10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
KFC Türkiye logosunu değiştirdi
Haberler

KFC ikonik kırmızı logosundan neden vazgeçti?

Gizem Yıldız
13 Ekim 2021
2 dk okuma

KFC Türkiye herkesin aşina olduğu ikonik kırmızı logosunu yeşil renge dönüştürdü. Peki neden? Gelin bu değişimin sebebini KFC Türkiye CEO’su Feliks Boynuinceoğlu’ndan sonuçlarını ise KFC Türkiye CMO’su Özkan Özyavuz’dan dinleyelim.

KFC Türkiye; sürdürülebilirlik yaklaşımı çerçevesinde 2021 Nisan ayında duyurduğu Orman Yönetim Konseyi’nin dünya çapındaki uygulaması olan Forest Stewardship Council (FSC) sertifikalı kâğıt ürünlerine geçiş sürecini, yenilenen ambalajların tüm restoranlarda yerini almasıyla tamamladı. “Kağıtları Farklı Cidden” mesajıyla desteklenen KFC Türkiye’nin geliştirdiği iletişim kampanyasında, markanın ikonik kırmızı logosu proje lansmanına özel limitli sayıda üretilen ambalajlarda geçici olarak yeşil renkle hayat buldu.

KFC Türkiye, FSC sertifikalı ürünlere geçişiyle birlikte restoranlarında kullandığı yıllık ortalama 950 ton kâğıdı, orman verimliliğini ve biyolojik çeşitliliği koruyan kontrollü kaynaklardan elde ederek, ekolojik süreçlere artı değer sağlayacak.

  • KFC ikonik kırmızı logosundan neden vazgeçti?
    Feliks Boynuinceoğlu, KFC Türkiye CEO’su

Gelecek nesillere daha yaşanabilir ve daha yeşil bir dünya bırakmak için yapılan çevreci yatırımların tamamını çok değerli bulduğunu belirten KFC Türkiye CEO’su Feliks Boynuinceoğlu konuyla ilgili açıklamasında; “KFC Türkiye ailesi olarak en değerli projelerimizden olan FSC sertifikalı ürünlere geçişimizi tamamlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Kapsamı ne olursa olsun atılan her çevre dostu adımın, birleşince büyük etkilere sebep olduğuna inanıyorum. Biz de “Kağıtları Farklı Cidden” söylemiyle yola çıkarak ikonikleşmiş kırmızı logomuzu proje için kısa süreliğine sınırlı sayıda üretilen yeşil tasarımlarımız ile değiştirerek yenilikçi vizyonumuzu, projeye olan inancımızı, cesaretimizi ortaya koyarak daha çok kişinin dikkatini çekmeyi, konunun geniş kitleler tarafından biliniyor ve destekleniyor olmasını hedefledik. FSC sertifikalı kâğıt ambalajlarımızla sektörümüze ilham vererek, Türkiye’ye özel bu anlamlı çalışmamızla örnek olacağımızı düşünüyorum” dedi.

  • KFC logosunu değiştirdi
    Özkan Özyavuz, KFC Türkiye CMO’su

KFC Türkiye CMO’su Özkan Özyavuz ise bu değişikliği, “Gelecek nesillere daha yaşanabilir ve daha yeşil bir dünya bırakmak için yapılan çevreci yatırımlara katkıda bulunma amaçlı 2021 yılının başında bir adım attık. FSC sertifikalı ürünlere geçiş yolculuğumuzda temel hedefimiz; yenilikçi bakış açımızı ve projeye olan inancımızı daha fazla kişiye ulaştırmaktı. İletişim çalışmamızda farkındalık yaratmak adına cesur bir karar alarak, ikonik kırmızı logomuzu limitli sayıda üretilen kağıt ambalajlarımızda yeşil tasarımlarla değiştirdik. Bu anlamlı çalışma ile hızlı servis sektöründe global bir marka olarak sürdürülebilirlik konusuna katkıda bulunmanın mutluluğunu yaşıyoruz” şeklinde özetliyor.

“Kağıtları Farklı Cidden” iletişim projesiyle ilgili aldıkları geri bildirimlerin oldukça pozitif olduğunu belirteren Özyavuz sözlerini şöyle sonlandırıyor: “Projemizin dikkat çektiğini gösteren çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. Türkiye’de 30 yılı aşkın süredir ikonik kırmızı logomuza aşina olan misafirlerimiz yeşil tasarımları gördüklerinde öncelikle merak ediyorlar. Projemizin detaylarını öğrendikten sonra da pozitif bir yaklaşımla konuyla ilgili bizi yüreklendiriyorlar. Olumlu yorumlar ve geri dönüşler aldıkça, farkındalık yaratma amaçlı ürettiğimiz yeşil ambalajları hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.”

Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri

featured KFC
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
3 Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
4 Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
5 “Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Güncel Haberler
Brown - Forman Türkiye “Great Place to Work” olarak seçildi
Brown – Forman Türkiye “Great Place to Work” olarak seçildi
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Moda dünyasına alternatif bir sahne: Dior defilesi bara taşındı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
2 hafta önce
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Robot köpekler ABD'de teslimata başladı
Haberler
Robot köpekler ABD’de teslimata başladı
İrem Alimoğlu
3 Haziran 2025
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
30 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.