5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kısıtlamalar gevşedi, peki toplum yeni normale nasıl reaksiyon verdi?
Haberler

Kısıtlamalar gevşedi, peki toplum yeni normale nasıl reaksiyon verdi?

Nafizcan Önder
10 Mart 2021
3 dk okuma

Yaz dönemini geride bırakırken artan vaka sayılarıyla birlikte Türkiye yeniden sıkılaşma dönemine girmişti. Yaklaşık 3 ay süren sıkılaşma dönemi vaka sayılarındaki düşüşle birlikte yerini yeniden normalleşme sürecine bıraktı. Ancak bu sefer merak edilen uzun süren sıkılaşma sonrasında vatandaşın yeni normale nasıl adapte olacağı… Yeni normalin vatandaş üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlayan Aksoy Araştırma, 1067 kişinin katıldığı araştırmasıyla “yeni normal”de toplumun nabzını tutuyor…

Toplumun yüzde 77’si ne kafeye ne de restorana gitti!

Yeni normale geçişin vatandaş üzerindeki etkisini ölçmek adına araştırmaya katılanlara “Yeni normalleşme sonrası aşağıdakilerden hangisini yaptınız?” sorusu yönlendirildiğinde katılımcıların yüzde 77,7’si normalleşme adımları sonrasında ne kafeye ne de restorana gittiğini belirtiyor. Kafeye giden katılımcıların oranı yüzde 12 olurken restorana giden katılımcıların oranı ise yüzde 10,3 olarak verilere yansıyor.

Kısıtlamalar gevşedi, peki toplum yeni normale nasıl reaksiyon verdi?

Alınan sonuçlar itibariyle vatandaşın yeni normale tam anlamıyla adapte olamadığı söylenebilir. Bu noktada da  iki farklı görüş öne çıkıyor. Bunlardan ilki; sıkılaşma döneminde vatandaşın sipariş verme gibi farklı alışkanlıklar edindiği ve bunlardan kolay olarak vazgeçemeyeceği, diğeri ise; vatandaşın vaka sayılarında yeniden bir artış beklemesi, bundan dolayı daha tedbirli davranması ve açık alanları daha çok tercih etmesi yönünde oluyor…

Kafeler ve restoranlar ne kadar tedbirli?

Yeni normalleşme adımlarıyla birlikte gelen diğer bir merak ise bu sürecin ne kadar sürdürülebilir olduğuydu. Bu bağlamda, kafe veya restorana giden katılımcılara yüzde 50 doluluk oranına ne derece uyulduğu soruldu. Araştırmaya katılanların yüzde 58,5’i restoranlarda tedbirlere tamamen uyulduğunu, yüzde 35,4’ü ise kısmen uyulduğunu belirtiyor. Kafelerde tedbirlere tamamen uyulduğunu belirten katılımcıların oranı ise yüzde 52,6 olurken, kısmen uyulduğunu belirtenlerin oranı yüzde 39,5 olarak karşımıza çıkıyor.

Kısıtlamalar gevşedi, peki toplum yeni normale nasıl reaksiyon verdi?

Uzun süredir kapalı kalan kafe ve restoran sahiplerinin ve aynı zamanda çalışanlarının pandemi sürecinden en çok zarar gören kesimler arasında olduğu biliniyor. Ancak yeni normalleşme adımlarıyla birlikte esnafın işi şansa bırakmak istemediği, daha fazla zarar görmemek ve normalleşme sürecini uzatmak için elinden geleni yapacağı da görülüyor.

Bireysel tedbir elden bırakılmıyor

Araştırmanın ilk sorusunda alınan cevaplar normalleşme sürecinin yeni başlaması sebebiyle vatandaşın kafe ve restoranlara gitme noktasında bir miktar daha çekimser davrandığını bize gösteriyor. Ancak bu sürecin devam etmesi durumunda tercihlerin ne yönde olacağı da katılımcılara sorulmuş. Araştırmaya katılanların yüzde 14’ü bundan sonraki süreçte restoran veya kafeye kesinlikle gideceğini belirtirken, yüzde 57’si “belki gidebilirim” ifadesini kullanıyor. Kesinlikle gitmeyi düşünmeyenlerin oranı ise yüzde 29 olarak gerçekleşti.

Kısıtlamalar gevşedi, peki toplum yeni normale nasıl reaksiyon verdi?

Yaş çaprazlarına bakıldığında erkeklerin daha cüretkâr olması dikkat çekiyor. Erkek katılımcıların yüzde 16,6’sı kesinlikle gideceğini, yüzde 53,8’i ise belki gideceğini belirtirken, bu oran kadın katılımcılarda sırasıyla yüzde 11,4 ve yüzde 60,2 olarak gerçekleşiyor.

Araştırmadan çıkarılacak en çarpıcı sonuç tüketicinin restoran ve kafeler konusunda tedbirli olduğu yönünde. Önceki normalleşme tecrübesinin bu bağlamda algıyı fazlasıyla etkilediği söylenebilir. Nitekim, ilk normalleşme adımları sonrasında vaka sayıları bir hayli artmış ve yeniden bir sıkılaşma dönemine girilmişti. Ancak tüketicinin vaka sayılarındaki değişime ve çevresinden alacağı bilgilere bağlı olarak bu yaklaşımının değişeceği düşünülebilir.

aksoy araştırma doluluk kafe pandemi restoran tedbir Tüketici yeni normal
1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Şirketlerin yüzde 83'ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
Özel şirketlerin yüzde 83’ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
3 Erişilebilirlik
Müşterilerle bağlantı kurmanın anahtarı: Erişilebilirlik
4 Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
5 mickey mouse
Telif hakkının sonuna gelindi: Mickey Mouse kamulaşıyor
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Sosyal medyanın zirvesinde "savunma" farkı!
Sosyal medyanın zirvesinde “savunma” farkı!
Tatil planları erteleniyor
Tatil planları erteleniyor: Yüzde 81’lik bir kesimin erteleyecek planı bile yok
Bir ilk: Türkiye ve dünyada Alfa Kuşağı...
Bir ilk: Türkiye ve dünyada Alfa Kuşağı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İstanbulluların yüzde 77’sinin ortak derdi: Taksi
Haberler
İstanbulluların yüzde 77’sinin ortak derdi: Taksi
Seda Başpınar
4 hafta önce
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
cannes lions
Haberler
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ikinci ödül geldi
Seda Başpınar
2 hafta önce
sağlık sektörü
Haberler
Sağlık sektörünün güvenlik açığı diğer tüm sektörlerden yüksek
Seda Başpınar
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.