Bakanlık “indirim” hileleri konusunda uyardı
Ticaret Bakanlığı perakende sektöründe yapılan indirim hileleri konusunda da uyardı. Tüketicilerin doğru bilgi edinme hakkının gündeme geldiği maddelerde stok yetersizliği nedeniyle satış iptali ve net olmayan rakamlarla ilgili uyarılarda bulunuyor.
Ticaret Bakanlığı büyük indirim adı altında “yüzde 70’e varan indirim” gibi reklamlarda “-e varan” ibarelerinin görünmeyecek bir küçüklükte yazılmaması gerektiğini ve ayrıca indirimin hangi ürünlerde geçerli olduğunun net bir şekilde belirtilmesinin önemli olduğunu belirtti.
İndirimli satışa dair reklamlarda indirimin başlangıç ve bitiş tarihinin net olması ve stokla ilgili bilgilerin de şeffaflıkla paylaşılması zorunluluğu mevcut.
Ürünün indirim öncesi fiyatı bilinmeli
Özellikle online kampanyalarda üstü çizili rakamların gerçeği yansıtması gerekiyor. Yani ürünün aslında piyasa fiyatının çok üzeri bir rakamdan indirime girmiş gibi görünmemeli. İndirim miktarı hesaplanırken indirime girmeden bir önceki fiyatın dikkate alınması gerekiyor.
Ürünlerin çok uzun bir süre indirimli fiyattan satışa sunulması dolayısıyla ürünün önceki fiyatının bilinmemesi ise birçok tüketicinin mağduriyetine sebep olabiliyor. Bu nedenle indirimli kampanya ve satış süreçlerinin 6 aydan fazla olmaması gerekiyor.
Stok yetersizliği nedeniyle satış iptali mevzuata aykırı!
Stok yetersizliği sebebiyle satış iptali birçok tüketicinin online alışveriş yolculuğunun keyfini kaçırıyor.
Siparişi onaylanmış ürünlerin, stok yetersizliği, sistemsel problemler gibi gerekçelerle iptal edilmesi de mevzuata aykırı bir durum.
İndirimli satış kampanyaları kapsamında reklamlarda yer verilen ana vaatler ile istisnalar arasında uyumsuzluk bulunmaması, indirimli satış veya kampanyaya ilişkin önemli detayların reklamda ana mesajın paylaşıldığı alanda aktarılması gerekiyor.