Markalar OutdoorFest’te doğaseverlerle buluşuyor

Türkiye’nin tek yaşam tarzı pazarlama platformu Outdoor Türkiye’nin bin üç yüzden fazla kurumsal, 21 binden fazla bireysel üyesi var. Kendi alanında bir ilk olan 2019 OutdoorFest 57 markadan destek aldı. 4 bin 500’den fazla bireysel katılımcı üç gün boyunca etkinliklere katıldı. Daha önce de olduğu gibi yine Eylül ayında yapılacak olan OutdoorFest 2021’de markalar yerini alırken daha şimdiden ilk festivalden daha çok marka festivale destek veriyor…

İlker Tulunay, Taximpro Ajans Başkanı

Araştırmayı Passo yapmış; “Pandemi döneminde en çok neyi özlediniz?” sorusuna on beş bin spor ve sanatseverin yüzde 89’u spor etkinlikleri demiş. Sanırım bu oran özlemden daha da öteyi işaret ediyor; yüzüne değen rüzgarı, börtü böcekle haşır neşir olmayı hatta bir ağaca sarılmayı kim özlemedi ki! Taximpro Ajans Başkanı İlker Tulunay bir doğa tutkunu; Kamp, Yelken, Trekking, Dağ Bisikleti, Karavan, Enduro yapageldikleri. Outdoor Türkiye’de bu tutkunun bir ürünü. İlgisinin başladığı ilk günlere ilişkin, “Doğadaki aktivitelerle ilgili yeterli bilgilendirmeyi bulamayınca, aklım çözüm üretmeye yöneldi” diyor ve doğaseverlere bir de uyarıda bulunuyor “Doğaya ayak uydurmak için onu iyi tanımak gerek!” Outdoor Festival’i pek çok ilki de barındırarak 2019’da gerçekleştirilmiş. İkincisinin çalışmaları bittiğinde ise malum sebeplerden 2021’e ötelenmiş. Şimdilerde festivalin çalışmaları hızlanırken İlker Tulunay ile Outdoor Türkiye Platformunu, markalar için özgün bir deneyim mecrası olan Festivali ve daha da çok doğada kendisiyle olmak isteyenlere sunduğu fırsatları konuştuk.

Kabına sığmayan enerji yaratıcı fikirle buluşunca…

Festivalin doğuşu önce Outdoor Türkiye Platformu ile başladı. Uzun süredir doğanın içindeyim. “İçimdeki Doğa” programının yapımcılığıyla başladığım hikaye daha sonra Kamp, Yelken, Trekking, Dağ Bisikleti, Karavan, Enduro gibi birçok doğa sporuna yönelmemle devam etti. Bu süreç doğa sporlarına ilişkin ekosistemdeki boşlukları görmeme neden oldu. Örneğin “Şöyle bir App olsa da şu – şu problemleri hızlıca çözebilsek” gibi farklı ihtiyaç alanlarını gördüğümü fark ettim. Ben, bu sektörün tüketicisiydim sadece. Büyük ve global markalar hariç marka iletişimi konusunda çoğu firmanın geride kaldığını gördüm. Halbuki aynı tüketiciye onlar da ulaşmak istiyorlar. Belki bütçelerinden belki de yolunu bilemediklerinden bir yerde tıkanıyor gibiydiler. Daha sonra bu konuyu ürününü veya hizmetini pazarlamaya çalışanların gözüyle, kısacası reklamcı gömleğimle takibe aldım ve hem tüketiciye hem de satıcıya yol açan, çözüm üreten Outdoor Türkiye Platformu’nu kurdum. Şu anda bin 300’den fazla kurumsal, 21 binden fazla bireysel üyesi olan Outdoor Türkiye Platformu’nda firmaları, rotaları, farklı deneyim yazılarını ve benzer aktivitelerle uğraşanları bulmak ve takip etmek mümkün.

