İş Bankası’nın İnovasyon Yolculuğunda 30’uncu Yılı…

Kuruluşundan bu yana Türk bankacılık sektöründe öncü bir role sahip olan İş Bankası, 30 yıldır dijital temas noktaları üzerinden geliştirdiği hayatı kolaylaştıran servisleriyle müşterilerine hizmet veriyor.

Dijital bankacılık alanında 1980’li yıllardan itibaren birçok ilki hayata geçiren İş Bankası özellikle üç önemli hizmetiyle bankacılık sektöründeki kırılma noktalarına imza atmış oldu;

➞ 1982 yılında ilk ATM’leri Türkiye ile tanıştıran İş Bankası, “Bankamatik” ismini jenerik bir marka haline getirdi ve 1987 yılında da online Bankamatik’leri kullanıma sundu.

➞ 1997 yılında ilk İnternet Şubesinin kullanıma açılmasıyla, İş Bankası dijital bankacılık alanında sektöre öncülük etti.

➞ 2007 yılında ise ilk uygulama tabanlı mobil bankacılık hizmeti “İşCep”i, müşterilerinin kullanımına sundu ve dijital bankacılık alanında sektördeki öncülüğünü devam ettirdi.

Teknolojideki gelişmeler doğrultusunda her dönemin ihti­yaçlarını doğru öngörerek 10 yıllık periyotlarla Bankamatik, İnternet Şube ve İşCep’i bir ilk olarak hayata geçiren İş Bankası, müşterilerinin tüm işlemlerini kolay, hızlı ve gü­venilir bir şekilde en uygun kanaldan 7 gün 24 saat gerçekleş­tirmelerine imkan sağlamış oldu.

2017 yılına geldiğimizde ise mobil bankacılığın ana temas noktası haline geldiği mevcut durumda müşterilerinin gün­lük ihtiyaçlarına odaklanan ve ekosistem bakış açısıyla ta­sarlanan “Maximum Mobil” uygulamasını hayata geçirerek mobil ödemeler alanında yeni bir dönemin daha başlangıcını yapmış oldu. İndirme sayısı 600 bini aşan Maximum Mobil, farklı sektörlerden perakende iş ortakları ile birlikte tüm ban­ka müşterilerine günlük yaşamlarına dair sunduğu uçtan uca satın alma deneyimleriyle dikkat çekiyor.

Bankanın sunduğu bu hizmetlerinin her biri yeni eklenen inovatif özelliklerle dijitalleşmesini kendi alanında sürdür­meye devam ediyor. 6 bin 500’ün üzerinde Bankamatik ile Türkiye’nin en geniş Bankamatik ağına sahip olan Banka, 2015 yılında müşteri tercih ve davranışlarındaki değişimi dikkate alarak Bankamatik ve İşCep markalarının birleştiril­diği “İşCepMatik” adlı yeni nesil Bankamatik cihazını tanıttı.

Bankanın mobil uygulaması İşCep, kullanıma sunulduğu günden bugüne 10 yıllık süre içinde kullanıcı ihtiyaçlarına göre en fazla dönüşüm geçiren, yenilikçi ve inovatif özellikler eklenen dijital temas noktası oldu. Mobil bankacılık alanında sektörün öncüsü olan İşCep, 4 milyon üzerinde kullanıcı sa­yısıyla Bankanın ana temas noktası olmuş durumda. Bugün İş Bankası’ndan yapılan her üç işlemden biri İşCep üzerinden gerçekleşiyor.

İşCep yenilikçi ve inovatif özellikleriyle dikkat çekiyor.

İşCep’e entegre edilen “Mobil Borsa” ile Türkiye’de ilk defa ayrisbank2 bir uygulamaya gerek olmaksızın anlık borsa verileri üc­retsiz olarak takip edilebiliyor, derinlik ve hacim bilgileri gö­rüntülenebiliyor.

2015 yılında kullanıma sunulan ve kredi başvurularının onaylanmasını takiben anında hesaba aktarıldığı İCep’ten “Anında Kredi” uygulamasıyla mobil bankacılıkta uçtan uca dijital bir deneyim sunuluyor. Uygulamanın başladığı Eylül 2015’ten 2017 ilk çeyrek sonuna kadar toplam 1,1 milyon TL tutarında 220 bin adet kredi satışı gerçekleşmiş durumda.

