18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar için tüketiciyi kazanmanın yolu “doğru anı” yakalamaktan geçiyor
Haberler

Markalar için tüketiciyi kazanmanın yolu “doğru anı” yakalamaktan geçiyor

Marketing Türkiye
5 Ekim 2015
3 dk okuma

Google tarafından Haziran 2015’te gerçekleştirilen “Önemli Anlar Türkiye Araştırması”nın sonuçlarına göre markalar için başarıya giden yol önemli “anı yakalamaktan” geçiyor. 5 Ekim 2015 – Mobil teknolojinin hayatlarımızı radikal bir şekilde değiştirdiği günümüzde artık aralıklarla online olmaktan değil, sürekli bağlı olmaktan, milyarlarca önemli anı online olarak yaşamaktan söz ediyoruz. Bu durum kullanıcıların dilediği şeyi dilediği zamanda bulmasını, yapmasını, seyretmesini ya da satın almasını kolaylaştırırken, bir yandan da pazarlamacıların doğru zamanda doğru mesajla doğru insana ulaşmaları için bugüne kadar hiç görülmemiş fırsatlar sunuyor. Google’ın Haziran 2015’te gerçekleştirdiği “Önemli Anlar Türkiye Araştırması” da ortaya koyduğu sonuçlarla günümüz tüketicileri için anların önemine, pazarlamacılar ve iletişimciler içinse bu “doğru anları” yakalamanın yaşamsallığına dikkat çekiyor.

Markalar için tüketiciyi kazanmanın yolu “doğru anı” yakalamaktan geçiyor

Milyarlarca önemli an online olarak yaşanıyor

Birden fazla ekran üzerinden medya tüketimi geçtiğimiz 3 yıl içerisinde internet kullanıcılarının yüzde 90’ının alışveriş, seyahat planı ya da herhangi bir içerik görüntülemek gibi nedenlerle cihaz değiştirmesine bağlı olarak yüzde 500 düzeyinde artış gösterdi1. Bu durumsa tüketicilerin ilham ya da bilgi arayışında olduğu, yeni şeyler keşfettiği ya da kararlar verdiği amaç ve tutku odaklı geçirdiği “önemli anları” beraberinde getirdi. Araştırma kapsamında ‘izlemek istiyorum’, ‘yapmak istiyorum’, ‘bulmam lazım’ ve ‘satın almam lazım’ anları gibi farklı durumları işaret eden bu anlarla ilgili ilginç veriler ortaya konuyor:

İzlemek istiyorum anları

Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 60’ı, ilgili araştırmanın yapıldığı haftadan önce eğlenmek ya da ilham almak için YouTube’u açmış*.

Yapmak istiyorum anları

35 yaşın altındaki internet kullanıcılarının yüzde 80’i öğrenmek istedikleri her şey hakkında YouTube’da bir video bulabileceğine inanıyor.

Bulmam lazım anları

İnternet kullanıcılarının yüzde 92’si bağlı bir cihazda, çevrim içi veya çevrim dışı içerik veya reklamlar tarafından anında daha fazla bilgi aramaya yönlendiriliyor.

Satın almam lazım anları

Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 92’si belirli ürünler için alışveriş yaparken cihazlarını kullanmış.

Markalar için milyarlarca fırsat…

Araştırma sonuçları markalar açısından da söz konusu anları doğru değerlendirmenin sağladığı fırsatlara dikkat çekiyor:

Tercihleri şekillendirme

İnternet tüketicilerinin yüzde 71’i bir şirketin mesajının konuyla ilgili olmasının, markayla ilgili düşüncelerini etkilediğini kabul ediyor. Akıllı telefonlarında araştırma yapanların yüzde 63’ü cihazlarında o anda telefonlarından ilgili bilgiye ulaştıkları için normalde düşünmedikleri bir markayı satın almayı düşünüyor.

Kararları etkileme

Akıllı telefonlarında arama (araştırma) yapanların yüzde 54’ü cihazlarında o anda ilgili bilgiye ulaştıkları için normalde düşünmedikleri bir markayı gerçekten satın aldığını belirtiyor. Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 75’i mağazada cihazlarını son kullandıklarında bir ürün ya da hizmet hakkında internette buldukları bilginin alacakları kararı etkilediğini söylüyor.

Önemli Anlar Türkiye Araştırması’nda öne çıkan sonuçlardan bazıları ise şöyle sıralanıyor:

  • Türkiye’de online tüketicilerin yüzde 88’i kendisine uygun gelen bir markadan gelen bir mesajı gördükten sonra harekete geçiyor.
  • 35 yaşın altındaki internet kullanıcılarının yüzde 80’i öğrenmek istedikleri her şey hakkında YouTube’da bir video bulabileceğine inanıyor.
  • İnternet kullanıcılarının yüzde 92’si bağlı bir cihazda, çevrim içi veya çevrim dışı içerik veya reklamlar tarafından anında daha fazla bilgi aramaya yönlendiriliyor.
  • İnternet tüketicilerinin yüzde 71’i bir şirketin mesajının konuyla ilgili olmasının, markayla ilgili düşüncelerini etkilediğini kabul ediyor.
  • Akıllı telefonlarında araştırma yapanların yüzde 63’ü cihazlarında o anda telefonlarından ilgili bilgiye ulaştıkları için normalde düşünmedikleri bir markayı satın almayı düşünüyor.
  • Akıllı telefonlarında arama (araştırma) yapanların yüzde 54’ü cihazlarında o anda ilgili bilgiye ulaştıkları için normalde düşünmedikleri bir markayı gerçekten satın aldıklarını ifade ediyor.
  • Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 75’i mağazada cihazlarını son kullandıklarında bir ürün ya da hizmet hakkında internette buldukları bilginin alacakları kararı etkilediğini söylüyor.

 

(*) Bağlı Tüketici Anketi, 2014/2015

(2) Önemli Anlar Türkiye Araştırması, Haziran 2015

1 Refik Anadol şampiyonlar liginde
Refik Anadol şampiyonlar liginde
2 Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
3 Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
4 McDonald's Türkiye Katarlılar'a satıldı
McDonald’s Türkiye Katarlılar’a satıldı
5 Netflix’te “hesabı ortak kullanma” devri ne zaman bitiyor? | Son 24 saatin gündemi
Netflix’te “hesabı ortak kullanma” devri ne zaman bitiyor? | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
Siyasi tweetler
Twitter profiliniz ne kadar siyasi?
Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftada 4 gün çalışmayla ilgili çalışanların ilk deneyimleri
Haberler
Haftada 4 gün çalışmak mutlu ediyor mu?
Gizem Yıldız
29 Mart 2022
Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri...
Haberler
Canlı yayın alışverişi mi link mi? İşte sosyal ticaretin etki analizleri…
Gizem Yıldız
10 Nisan 2022
Markaların Mart ayı ciro artışı şaşırttı
Haberler
Markaların Mart ayı ciro artışı şaşırttı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Strateji yöneticileri amaç peşinde
Haberler
Strateji liderleri yeni hedefini belirledi
Gizem Yıldız
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.