Dijitalden fiziksel buluşmaya geçmemiz kaçınılmazdı

Bir süre sonra, “yalnızca dijitalde kalamayız” diye düşündüm. Herhangi bir ürün veya deneyim hakkında arama motorlarındaki yorumların yanıltıcı olabileceğini de fark ettim. Bilen de yazmış, bilmeyen de kısacası. Bu işin şakası yok. Yanlış ekipman, yanlış rota, yanlış bilgi insan hayatına mal olabilir zorlu bir doğa şartında. Oldu da! O halde ne yapmak lazımdı? Arada yanlış yönlendirmeler olmadan alıcıyla satıcıyı bir araya getirmeliydik. Üstelik muadilleriyle birlikte. Herkes ürününü tüketiciye direkt aktarsın, test ettirsin, bilgilendirsin, ikna etsin ve sonrasında tüketici fayda maliyet endeksini de düşünerek kararını kendisi verip yoluna devam etsin istedik. OutdoorFest tam olarak bunu yaptı. Araç, Motosiklet, Kıyafet, Kamera, Dron, Saat, Uyku Tulumu, Mat, Çadır, Bot, Çakı, Halat… Üstelik hatta sadece ekipman da değil, mesela Kahve, Pratik Yiyecekler, Yamaç Paraşütü, Kano, Binicilik gibi birçok alandan markayı doğaya çıkan veya çıkmaya hevesli kişilerle çeşitli aktiviteler ve eğlencelerle buluşturdu. Outdoor Fest; Türkiye’nin tek yaşam tarzı pazarlama platformu olan Outdoor Türkiye Platformu organizasyonunda yapılan, marka konumlandırması, web, sosyal medya yönetimi, prodüksiyon gibi 360 derece iletişiminin Taximpro tarafından yürütüldüğü, outdoor ürünleri ve deneyimlerini tüketiciyle direkt buluşturan Türkiye’nin ilk ve tek outdoor aktivite ve yaşam festivalidir. Festivalin içinde çok ilgi gören bir özgün alan da oluşturduk: NatureTalks konuşmaları. Afrika’dan Türkiye’ye 4 ayda motosikletle gelen bir gezgine, çölde 2 ay yaşamış bir maceracıya, dünyanın birçok yüksek dağına tırmanmış bir dağcı veya bisikletiyle Hindistan’a gitmiş bir kadına mikrofon uzattık. Nasıl ilgi gördüğünü tahmin etmek zor değil. Birbirinden daha çok dinlenesi 17 konuşmacımız oldu. Hepsini kayıt altına aldık ve Youtube’a içerik olarak yükledik. Outdoor Türkiye Kanalından izlenebilir. www.Outdoorfestturkiye.com Diğer festivallerden bir diğer farkı da ourdoor markalarla kullanıcı ve tüketicisini bir araya an zamanlı değil, sürece yayarak getirmesidir. OutdoorFest katılımcılarına günübirlik girişlerin haricinde 3 gün boyunca çadır kamp ve karavan kamp olmak üzere geceli gündüzlü alternatif konaklamalar da sunar. Bu süreyi de içinde birbirinden ilginç etkinlikler, deneyimler, NatureTalks konuşmaları, sahilde sabah yogası, büyüklere masallar, oyunlar, atölyeler ve aktivitelerle zamanın nasıl geçtiği anlaşılmayan keyifli bir deneyime dönüştürür. Eylül 2019’da birincisini Kilyos’da Doğada Yaşam Okulunun enfes arazisinde #sıfırçöp hedefiyle gerçekleştirdiğimiz OutdoorFest, ilk festivalimiz olmasına rağmen 57 markanın ilgisini çekti. 4 bin 500’den fazla biletli ziyaretçi, aileler ve onlarca patili dost ağırladı. 2020’deki salgın nedeniyle kapılarımızı geçici bir süre kapalı tutma kararı aldık. Ama görünen o ki OutdoorFest 2021 şimdiden marka katılım talebi konusunda kendi rekorunu egale etmiş görünüyor.

