9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İklim Konferansı’na Sponsor Olan Ünlü Markaların Reklamlarını Trolleyen Çok Çarpıcı 17 Açıkhava İlanı
Haberler

İklim Konferansı’na Sponsor Olan Ünlü Markaların Reklamlarını Trolleyen Çok Çarpıcı 17 Açıkhava İlanı

Marketing Türkiye
14 Aralık 2015
3 dk okuma

Paris bir kez daha tüm dünyanın dikkatini çekti ancak bu kez, Pazartesi günü toplanan COP21 İklim Konferansı ile. Konferansa Obama da dahil birçok dünya lideri katıldı ve tüm dünyaya çevresel mesajlar verdiler. Ancak konferanstan birkaç gün önce İngiltere merkezli “Brandalism” projesi ile, şehrin yakınlarındaki otobüs duraklarının camlarına, konferansa sponsor olan büyük şirketleri kınayan 600 adet sahte poster yerleştirildi. Yani duraklardaki ünlü marka reklamlarının yerini, yine markaları eleştiren sahte reklamlar aldı. Projeyeyse, reklamcılıkta kurumsal denetim kavgasına yardımcı olmak için, 19 ülkeden toplam 82 sanatçı katıldı. Brandalism projesinde yer alan isimlerden biri olan Joe Elan, projenin amacını şu sözleriyle açıklıyor: “İklim Konferansı sponsorluğuyla, Air France ve GDF-Suez-Engie gibi çevrenin büyük kirleticileri olan şirketler, kendilerini çözümün bir parçası olarak-aslında hepsi sorunun bir parçasıyken- tanıtabiliyorlar.”

“Çünkü reklam sektörü, fosil yakıtlardan oluşan ürünler konusunda insanların arzularını besliyor. Ve aslında onlar, iklim değişikliklerinin nedenleriyle yakından bağlantılılar.”

“Ve biz, bu projeyle bu markaların yerlerini alarak, insanları sürdürülemez tüketiciliğe teşvik eden reklamcılığın, bu alandaki rolünü değiştirmek istiyoruz. ”

Listelist.com‘dan Dilek Üğüden listeledi… 

1. Masallarda bile nefessiz kaldık

1.iklim.konferans

2. “İklim değişikliği mücadelesi? Tabii ki değil, biz bir havayolu şirketiyiz”

3.iklim.konferans

3. “Fosil yakıtların etkisini biliyoruz ama bunu alenen inkar ediyoruz”

4.iklim.konferans

4. Onları sadece umut kurtarabilir ama ondan da çok az kaldı

5.iklim.konferans

5. Paranın esiriyiz

6.iklim.konferans

6. “Bir hashtag’le dünyayı kurtaramayız ama bir kadın kurtarabilir”

7.iklim.konferans

7. Tunç Çağı MÖ 3200 – 600; Petrol Çağı 1859-2015

8.iklim.konferans

8. Dünya avuçlarımızın içinde eriyip gidiyor

10.iklim.konferans

9. Dev bir çöplük içinde yaşıyoruz aslında

12.iklim.kon ferans

10. Çocuklar bile artık masum değil

13.iklim.konferans

11. “Karbon bağımlılığı bizi öldürüyor”

14.iklim.konferans

12. “İklim deneyimleri yaşa”

15.iklim.konferans

13. “Bazı insanlar çok fazla önemsiyor. Sanırım buna aşk deniyor”

16.iklim.konferans

14. “Onlar kar ediyor, biz boğuluyoruz”

17.iklim.konferans

15. Yorumsuz

18.iklim.konferans

16. Benzincilerin gerçek yüzü

20.iklim.konferans

17. “Doğa için kavga etmiyoruz, biz kendini savunan doğanın ta kendisiyiz”

9.iklim.konferans

1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Haberler
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Sena Tufan
17 Eylül 2025
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Günseli ÖZEN
16 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.