Gece yağmur beklenirken zam yağdı | Son 24 saatin gündemi
Gece yağmur beklenirken zam yağdı
Dün gece İstanbul başta olmak üzere çeşitli şehirlerde yağmur beklenirken ülkenin tamamına zam yağdı. Boru Hatları İle Petrol Taşıma Anonim Şirketi (BOTAŞ) ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından yapılan açıklamalara göre Eylül ayından itibaren elektrik ve doğal gazda zamlı tarifler geçerli olacak.
Konutlara kullanılan elektrik yüzde 20, sanayide kullanılan elektrik yüzde 50,8 zamlanırken eş zamanlı olarak doğal gaz fiyatlarının da arttığı açıklandı. Buna göre konutlarda kullanılan doğal gaz fiyatında yüzde 20,4, küçük ve orta ölçekli işletmelerde kullanılan doğal gaz fiyatında yüzde 47,6, sanayide kullanılan doğal gaz fiyatında yüzde 50,8 ve elektrik üretiminde kullanılan doğal gaz fiyatında ise yüzde 49,5 oranında artış yapıldı.
Exxen abonelik fiyatları neredeyse ikiye katladı
Son dönemde Netflix yaptığı zamla oldukça konuşulmuştu. Ardında Disney+’ın zam yapacağı konuşulurken sürpriz Exxen’den geldi.
Bugün fiyatlarını güncellediğini açıklayan Exxen’in yüzde 68’lik bir zamla yeni fiyatları şöyle;
- Reklamlı yıllık paket 33.50 TL (24.92 TL)
- Reklamlı aylık paket 39.90 TL (29.90 TL)
- Reklamsız yıllık paket 45.90 TL (33.25 TL)
- Reklamsız aylık paket 54.90 TL (39.90 TL)
- ExxenSpor reklamlı yıllık paket 94.90 TL
- ExxenSpor reklamlı aylık paket 119.90 TL (69.80 TL)
- ExxenSpor reklamsız yıllık paket 107.30 TL
- ExxenSpor reklamsız aylık paket 134.90 (79.80 TL)
Tesla kullanıcıları neden açlık grevi yapıyor?
Norveçli Tesla araç sahipleri, Elon Musk’ın dikkatini çekmek için ilginç bir girişimde bulundu. Bir internet sitesi oluşturarak açlık grevine başladıklarını açıklayan Tesla sahipleri, kendi araçlarıyla bir araya gelerek bir otoparkta “Help (Yardım Et)” yazısı oluşturdu. Tesla araç sahiplerinin talebiyse, araçları hakkındaki sorunları doğrudan Elon Musk’a iletmek…
Araç sahipleri, internet sitelerinde Tesla araçlarında karşılaştıkları sorunları da listeledi. Listelenen o sorunlar şu şekilde:
- Araba soğuk havada çalışmıyor
- Soğuk havada kapı kolları açılmıyor
- Yoğun gıcırtı sesi
- Araba sıcak havalarda çalışmıyor
- Koltuklarda “kabarcıklar”
- Gevşek ön koltuk
- Yağmur suyuyla dolan bagaj kapağı
- Otomatik pilot düzgün çalışmıyor
- İnternet yavaş ve olması gerektiği gibi çalışmıyor
- Silecekler (yeterince iyi) çalışmıyor
- Yoldaki tümsekleri ve diğer tümsekleri geçtiğinizde araba gıcırdıyor
- Dekoratif pervazlar gevşiyor
- Işıklar düzgün çalışmıyor
- Kapılar düzgün çalışmıyor
- Kendiliğinden açılan kapılar
- Bilgisayar çalışmıyor
- Ekranların etrafındaki sarı kenarlar
- Tamamen kapanmayan pencereler
- Sistemler kendi kendine sıfırlanıyor
- Şarj sorunları
- Azaltılmış güç
- Yeni arabalarda pas sorunları (özellikle Model 3)
- Kötü boya kalitesi, aracın yeniden boyanması gerekiyor
- Aracın kullanım ömrü boyunca ücretsiz şarj sözü verildi, ancak yeni şarj istasyonları araca uymuyor
- Tesla’nın iddia ettiği daha düşük pil ömrü
- Klima ile ilgili sorunlar
- Araca servis yapıldığında tüm sorunlar çözülmüyor
- Tesla sizinle iletişime geçeceğine söz veriyor ama onlardan haber alamıyorsunuz
- Tesla cevap vermeden önce telefonda uzun süre beklemeniz gerekiyor.
Konuya ilişkin henüz Elon Musk tarafından bir yanıt gelmemiş olsa da eylemin hayli dikkat çekici olduğundan şüphe yok…
McDonald’s’ın kendi metaverse franchise’ından haberi yok
Bir restorana girdiğinizde ne beklersiniz? Cevap oldukça basit: Bir tabak lezzetli yemek. Teknolojinin ilerlemesi ve NFT’lerin dünyaya tanıtılmasıyla, McDonald’s temalı bir metaverse restoranı bu beklentiyi derinden sarsacak bir konsept geliştirdi. Ancak Nike’ın ajansı tarafından fast food devinin izni olmadan inşa edilen bir mağaza…
Konsepti inşa eden RTFKT bir NFT şirketi. Ve şirket Aralık 2021’de Nike tarafından satın alınmıştı.
Bu projenin, “metaverse”ün ilk QSR (hızlı servis restoran) sanal franchise’ı olduğu belirtiliyor. Şaşırtıcı bir proje çünkü dünyadaki tüm mevcut restoranların aksine size herhangi bir yemek sunmuyor. Konsept gereği NFT’ler dünyaca ünlü McDonald’s gıda zincirinin menüsünden ilham alıyor.
NFT ajansı GigLabs’in Yaratıcı Yönetmeni Tyler Cohen, projenin de yaratıcı yönetmenliğini üstlendi.
İlk sahibinden ketçap lekeli tişörtler satışta
Yemek lekeli kıyafetler bebekleri çağrıştırsa da bazı yetişkinler yemeği üstüne dökmeden bitiremeyecek kadar sakardır… Heinz, bu yetişkinler için kendinden ketçap lekeli tişörtlerini piyasaya sürerek “Nasıl olsa dökecektin” diyor…
Heinz, koleksiyon için kendi kıyafetlerini tasarlamak yerine çevrimiçi ikinci el tasarım ürünler mağazası ThredUp ile iş birliği yaptı. Böylece Michael Kors, Calvin Klein, Gucci gibi ünlü markaların parçaları, ketçap lekesine bulandı ancak her iki marka da iş birliğini “leke” değil “ifade” olarak nitelendiriyor. 157 parçalık koleksiyonun satışından elde edilen gelir ise gelişmekte olan ülkelerdeki insanlara gıda yardımı yapma amacıyla çalışan Rise Against Hunger kuruluşuna gidecek.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Atam |
2 | Nice 100 |
3 | NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE |
4 | #30AgustosZaferBayrami |
5 | Mustafa Kemal Atatürk |
6 | Ahmet Şık |
7 | Büyük Taarruz |
8 | Ayetel Kürsi |
9 | İsmail Kahraman |
10 | Anıtkabir |