28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?
Haberler

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Marketing Türkiye
17 Nisan 2020
3 dk okuma

Gemius, Aralık ayından beri dünyayı etkisi altına alan Covid-19’un dijital içerik tüketimine etkilerini IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması sonuçlarına göre analiz etti. Analizler dijital kullanıcıların değişen tercihlerini gözler önüne seriyor.

Eğitim İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu? Yaşanan pandemi ile birlikte ilk-orta ve lise öğretiminin uzaktan eğitim platformlarından yapılması kararı ile birlikte eğitim içeriklerini takip eden ziyaretçi sayısı, Mart ayında yüzde 40 artış gösterdi. Eğitim sitelerinde kişi başına geçirilen süre yüzde 163 arttı

Haber İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Şubat ayı ile karşılaştırıldığında Mart ayında haber içeriği tüketen ziyaretçi sayısı yüzde 4 artarken, haber sitelerinde geçirilen kişi başı süre yüzde 45 ve haber sitelerinde görüntülenen sayfa adedi yüzde 36 artış gösterdi. Haber içeriği tüketen toplam ziyaretçi sayısı Mart ayında 43,4 Milyon seviyesine ulaştı.

Dijital TV

Ulusal Kanallar

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Mart ayında Ulusal TV kanallarının dijital platformlarındaki izleyici sayısı yüzde 5 artış gösterdi. Ulusal kanalların dizi/program yayınlarını durdurmaları sebebiyle Mart ayının ikinci yarısından itibaren kişi başına izlenme sürelerinde düşüş gözlemlendi.

Haber Kanalları

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Haber kanallarının dijital izlenmelerine talebin artması dikkat çekti. İzleyici sayısı Mart ayında yüzde 23 artarak 11,1 Milyona yükseldi. Haber kanallarının dijital platformlarında izlenen toplam video adedi yüzde 46 ve kişi başına izlenme süresi yüzde 19 artarak 18 milyona yükseldi.

Otomotiv İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Pandemi döneminde otomotiv sektörü üretim ve satış olarak birebir etkilenmelerine rağmen otomotiv içerikli sitelerine ilgi azalmadı, aksine arttı. Otomotiv içeriklerinin yer aldığı siteleri ziyaret edenlerin sayısı yüzde 10 artış gösterdi.

Teknoloji İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Şubat ayına göre internet kullanıcılarının teknoloji içeriklerine olan ilgisinde artış gözlemlendi. Teknoloji içerikli siteleri ziyaret eden kullanıcı sayısı yüzde 16 artarak 5,9 milyona yükseldi.

Sağlık İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Virüsten korunma önlemlerinden, bağışıklığa iyi gelecek önerilerine sağlık ile ilgili içeriklere olan talep arttı. Sağlıkla ilgili içerikleri inceleyen internet kullanıcı sayısı Mart ayında 3,2 milyona çıktı.

Süpermarket İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Sosyal mesafeyi korumak, kalabalık ortamlarda bulunmamak ve mümkün olduğunca evde kalmak konusunda sıklıkla uyarıldığımız bu dönemde temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere süpermarketlerin online kanallarına yönelenlerin sayısında büyük artış gözlemlendi. Mart ayında Süpermarket sitelerini ziyaret edenlerin sayısı yüzde 42 ve bu sitelerde görüntülenen sayfa sayısı yüzde 55 artış gösterdi.

Oyun İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Evde kal çağrısına uyan Türkiye, evde keyifli vakit geçirme ihtiyacıyla online oyun içeriklerine yöneldi. Mart ayında online oyun içerikli siteleri ziyaret edenlerin sayısı yüzde 20 ve bu sitelerde geçirilen kişi başına süre yüzde 33 arttı.

Film/Sinema İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

Evde keyifli vakit geçirme alternatifleri listesinde ilk sırada yer alan online film/sinema izleme davranışı beraberinde “ne izlesek?” sorusunu soran kullanıcıları film tavsiyelerini incelemek için sinema içerikli sitelere yönlendirdi. Film/Sinema içeriklerinin yer aldığı siteleri ziyaret edenlerin sayısı Mart ayında yüzde 54 artış gösterdi.

Astroloji İçerikleri

Koronavirüs salgınında dijital kullanıcıların tercihleri neler oldu?

İleriye dönük olumlu ve umutlu beklentilerimiz, kimilerimizi gökbiliminden gelecek yorum ve yanıtlara yönlendirdi. Mart ayında astroloji sitelerini ziyaret edenlerin sayısı yüzde 17 artış gösterdi.

Araştırmanın metodolojisi:

İlgili veriler Gemius Türkiye tarafından IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasından alındı. Erişim verileri Gemius’un geliştirdiği algoritmalar sayesinde duplikasyondan arındırılmış tekil kullanıcı verileridir. Kişi başı ziyaretler toplam sürenin ziyaretçi sayısına bölünmesiyle hesaplıyor. Kişi başı sürede artış görülmeyen kategorilerde kişi başı geçirilen sürenin kategoriyi ziyaret edenler kadar yoğun artmamasından kaynaklanıyor. Toplam sürede artış belirtildiği gibidir.

araştırma dijital IAB Türkiye Koronavirüs
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sena Tufan
19 Ekim 2025
Golden Drum 2025'in sonuçları açıklandı... TBWA Istanbul'a tam 9 ödül!
Haberler
Golden Drum 2025’in sonuçları açıklandı… TBWA Istanbul’a tam 9 ödül!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
Gap ve Summer Fridays’ten "iyi hissetme" odaklı ilk giyim iş birliği
Haberler
Gap ve Summer Fridays’ten “iyi hissetme” odaklı ilk giyim iş birliği
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Kış Olimpiyatları heyecanı, Dua Lipa ile başlıyor
Haberler
Kış Olimpiyatları heyecanı, Dua Lipa ile başlıyor
Sena Tufan
28 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.