İşCep kullanıcılarının para aktarma deneyimlerini üst sevi­yeye taşıyan ve Türkiye’de bir ilk olan yenilikçi özellikleri de bulunuyor; “iMessage ile para aktarma” özelliğiyle İşCep kul­lanıcıları, Apple’ın “iMessage” adlı mesajlaşma servisi üzerin­den hızlı ve kolay bir şekilde birbirlerine para gönderebiliyor. Kısa süre önce kullanıma sunulan ve yine Türkiye’de bir ilk olan “Siri ile para aktarma” özelliğiyle İşCep kullanıcıları iOS işletim sistemine sahip akıllı telefonlarıyla Apple’ın “Siri” adlı asistan servisi üzerinden tanımlı hesaplarına kolayca havale yapabiliyorlar.

Dijital Dönüşüm Süreci ve İnovasyon Yaklaşımı

2015 yılında Dijital Dönüşüm Programı’nı başlatan İş Bankası bu doğrultuda, tüm süreçlerini uçtan uca dijitalleştirerek müşterilerine mümkün olan en iyi deneyimi yaşatmayı he­defleyen dijital dönüşüm yol haritasını oluşturdu ve gerekli organizasyonel değişiklikleri başarıyla hayata geçirdi. Dijital dönüşümün getirdiği yeni iş yapma şekillerinin gerektirdiği paylaşım ekonomisini odağına alan banka girişimcilik eko­sistemini desteklemek amacıyla İnovasyon Birimi’ni kurdu ve 2016 yılında Kolektif House’da faaliyetlerine başladı. 170’e yakın girişimle birebir temas eden banka, 10’u aşkın girişimle bankanın geniş müşteri tabanının faydalanabileceği iş mo­delleri üzerinden iş birliği çalışmalarını sürdürüyor. ABD’de­ki Silikon Vadisi’ndeki girişimlerle yakın temas kurmak ve iş birliği fırsatları yaratmak amacıyla da MaxiTech şirketi ku­ruldu.

İş Bankası, 2017 yılının başında StartersHub XO hızlandırma programının ana destekçisi olarak bu alana yatırım yapmaya başladı. Kısa süre önce Workup girişimcilik programını lanse eden İş Bankası, Kolektif House tarafından yürütülen bu giri­şimcilik programında mentorlük desteği vererek girişimcilik ekosisteminin gelişmesi yönünde katkılarını artırıyor.

Ayrıca, banka çalışanlarının, müşterilerin gözünde fark yara­tarak satışları artıracak ürün ve hizmet fikirlerinin toplanma­sı amacıyla İnovatif Fikirler Yarışması düzenlendi.

Müşteri deneyimi prensiplerini ve müşteri deneyiminin en iyi hale getirilmesi için gerekli aksiyonları belirlemek, dijital ve fiziksel kanalları bir bütün olarak değerlendirerek müşteri yolculuklarını tasarlamak amacıyla Müşteri Deneyimi Birimi kuruldu. Birimin faaliyetleri kapsamında müşteri deneyimi­nin takibi ve ölçümü de yapılıyor ve sürekli olarak iyileştirme alanları belirleniyor.

Ödeme Sistemlerinde Yenilikçi Uygulamalar

Banka’nın ürün ve hizmet gamındaki zenginleşme, 2016 yı­lından itibaren üye iş yeri alanında devreye alınan global bo­yuttaki yenilikçi uygulamalarla sürdürülüyor. İlk olarak, fizik­sel POS cihazlarında dünyanın en büyük kart kuruluşu olan UnionPay International’a ait kartlar bankanın sanal POS hiz­meti üzerinden üye işyerlerinin kabulüne açıldı. Diğer yan­dan Türk Hava Yolları’nın sistemine dahil olmasıyla birlik­te, UnionPay kart sahiplerine; ülkelerindeyken vizelerini ve uçak biletlerini alabilme, otel rezervasyonlarını yaptıra­bilme, ayrıca, Türkiye’ye geldiklerinde 6 bin 500’den fazla Bankamatik’ten nakit çekme, yaklaşık 500 bin satış nokta­sından alışveriş yapabilme imkanı sağlandı. Üye işyerlerinin yurt dışı satışlarına katkı sağlayacak önemli bir gelişmeye daha imza atan İş Bankası, yurt dışı menşeli 13 farklı yerel ödeme sistemini sanal POS hizmetiyle entegre ederek üye iş­yerlerinin 43 farklı ülkede yapacakları elektronik ticaret çer­çevesindeki yurt dışı satışlarına destek olma imkanı sağladı.

İLGİLİ HABERLER