15 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
instagram-vs-tiktok
Haberler

Instagram, TikTok olma yolunda tökezliyor

Seda Başpınar
13 Eylül 2022
2 dk okuma

Instagram’ın, TikTok benzeri formatla daha geniş kitlelere ulaşma çabası, milyonlarca dolara sayısız uygulama güncellemesine ve hatta dünya çapında bir imza kampanyasına mal oldu. Ancak bugüne kadar bir şekilde hedeflediği gibi TikTok karşısında yerini sağlamlaştıran Instagram’da Reels izlenmeleri düşüşe geçmeye başladı.

The Wall Street Journal tarafından yayınlanan “Creators x Reels State of the Union 2022” raporuna göre son dört hafta içinde yüzde 13,6 düştü. Kullanıcılar, TikTok’ta harcadıkları 197,8 milyon saate kıyasla, 17,6 milyon saat Reels izliyor.

Rapora göre düşüşün sebebi orijinal içeriklerin azalmış olması. İnsanları Instagram ve Facebook için içerik üretmeye ikna etmek için Meta, yıl sonuna kadar içerik üreticilerine ödemek üzere 1 milyar dolar ayırdı. The Wall Street Journal’a göre Instagram Reels yaratıcıları şimdiye kadar toplam 120 milyon dolar aldı.

Meta, verileri reddediyor

Diğer taraftan Meta sözcüsü Devi Narasimhan, The Verge’e yaptığı açıklamada TikTok’a kıyasla Reels içerikleri günümüz modasını yansıtmıyor. TikTok daha ziyade “anında çek ve paylaş” çizgisinden ilerlediğini söylüyor ve ekliyor “Hala yapacak çok işimiz var ancak içerik üreticiler ve işletmeler umut verici sonuçlar elde ediyor. Daha fazla insan her zamankinden daha fazla izlediği için Reels aracılığıyla elde ettiğimiz büyüme beklediğimizden daha hızlı. Reels izlenemleri genel olarak aydan aya artıyor.” 120 milyon dolarlık rakamın yanıltıcı olduğunu ve şirket verilerini yansıtmadığını belirten Narasimhan güncellenmiş rakamları paylaşmayı reddediyor.

Kaynak: The Verge

“Sosyal” medya, yerini “tavsiye” medyasına bırakıyor: Tiktokifikasyon nedir?

TikTok, uygulama indirildiği takdirde üye olmadan da keşfet kısmını girip içeriklere göz atmaya olanak sağlıyor. Platform, bu özelliğiyle arkadaşlardan gelen gönderiler yerine kullanıcıların ilgi alanı olduğunu düşündüğü içerikleri daha fazla gösteriyor. Bu demek oluyor ki arkadaş gönderisi grafiklerinin payı algoritmik dünyada giderek azalıyor. Facebook ve Instagram’ın kullanıcılarına arkadaşlarından gelen gönderiler yerine, kendilerini meşgul edeceklerini düşündükleri içerikleri giderek daha fazla gösterdiği bir değişime yönelmesi “TikTokifikasyon” olarak adlandırılıyor. Spotify’ın eski podcast teknoloji şefi Michael Mignano, bu değişimin, bildiğimiz şekliyle sosyal medyanın yok olacağına dair kehanetleri tetiklediğini söylüyor.
featured
1 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
2 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
3 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
5 İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Güncel Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İçişleri Bakanı "Motosiklet Kazalarının Önlenmesine Yönelik Eylem Planı"nı açıkladı, OPET’ten jet hızıyla destek geldi
Haberler
İçişleri Bakanı “Motosiklet Kazalarının Önlenmesine Yönelik Eylem Planı”nı açıkladı, OPET’ten jet hızıyla destek geldi
Nafizcan Önder
13 Mart 2025
Küresel cinsiyet eşitliğine ulaşmak için 134 yıl daha gerekiyor!
Haberler
Küresel cinsiyet eşitliğine ulaşmak için 134 yıl daha gerekiyor!
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Haberler
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
Marketlerde yükselen trend: “Öğün Fırsatı”
Haberler
Marketlerde yükselen trend: “Öğün Fırsatı”
Sena Tufan
29 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.