Doğaseverlere, gelin birlikte yola çıkalım fikri ve ötesi

Doğaya çıkacak olanın daha yolun başındayken temiz ve doğru bilgiyle başlamasını istedik. Doğadaki her aktivite çok keyifli görünür. Her şeyi herkes kolaylıkla yapabilir gibidir. Instagram’da bütün dünya outdoor aktivitelerden keyifli fotoğraflar paylaşıyor. Atlıyorlar, uçuyorlar, zıplıyorlar, dağlarda tepelerdeler, derinliklerdeler vs. Fotoğraflar bize sürekli “nasıl ama?” diyor farkında mısınız? Bu aslında tehlikeli bir şey. Bunları yapanlar genellikle bizleriz. Amatörler yani. Bir profesyonelin hesabında böyle paylaşımlar göremezsiniz. Amatörlük profesyonellikten daha keyifli orası kesin ama bir o kadar da riskli. Çünkü her şeyin başı ekipman, deneyim, ekipman, deneyim, ekipman, deneyim… Adeta bitmeyen sarmal! Profesyonelin bununla ilgili bir sorunu yok. Ama geri kalan kalabalık, “bize bir şey olmaz” mantığına çok yatkın. Bu yatkınlık oluşmasın, başta törpülensin, insanlar ve özellikle gençler doğru bilinçlensin diye bir amaç güdüyoruz.

OutdoorFest’e doğayı deneyimlemekten korkanlar gelmesin!

Outdoor’u kelime anlamıyla “dışarısı” diye düşünürsek kapı dışında aktivite yapan 7’den 77’ye (Barış Manço’yu da analım) herkese hitap ediyor. İsterseniz Caddebostan sahilinde paten, bisiklet, koşu, yelken, rüzgar sörfü yapın, isterseniz Fethiye’de çadır-karavan kampı, yamaç paraşütü veya motorunuzla dünyayı dolaşın. Herkesin doğru bilgi ve doğru ekipmana ihtiyacı olduğu tartışmaya kapalı bir gerçektir. Deneme yanılmayla öğrenilmemesi gerekir. Mesela Enduro sporunu yapmak isteyen biri çok ciddi ücretlere kendisine yeni bir oyuncak satın alırken kask seçiminde fiyatından dolayı koruma özelliği pek iyi olmayan uygun fiyatlı bir modele yönelebiliyor. Olası bir kazadan sonra kaskın kolayca parçalandığını görünce hemen, “en iyisi hangisi?” diye araştırma başlıyor ve ücreti neyse ödenip doğru kask alınıyor. Hal böyle olunca genel amacı doğru ve temiz bilgiyi aktarmak olan organizasyonumuz kapının dışında outdoor aktiviteler yapan hatta en basitinden koşan, yürüyen herkese dokunuyor diyebiliriz. Outdoor Aktiviteler konusunda ülkemiz coğrafyası gerçekten bir cennet. Türkiye’de ortalama 40 Outdoor Aktivitesi yapılabiliyor. (www.outdoorturkiye.com.tr’deki içerikleri inceleyebilirsiniz.) Tüm bu aktivitelerin etrafında ama ekipman ama deneyim olsun dönen bir ticaret var. Birileri satıyor, birileri alıyor. Sonra insanlar dışarı çıkıp aktiviteleri gerçekleştiriyor. Deneyim başlamış oluyor. OutdoorFest tam da bu noktada alıcılara doğru ve temiz bilgiyi kaynağından alma fırsatı verirken, satıcılara ise tüketiciye direkt dokunma, ürününün detaylarını ve faydalarını birebir aktarma, yani marka konumlandırmalarını doğrudan yapma fırsatı yaratıyor. Bu uzun süreli bir yolculuğun başlangıcı olarak görünmeli. Arama motorları ve şüphesiz sunulanlara bakınca herkesin ürünü en iyisi! Olur mu hiç öyle şey? Sadece bir bot için bile bir ürünün kullanım yeri, amacı, dayanma derecesi, şartları, taban sertliği, su ve kar suyu geçirgenliği sizin tercih nedenlerinizden bazıları olabilirken kaldı ki 40’dan fazla aktivitede birbirinden farklı markalarla üzerine konuşulması gereken yüzbinlerce ekipmandan bahsetmek mümkün. OutdoorFest bir çatı platformun ürünü. Outdoor Türkiye Platformuna ait. Hatta platformun diğer markaları olan NatureTalks ve OutdoorStore gibi bir alt kırılım. Hepsinin genel amacı temelde doğayı seven, sahip çıkan, çevreye ve insana duyarlı bireylerin oluşumuna katkı sağlamak. Sonra da bu bakış açısı gelişen insanların “tamam ama nasıl?” sorusuna karşılık bir dijital platform ve festival ile konuyu pekiştirmek diyebiliriz. Dijital platform ve festival yola çıktı artık. Geliştirmeler hiçbir zaman durmayacak. 2020’deki pandemiden ötürü insanların doğaya ve outdoor aktivitelere ilgisi patlama yaşamışken OutdoorFest’de her sene ciddi gelişim kaydederek yoluna devam edecek gibi görünüyor. Çünkü ilk festivalimizde kapsamlı ve etkili bir giriş yaptık. Türkiye’den dünyaya örnek olabilecek bu organizasyonun başarısını sürdürdüğümüz müddetçe hem insanımızdaki doğa bilincinin artmasına hem de ülke coğrafyamızın tanınmasına yardımcı olacağız.

