Hürriyet’in “askerlik uzadı” sahte haberine tepki yağıyor

PAYLAŞ

Hürriyet gazetesinin internet sayfasında bu sabah yayınlanan “Askerlik uzadı” haberi toplumda kısa süreli infiale neden oldu. Hürriyet, sabah saat 8:49’da yayınladığı haberde “Genelkurmay’dan flaş açıklama geldi” diyerek askerlik sürelerinin uzatıldığını duyurdu.

WhatsApp Image 2018-02-02 at 09.16.03

hurriyet askerlik uzadı

TRT ve diğer ulusal medya sitelerinde de geçen haberlerde “Uzun dönem silah altı askerlerin, askerlik süreleri ise 12 ay, 4 dönem iken 18 ay, 6 dönem süresine çıkarılmış olup ikinci bir emre kadar değiştirilemeyecektir” ifadelerine yer verildi.

Ancak yapılan duyuru 12 dakika gibi kısa bir sürede yalanlandı. Hürriyet, kendi sitesinden “Askerlik uzadı iddiası yalan çıktı” diyerek haberini güncelledi.

Twitter’da kullanıcılar yapılan bu sahte haberden dolayı tepkilerini dile getirmeye başladılar…

Güncelleme: “Yalan haberin kaynağı kim?”

Hürriyet, haberine yaptığı güncellemede “Türkiye’yi şoke eden yalan haberin kaynağı kim?” diyerek haberi TRT Haber’in de paylaştığını açıkladı. Yalan haberin Genelkurmay Başkanlığı’ndan gelen antetli kağıt üzerine yapıldığı belirtilen güncellemede bu antetli kağıdın haber merkezlerine nasıl ulaştığı bilgisine yer verilmedi…

5a74059c2269a229f46d8716

“Sahte haber WhatsApp yoluyla geldi”

Hürriyet’ten yapılan yeni açıklamada Hürriyet muhabiri Uğur Ergan, olayın perde arkasını açıkladı. Yapılan duyuruda şu ifadelere yer veriyor…

“Sabah saatlerinde bana da Genelkurmay’dan WhatsApp yoluyla Genelkurmay antetli yazı geldi. Ancak ne yazının üzerinde ne de daha sonra bunun sahte bir açıklama olduğuna dair uyarıcı herhangi bir ibare bana iletilmiş değildi. Hürriyet ile birlikte TRT ve bazı gazetelere de giden Genelkurmay Başkanlığı antetli yazıyla ilgili sahtedir uyarısı yer almadığı için haberin resmi bir açıklama olduğu değerlendirildi. Genelkurmay Başkanlığı yetkilileri de benim WhatsApp ve e-mailime gönderildiğini söylemelerine rağmen uyarı yazısının gitmediğini doğruladı. Haber internet sitelerine ve TRT ekranlarına çıkınca Genelkurmay Başkanlığı söz konusu metnin sahte olduğunu acilen telefonla bildirip internetten kaldırılmasını istedi.”