Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Marketing Türkiye ve Deloitte’dan bir ilk: Marketing Analytics & Cognitive (MAC) Zirvesi için geri sayım başladı…
Pazarlama her zaman dayanağını rakamlardan alır. Her ne kadar vitrindeki haliyle iletişimin romantik söylemleri reklamlar olsa da onun da bir matematiği var. Bu nedenledir ki CMO’lar yeni dünyanın dayattığı veri temelli iletişim modellerini ve onu yaratan teknolojileri anlamakta pek zorlanmadı. Biteviye değişen bir düzen içinde olmakta olanı yazıya dökmek için bir araya gelen Marketing Türkiye ve Deloitte sürece ivme kazandırmak amacıyla Marketing Analytics & Cognitive (MAC) zirvesini tasarladı. “Shift Your Mind” mottosuyla ilk kez 27 Nisan’da gerçekleşecek olan zirvede yenilikçi teknolojiler etrafında şekillenen pazarlama trendleri konuşulacak.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
500 milyon Linkedin kullanıcısının verileri satışa çıktı!
Facebook’taki 533 milyon kullanıcının ardından, 500 milyon Linkedin kullanıcısının kişisel verileri de internette satışa çıktı. Olayı ortaya çıkaran güvenlik araştırmacılarının ilk tespitlerine göre Bitcoin ile satışa sunulan bilgiler arasında, Linkedin kimlikleri, tam isimler, e-posta adresleri, telefon numaraları, cinsiyet bilgisi, diğer sosyal medya profillerine bağlantılar, mesleki unvanlar ve işle ilgili diğer veriler var… Gelin detayları ve Linkedin kullanıcılarının “Şimdi ne yapmalıyım?” sorusuna siber güvenlik uzmanlarının verdiği yanıtları birlikte inceleyelim…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Facebook durdu, YouTube büyümeye devam ediyor!
YouTube ve Facebook halen Amerika Birleşik Devletleri‘ndeki en baskın sosyal medya platformları olmaya devam ediyor. Büyüklükleri sorgulanmaz ancak, Pew Araştırma Merkezi‘nin ABD’nin sosyal medyayı nasıl kullandıklarına dair yayınladığı yeni rapor sosyal medya devlerinin büyüme hızlarına dair çarpıcı verileri gözler önüne seriyor… Gelin detayları birlikte inceleyelim…
Rapora göre YouTube ve Facebook en çok kullanılan platformlar. Bununla birlikte Facebook büyüme trendini kaybetmiş olsa da YouTube halen büyümeye devam ediyor. 2019‘da yetişkinlerin yüzde 73‘ü YouTube kullanıcısı olduğunu belirtirken bu oran 2021‘de karşımıza yüzde 81 olarak çıkıyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Medya ve reklam yatırımları yüzde 24 arttı!
Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti. Mecra dışı reklam yatırımlarıyla beraber, toplam medya ve reklam yatırımları ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu.
Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2020 yılında toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti. Yine bu dönemde toplam reklam ve medya yatırımlarının tutarı, 17 milyar 469 milyon TL oldu. İlgili rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB TR), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemi pek çok pazarlamacının kariyerine mal oldu!
Hâlâ devam eden pandemi sürecinin pazarlamacıların kariyerlerine ciddi zararlar verdiği kaçınılmaz bir gerçek… Pandemi, işsizlik ve ücretsiz izin gibi uygulamalar pazarlama sektörünün ilerleyişini ciddi seviyede kesintiye uğrattı. Pazarlamacılardan ücret kesintileri yapmaları istendi ve işletmeler maliyetleri düşürmek için çabalarken çalışma saatlerinin önemli ölçüde azaldığı görüldü.
Rakamlar çok net… 2021 Pazarlama Haftası Kariyer ve Maaş Anketi’nden alınan özel verilere göre, her 10 pazarlamacıdan biri (yüzde 9,9) son 12 ayda işten çıkarıldı ve yüzde 12,7’si süresiz izne çıkarıldı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.