Türkiye’nin tanıtımı için de önemli konular diyebilir miyiz?

Kesinlikle diyebiliriz. Konuyu “destinasyon marketing” olarak da ele almak mümkün elbette. Bugün dünyada Roma, New York, Venedik gibi ülkelerin şehirlerine uyguladıkları pazarlama harikalarını görmek mümkün. Bu konuda İstanbul bir şaheser olmasına rağmen sosyokültürel olarak altında dünya tarihi yatan bu şehri maalesef hak ettiği düzeyde dünyaya servis edemiyoruz. Ona keza ülkemizin her yeri outdoor sporlar için cennet. Yukarıda kayak yapılıp, aynı gün deniz seviyesinde kaç ülkede denize girebilirsiniz? Ben bunu Antalya’da bizzat yaptım. Meselaa dünyanın az bölgesinde yapılabilen Heliski için kaçkarlar, Karada karavanla, denizde yelkenle yapılacak muazzam rotalar için Ege Kıyılarımız, Aladağlar’da çam ormanları, hangi birini sayayım? Gerçekten düşündükçe yola çıkmak ve uzun süre dönmemek istiyor insan. Outdoor Türkiye Platformunun (www.outdoorturkiye.com.tr) Türkiye’nin Turizm ve Kültürel tanıtımı için kurguladığı önemli adımları da var. 2016’dan beri altyapısını çalışıyoruz. 81 şehir için içerikler oluşturduk. 40 aktiviteyi tüm ülkeye göre konumlandırdık. Nerede neler yapılır ilmek ilmek işledik. Sosyal medyasından da tanıtarak işlemeye devam ediyoruz. (İnstagram: @outdoorturkiye. com.tr) Kısacası projemizin “destination marketing” tarafındaki en büyük amacı da hem platformun yerli yabancı yükselen kullanıcı kitlesiyle hem de OutdoorFest’teki marka işbirlikleriyle ülkemizin bir çok outdoor sporuna muhteşem koşullarda imkan sunan bir coğrafyaya sahip olduğunu dünyaya tanıtmak ve yaz turizminin yanı sıra Türkiye’nin 81 ilinde 12 ay yapılabilen outdoor turizminin gelişmesine katkı sağlamak diyebiliriz. Doğayı sev. Yeşili koru. Nokta…

Fully digital agency: Taximpro

İLGİLİ HABERLER