#KalbiniPaylaşmaya kampanyası Otizmli çocukları destekliyor
Starbucks, Dünya Otizm Farkındalık Ayında Otizmli Çocuklar için #KalbiniPaylaşmaya kampanyasını hazırladı.
Starbucks, Dünya Otizm Farkındalık Ayı kapsamında herkesi otizmli çocuklar için #Kalbini Paylaşmaya davet ettiği proje ile büyük ilgi topladı ve Türkiye’de otizm farkındalığını arttırmak adına bir adım attı.
Ülkemizde her 68 çocuktan biri otizm ile dünyaya geliyor. Buna rağmen Türkiye’deki her 10 kişiden 7’si otizmi ve belirtilerini bilmiyor.
2015 yılında GFK Türkiye sponsorluğunda Tohum Otizm Vakfı için yapılan “Türkiye’deki Bireylerin Otizm Algısı ve Bilgi Düzeyi” araştırması sonucunda araştırmaya katılanların yalnızca yüzde 29’unun otizmi duydukları sonucu ortaya çıkarken, otizmin tedavisinin nasıl olacağına ilişkin soruya ise yüzde 73 oranında herhangi bir fikrim yok cevabı veriliyor. Erken tanı ve eğitim otizmin tek tedavisi olmasına rağmen, araştırmaya katılanlar otizmin tedavisinde kullanılan temel yöntemin hastanede tedavi olduğunu belirtiyorlar.
Türkiye’de otizm farkındalığının geliştirilmesi gereken bir konu olduğunun bilinciyle Starbucks 2009 ‘dan beri Tohum Otizm Vakfı ile birlikte otizmde farkındalığı arttırmak için projeler yapıyor.
Herkes Otizm İçin #KalbiniPaylaştı
Starbucks ve TOV, bu yıl hayata geçirdikleri #KalbiniPaylaş kampanyası ile otizmin ne olduğunu ve belirtilerini anlatma hedefiyle yola çıktı.
Dünyada otizmin rengi maviden esinlenilerek mavi kalplerle simgeleştirilen kampanya, herkesi otizm için kalbini paylaşmaya ve otizm farkındalık elçisi olmaya davet etti. Mümkün olduğunca çok kişiye otizmin ve belirtilerinin ne olduğunu anlatmayı amaçlayan kampanya, Twitter, Facebook ve Instagram kullanıcılarının yoğun ilgisiyle karşılaştı. Kampanya için özel olarak oluşturulan kalbinipaylas.com sitesindeki uygulamayla oluşturulan 40.000 fotoğraf, sitenin ziyaretçileri tarafından Instagram, Twitter ve Facebook hesaplarında paylaşıldı.
Otizmin ve belirtilerinin bilinirliğinin yaygınlaşması, erken tanı ve sürekli eğitimin artması ile otizmli bireylerin topluma kazandırılmasını hedefleyen kampanyanın web sitesi tam 26.000 kişi tarafından ziyaret edilerek büyük ilgi topladı.
Kampanya Türkiye’de otizm farkındalığı yaratmak adına büyük bir başarıya imza attı ve kampanyaya ilişkin materyaller Facebook’ta 5m, Twitter’da ise 1.8 m kişi tarafından görüntülendi.
Otizmli çocuklar Starbucks favorilerini seçti
Otizmli çocuklarımız en çok Bella Vista, Misto Cookie, Starbucks Brownie, Limonlu Cheesecake ve Very Berry Muffin’i sevdi.
Starbucks #KalbiniPaylaş kampanyası kapsamında, 1-3 Nisan tarihlerinde, çocuklarımızın favorilerin de aralarında bulunduğu tüm tatlıların geliri otizmde farkındalığı arttırmak için gerçekleştirilen projelerde kullanılmak üzere Tohum Otizm Vakfı’na bağışlandı.