9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Haberler

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Marketing Türkiye
12 Temmuz 2021
4 dk okuma

Markalar rüya kontrolü üzerinde çalışıyor

  • Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Televizyon veya video izlerken, sosyal medyada gezinirken hatta yürüyüş bile yaparken her yerde reklamlarla karşılaşıyoruz. Tüketicilerin bunları algılama seviyesi gittikçe düşse de Alacakaranlık Kuşağı gibi her köşe başında karşılarına reklamlar çıkıyor. Öyle ki yeni mecralar bulmak için yarışan markalar, artık rüyalarda bile tüketicilerini ziyaret etmeye çalışır hale geldi. Gelin birlikte bakalım markalar için rüya kontrolü mümkün mü? Hangi markalar çalışmalara başladı?

Kulağa Black Mirror’ın yeni sezonundan bir bölüm gibi geliyor olabilir, ancak bu durum tamamen gerçek. Hatta yakın zamanda, dünyanın dört bir yanından 40 beyin bilimcisi, “reklamcıların zaten kuşatılmış bilinçli ve bilinçsiz zihinlerimizin son sığınaklarından biri olan rüyalarımızı manipüle etmesini önlemek için yeni koruyucu politikalara acilen ihtiyaç duyulduğu” konusunda yetkilileri uyarma ihtiyacı hissetti.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Çalışanları ve şirketleri pandemi sonrasında neler bekliyor?

  • Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

McKinsey & Company, “Tüketicileri, çalışanları ve şirketleri, COVID-19 sonrası toparlanma sürecinde neler bekliyor?” raporuyla iş dünyasını farklı açılardan ele alarak pandemi sonrasına ilişkin değerlendirme ve öngörülerini paylaştı. McKinsey & Company Türkiye Ülke Direktörü Can Kendi, rapora ilişkin yaptığı değerlendirmede verimlilik potansiyelinin gerçekleşmesi için daha hızlı ve cesur adımlar atılması gerektiğine vurgu yapıyor. 

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

2025 yılına kadar çevrimiçi geçirilen süre 9 saat artacak!

  • Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Farklı pazarlardaki eğilimleri vurgulayan yerel verilerin yer aldığı Ericsson Mobilite Raporu 5G abone sayısının her gün yaklaşık bir milyon artarak toplam abone sayısının 2021 yılının sonunda 580 milyonu aşacağını, 5G’nin 4G ile karşılaştırıldığında aynı kilometre taşına iki yıl daha önce gelmesini öngörüyor… Ericsson Mobilite Raporu’nun son sayısının yanı sıra 5G’nin penetrasyonunu ve dünya genelinde pazarlarda sahip olduğu muazzam potansiyelin değerlendirildiği, Ericsson ConsumerLab tarafından hazırlanan “Kentsel Gerçekliğin Geleceği” başlıklı bir başka rapor daha yayınladı.

Rapor, tüketicilerin “bir sonraki normale” girerken 2025 yılına kadar günlük çevrimiçi faaliyetlerine 2 yeni çevrimiçi hizmetin daha ekleneceğini ve pandemi öncesine göre çevrimiçi faaliyetlere 9 saat daha fazla zaman ayrılacağını ortaya koyuyor. Orta düzey çevrimiçi kullanıcıların pandemi sürecinde günlük yaşamlarında daha fazla hizmet kullanmaya başladığının altını çizen raporda önümüzdeki süreçte çevrimiçi faaliyetlerdeki bu değişimle birlikte orta ve ileri düzey kullanıcılar arasındaki boşluğun kapanacağı belirtiliyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Şirketlerin yeni problemi: “Tükenmiş hisseden çalışanlar”

  • Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
    Stressed man frustrated with electronic devices in office

Pandemiyle beraber çalışma koşullarında gerçekleşen hızlı değişiklikler, organizasyonların iş gücüyle ilişkili risklere yanıt vermekte zorlandığını gösteriyor. Şirketlerin gündemini meşgul eden en önemli çalışan riskleri arasında siber güvenlik; yetenek kazanımı, elde tutma, veri gizliliği ile iş gücünün tükenmişlik hissi yaşaması yer alıyor. 

Mercer ve Marsh’ın sağlık ve yan haklarda bütünsel çözümler üreten markası Mercer Marsh Benefits (MMB), global çapta gerçekleştirdiği “Çalışan Riskleri Araştırması”nın sonuçlarını açıkladı. Araştırmanın sonuçlarına göre; pandemi nedeniyle çalışma koşullarında gerçekleşen hızlı değişiklikler, organizasyonların iş gücüyle ilişkili risklere yanıt verme kabiliyetinde sıkıntılar olduğu görünüyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

2021’de mobil uygulamalara yapılan harcama rekor seviyeye ulaştı

  • Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Küresel mobil uygulama pazarı, tüm zamanların harcama rekorunu bir kez daha kırdı. Yeni App Annie verileri, tüketicilerin 2021’in ikinci çeyreğinde uygulamalara 34 milyar dolar harcadığını, geçen çeyrekteki rekoru aştığını doğruluyor.

Geçtiğimiz günlerde, analiz firması App Annie küresel mobil pazara dair yeni raporunu yayınlayarak 34 milyar dolar olan ikinci çeyrek toplamının, yıldan yıla 7 milyar dolar ve birinci çeyreğe göre 2 milyar dolar arttığını açıkladı. Google Play ve iOS App Store’a göre harcamalara baktığımızda, 2021’in ilk çeyreğinde iOS App Store’a yapılan harcamanın yıldan yıla yüzde 30 artarak 22 milyar dolara, Google Play’e yapılan harcamanın ise yüzde 20 artarak yaklaşık 12 milyar dolara çıktığını görüyoruz.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Sosyal medyaya sadığız ama TV’ye güveniyoruz

  • sosyal medya güven kaybediyor

BAREM’in medya izleme alışkanlıklarını gün yüzüne çıkarmak adına gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarına göre gün içerisinde sosyal medya üzerinden sürekli olarak içerik tüketiyoruz fakat yeterince güvenmiyoruz. Son dönemde çok fazla yanlış ve teyitsiz bilgi yayılımı sosyal medyanın güven oyunu hayli zedelemiş görünüyor. Tabii bu durumda TV’nin puanları yükselişe geçti. Güven sağlandı sağlanmasına ama en çok hangi kanallara güveniyoruz? En çok hangi içerikleri takip ediyoruz? Gelin sonuçlara birlikte bakalım…

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik
Haberler
Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik
Advertorial
2 hafta önce
"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
3 gün önce
adidas, dev ayakkabı kutusuyla Şanghay’ı ele geçirdi!
Haberler
adidas, dev ayakkabı kutusuyla Şanghay’ı ele geçirdi!
Sena Tufan
10 Mart 2025
Moda dünyasının kült markası Zeki Mayo'nun isim hakkı davasında karar çıktı!
Haberler
Moda dünyasının kült markası Zeki Mayo’nun isim hakkı davasında karar çıktı!
Nafizcan Önder
12 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.