14 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
L’Oréal doğa dostu hareketiyle "güzelliği herkes ile paylaşıyor"
Haberler

L’Oréal doğa dostu hareketiyle “güzelliği herkes ile paylaşıyor”

Marketing Türkiye
24 Eylül 2018
2 dk okuma

L’Oréal’in “Güzelliği Herkesle Paylaşmak” adlı sürdürülebilirlik programının 2017 İlerleme Raporu yayınlandı. Rapor, şirketin sürdürülebilir inovasyonda olduğu kadar, iklim değişikliyle mücadele konusunda da önemli ilerleme kaydettiğini vurguluyor.

L’Oréal 2017’de güzellik endüstrisinde bir ilk olma özelliğini taşıyan Sürdürülebilir Ürün Optimizasyon Aracı SPOT’u devreye soktu. L’Oréal ekipleri, uluslararası uzmanların da desteği ile 2014’ten bu yana bir kozmetik ürününün hem tüm çevresel etkisini hem de toplumsal etkisini ölçerek gelişim alanlarını belirlemek üzere bu aracın metodolojisini geliştirmek için çalıştılar. SPOT ayrıca L’Oréal’in 2020’ye kadar yeni ürünlerin yüzde 100’ünün toplumsal veya çevresel profillerinde gelişme kaydedilmesi konusundaki hedefine ulaşmasında da önemli rol oynayacak. 2017’de yeni veya yenilenen ürünlerin yüzde 100’ünü değerlendirmekte kullanılan SPOT ile geçen yıl piyasaya sunulan ürünlerin yüzde 76’sında gelişme kaydedildi.

Onaylanmış düşük karbon performansı

L’Oréal 2017’de 2005 yılına kıyasla üretim hacmini yüzde 33 oranında arttırırken, fabrikaları ve dağıtım merkezlerindeki karbon emisyonlarını aynı döneme ait verilere göre yüzde 73 oranında azalttı. Bunun yanı sıra 2017 sonu itibarıyla L’Oréal’in üretim tesislerinden 24’ü sıfır karbon özelliği kazandı.

Sürdürülebilirliğe dair bu önemli sonuçlar 3 binden fazla şirket için iklim, su ve orman alanında A ile D arasında puan veren ve bu konudaki liderleri A listesine alan CDP tarafından da tasdik edildi. 2017 itibarıyla L’Oréal iki yıl üst üste, CDP’nin iklim değişikliği ile mücadele, azalan su kaynaklarının yönetimi ve ormanların korunması olmak üzere üç ana konudaki derecelendirmesinde, değerlendirmeye alınan 3.000’den fazla uluslararası şirket arasında mümkün olan en iyi not olan üç “A” alan iki şirketten biri ve tek Fransız şirketi oldu.

L’Oréal’in performansı, ABD’de yayınlanan Newsweek Dergisi tarafından da vurgulandı ve L’Oréal yayının 2017 Yeşil Sıralaması’nda (Green Ranking) 500 global şirket arasında yüzde 89.9 ile en yüksek puanı elde ederek ilk sırada yer aldı.

Türkiye’de de olumlu sosyal etkimizi artıracağız

L’Oréal Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Bige Mercan, konuyla ilgili açıklamasında; “L’Oréal olarak, 2017’de de ekonomik başarı ile çevresel performansın el ele ilerlediğini gösterdik. Sorumlu büyümenin sadece mümkün değil, aynı zamanda gerekli olduğunu ve sürdürülebilirliğin herkes için daha adil ve paylaşımcı bir geleceği şekillendireceğini göstermek istiyoruz. Türkiye’de de tüm paydaşlarımızı göz önünde bulundurarak olumlu sosyal etkimizi arttırmak ve çevre ayak izimizi de azaltmak üzere çok çalışıyoruz. Bunu birlikte başarabileceğimize inanıyoruz.”

L’Oréal Türkiye’de yeşil elektrik oranı yüzde 100

L’Oréal, global platformdaki sürdürülebilirlik iddiasını, Doğu Avrupa Bölgesi’nde en önemli pazarlarından biri olan Türkiye’ye de taşıdı. Fabrikadaki su tüketimi 2008’e kıyasla yüzde 39 azaltıldı. L’Oréal Türkiye’nin hem üretim tesisinde hem de ofislerinde yeşil elektrik oranı yüzde 100. L’Oréal Türkiye’nin dağıtım merkezinden hareket eden kamyonlarının doluluk oranını optimize edildi ve 2016 yılına oranla karbon emisyonları yüzde 22 azaltıldı. Ürünlerin nakliyesinde atık kartonlar kullanılırken, küçültülen koliler sayesinde ambalaj atıkları 2008’e kıyasla yüzde 35 daha az hale getirildi.

Güzelliği Herkesle Paylaşmak hakkında

“Güzelliği Herkesle Paylaşmak” programı, 2013’te hayata geçirildi. Grubun tüm değer zincirine entegre edilen program, L’Oréal’in sürdürülebilir gelişim konusunda 2020 taahhütlerini özetliyor ve ürünlerin geliştirilme aşamasından dağıtımına, üretim süreçlerinden malzeme satın alımlarına kadar şirketin tüm etkilerini kapsıyor. L’Oréal her yıl şeffaf iletişimle, kaydettiği ilerleme ile ilgili rakamları kamuoyu ile paylaşıyor.

1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
4 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
Haberler
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Haberler
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.