Hazır giyim sektöründe “online rekabet” zirvede

Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı Moda ve Hazır Giyim Sektörü İkinci Çeyrek Raporu, dijital rekabette pandemiyle değişen tüketici davranışlarının ve marka stratejilerinin önemine dikkat çekiyor.

Zeo Agency’nin e-ticaret sektörünü farklı kategorilere ayırarak dönemsel olarak derinlemesine ölçümlemek üzere hazırladığı raporlar kapsamında yayınlanan Hazır Giyim ve Moda Sektörü Dijital Pazarlama Raporu; 2019 ve 2020 yıllarının ikinci çeyrek dönemini kıyaslıyor.

Sektörün üç kategoride incelendiği raporda, web sitelerine gelen ziyaretçi trafiğinin kıyafet, ayakkabı ve spor giyim kategorilerinin üçünde de 2019 yılına göre düşüş yaşadığı görülüyor. Bu durum hem pandemi nedeniyle tüketicilerin ihtiyaçları konusunda önceliklerini değiştirdiğini hem de marka web siteleri yerine pazar yerlerine yöneldiğini işaret ediyor.

Zaman çok, seçenek çok: Ekonomik alışveriş önem kazandı

Ziyaretçi hacminde görülen kayıplara rağmen web sitelerinde geçirilen süreler özellikle mayıs ve haziran aylarında ciddi bir şekilde yükseldi. Bu durum evde geçirilen vaktin artmasıyla kullanıcıların ürünleri incelemeye daha çok vakit ayırdığını, ekonomik kaygıların artmasıyla ise fiyat/ürün karşılaştırmasının önem kazandığını gösteriyor. COVID-19’a bağlı olarak firmaların oluşturduğu kampanyalar ve sunduğu yeni ürünlerden haberdar olmak isteyen kullanıcıların sitelerde daha fazla vakit geçirmiş olma ihtimali de buradaki etkenler arasında yer alıyor.

2020’nin ikinci çeyreğinde kıyafet kategorisindeki web sitelerinde geçirilen ortalama süre, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre mayıs ayında yüzde 18, haziran ayında yüzde 16 artış yaşadı. Ayakkabı kategorisindeki artış oranı ise mayıs ayında yüzde 236 ve haziran ayında yüzde 205 olarak dikkat çekici bir seviyeye ulaştı. Spor giyim kategorisinde de gözlemlenen artış trendi, iki ay özelinde ortalama sürenin sırasıyla yüzde 95 ve yüzde 151 artması olarak kendini gösterdi.

Bu durumun başlıca sebebinin, COVID-19’a bağlı olarak firmaların oluşturduğu kampanya ve yeni ürün gelişmelerinden haberdar olmak için kullanıcıların sitelerde daha fazla vakit geçirmesi olduğu söylenebilir.

Spor ayakkabı birinci, ev konforu ön planda 

Rapor kapsamında; sektördeki üç kategori bir arada ele alındığında en fazla trafik alan 10 web sitesinin ortak sıralandığı 10 bin anahtar kelime analiz edildi. Pandeminin etkisinin daha yoğun hissedildiği nisan ayında anahtar kelimelerin aranma hacmi 2019’a göre yüzde 13,44 düşüş gösterdi. Yaz mevsiminin yaklaşması ve karantina sürecine adaptasyon ile birlikte bu oran mayıs ayında 23,29’luk bir artışa dönüşürken, normalleşmenin başladığı haziran ayında ise yüzde 37,74’lük bir yükselme yaşandı.

İkinci çeyrek döneminde yapılan aramalar COVID-19 salgınıyla tüketiciler için önem kazanan ihtiyaçları ortaya çıkarırken, mevsimsel geçişe denk gelen normalleşme döneminin de yansımalarını içeriyor. Yapılan analize göre; tüketicilerin 2020 ikinci çeyreğinde en çok aradığı kelime ‘spor ayakkabı’ oldu. Pandemi döneminde 2019’a göre aranma hacmi en çok artan kelime ise yüzde 233’lük artışla “pijama takımı” oldu. Evde geçirilen zamanın artmasına bağlı olarak eşofman takımı, eşofman altı, erkek pijama takımı, terlik, sweatshirt ve tayt aramaları da hacmi en çok artan kelimeler arasında bulunuyor.

İLGİLİ HABERLER