Hepsiburada taahhüt verdi, Rekabet Kurulu soruşturmayı sonlandırdı | Son 24 saatin gündemi
Rekabet Kurulu, Hepsiburada’nın otomatik fiyatlandırma mekanizmasının Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal ettiği iddiasıyla başlatılan soruşturmayı, şirketin sunduğu taahhütler üzerine sonlandırdı.
Kurul, Hepsiburada’nın pazar yerinde satıcılar için geliştirdiği ve “buybox” olarak bilinen satın alma kutusuna yönelik uygulamaları inceledi. Buybox, aynı ürünü satan farklı mağazaların ürünlerini tek bir başlık altında toplayarak alışveriş deneyimini kolaylaştırmayı hedefliyor. Bu mekanizma, satıcılar için satış ve görünürlük açısından kritik öneme sahip.
Hepsiburada, satıcılara fiyatlarını otomatik güncelleme imkanı sunan sistemde, “buybox fiyatına eşitle”, “buybox fiyatının altında kal” ve “buybox fiyatının üstünde kal” seçeneklerini sunuyordu. Şirket, soruşturma sürecinde “buybox fiyatına eşitle” seçeneğini kaldırmayı ve diğer seçenekleri de rekabeti ihlal etmeyecek şekilde yeniden düzenlemeyi taahhüt etti. Ayrıca, bu mekanizmanın kullanımını zorunlu tutmayacağını veya satıcıları teşvik yoluyla zorunlu hissettirmeyeceğini belirtti.
Rekabet Kurulu, bu taahhütlerin rekabet sorunlarını çözecek nitelikte olduğunu değerlendirerek soruşturmayı kapattı.
Kasım ayının reyting şampiyonu gazetecileri belli oldu!
İlki Ekim ayında yayınlanan ve basında da yankı uyandıran, “YouTube Rating Report”un Kasım ayı sonuçları belli oldu. Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin kapsamlı bir analizle hazırladığı, Türkiye’de ilk ve tek olma özelliği taşıyan ve yeni nesil gazeteciliğin nabzını tutan rapor; YouTube’da en çok izlenen gazetecilerden abone sayısını en çok artıranlara, 1 ay boyunca en çok gündem yaratan haber içeriklerinden en beğenilen gazetecilere dek pek çok önemli veriye ışık tutuyor…
YouTube Rating Reports Kasım ayı sonuçlarını incelemek için TIKLAYIN!
Beyaz yaka “item”ları: “Stanley termos olmadan asla”
X (Twitter) ve Instagram’da sıkça karşılaştığımız “beyaz yaka item”ları, yalnızca popüler bir trend olmaktan çıkıp kültürel bir fenomene dönüşmüş durumda. Airfryer, Dyson süpürge ve Stanley termos gibi ürünler, hem pratik kullanım avantajları hem de duygusal tatminleriyle beyaz yaka kullanıcıların vazgeçilmezi. Peki, bu ürünler neden beyaz yakalılar arasında bu kadar övülüyor? Harcamaları meşrulaştırma mı, yoksa gerçek bir memnuniyet mi bu ilgiyi tetikliyor? Twentify’ın yapay zeka destekli araştırma platformu Quals.ai ile gerçekleştirdiği “Beyaz Yaka Kulaktan Kulağa Oynuyor” araştırması, bu sorulara ışık tutuyor.
Efsane McLaren Formula 1™ Yarış arabası, gerçek boyutlu LEGO®haliyle İstanbul’da
LEGO® Avustralya ve McLaren Racing ekiplerinin iş birliği ile inşa edilen ve ilk kez 2022 Avustralya Grand Prix’sinde sergilenen gerçek boyutlu LEGO® Technic™ McLaren Formula 1™ Yarış Arabası şimdi İstanbul’da! 288 bin 315 adet LEGO yapım parçasıyla 1893 saatte inşa edilen gerçek boyutlu LEGO® Technic™ McLaren Formula 1™ Yarış Arabası, 4 Aralık – 01 Ocak tarihleri arasında İstanbul’daki Akasya AVM’de ziyaretçilerini bekliyor.
LC Waikiki’nin yeni teknoloji yatırımı LCW Digital, moda ve teknolojiyi buluşturacak
LC Waikiki, teknoloji odaklı bir şirket kuruyor. LC Waikiki’nin yüzde 100 iştiraki olan LCW Digital, moda ve teknoloji dünyasını bir araya getirerek sektörde fark yaratmayı hedefliyor.
800 kişilik bir BT ekibi bulunan marka, 5 kıtada, 60 ülkede bulunan bin 300’den fazla mağazası ve 25 lojistik merkezinin tüm BT altyapısını kendi ekipleriyle sürdürüyor. Yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut iletişim ve e-ticaret gibi alanlarda projelere imza atan LC Waikiki, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri, ERP ve planlama gibi teknolojik çözümleri Türkiye’de yerleşik iki veri merkezi ve iki büyük bulut hizmet sağlayıcı üzerinden sunuyor.