Seçim gecesine Anadolu Ajansı damga vurdu! | Son 24 saatin gündemi
Türkiye, 13. Cumhurbaşkanı ve 28. Dönem milletvekillerini seçmek üzere 14 Mayıs’ta sandık başına gitti. Siyasiler seçime katılımın rekor seviyede olduğunu belirtirken YSK’nın 09.45 itibarıyla paylaştığı son verilere göre Recep Tayip Erdoğan yüzde 49,40 Kemal Kılıçdaroğlu yüzde 44,96 oy aldı.
Gecenin en çok konuşulan konularından biri de Anadolu Ajansı’nın (AA) verileri oldu. AA’nın aktardığı ilk veriler Recep Tayip Erdoğan’ın oy oranını yüzde 60’ın üzerinde Kemal Kılıçdaroğlu’nun oy oranını ise yüzde 33 civarında gösteriyordu. CHP ise kendi sistemlerinde verilerin farklı olduğunu söyleyerek AA’yı manipülasyonla suçladı. Gecenin ilerleyen saatlerinde ise farklı kaynaklardan aktarılan oy oranları neredeyse eşitlendi.
Adaylardan birinin yüzde 50’yi aşamaması halinde en çok oyu alan iki aday: Kemal Kılıçdaroğlu ve Recep Tayip Erdoğan 28 Mayıs’ta yeniden seçime gidecek. İkinci turda oy çokluğunu sağlayan aday Cumhurbaşkanı seçilecek.
Wikipedia’dan Twitter’a “ifade özgürlüğü” dersi
Türkiye “2023 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili” seçimlerinin yapıldığı 14 Mart Pazar günü Twitter’ın Türkiye’de açık kalmasını sağlamak için bazı kısıtlamalar yapılacağını doğrulamıştı Elon Musk.
Pek çok kişi gibi Wikipedia’nın kurucu ortağı Jimmy Wales da Twitter’ın “sansür” anlamına gelen bu kararına tepki gösterdi.
Türkiye’de de her zaman prensiplerine bağlı kalarak mücadele ettiklerini belirten Wales, ifade özgürlüğünün bir slogan değil “prensip” olması gerektiğini vurguladı. Wales, Elon Musk’ın para kazanmasına engel olduğunda ifade özgürlüğünü umursamıyorsa bunu açıkça söylemesi gerektiğinin altını çizdi.
Wikipedia’ya Türkiye’de uzunca bir süre erişim engeli getirilmişti.
TikTok Google’a da rakip oluyor
TikTok, iPhone kullanıcıları için arama widget özelliğini devreye aldı. Google’ın arama çubuğuyla benzer bir mantıkla çalışacak bu özellik, doğrudan TikTok’ta arama yapmayı mümkün kılıyor. Kullanıcılar yeni özellik sayesinde uygulamayı açmadan ve menülerde gezinmeden doğrudan arama ekranına erişebiliyor.
Öte yandan Google tarafından yürütülen bir araştırma, ABD’deki 18 – 24 yaş aralığındaki kullanıcılarının yüzde 40’ının öğle yemeği için Google yerine TikTok’un arama motorunu kullandığını gösteriyor. Bu da TikTok’un bir eğlence platformundan fazlası olma isteğinin genç kullanıcılarda bir karşılığı olduğunu gözler önüne seriyor…
Medyası da güçlü ticareti de
Pandemiyle birlikte adeta altın çağını yaşayan e-ticaret şimdi bayrağı sosyal ticarete bırakmaya hazırlanıyor. Öyle ki Deloitte’un 2023 Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri raporuna göre sosyal ticaret hacmi 2023 yılında 1 trilyon doları aşacak. 2022 yılında 2 milyardan fazla insanın sosyal ticareti kullandığına işaret eden rapor, 800 milyar dolar olan alışveriş hacminin yüzde 25 büyüyeceğini öngörüyor. Araştırma influencer’ların Y ve Z kuşağı üzerindeki etkisinin X kuşağından daha fazla olduğuna dikkat çekerek, kısa sürede sosyal ticaretin evrim geçirerek yeni ürünlerin daha kolay bulunduğu, ödemenin daha hızlı yapıldığı bir forma bürüneceğini belirtiyor. Gelin sosyal ticaretin geleceğine yön verecek 6 trende daha yakından bakalım…
Sosyal ticaretin ABC’si
Deloitte’un 2023 Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri raporuna göre sosyal ticaret hacmi 2023 yılında 1 trilyon doları aşacak. eMarketer’e göre ABD’de 14 yaş üzeri kitlede en az bir kez sosyal medya platformu üzerinden alışveriş yapan kişi sayısı 2023 yılında 101,1 milyona ulaşacak. Asya-Pasifik bölgesi ise yüzde 68,5 pazar payıyla sosyal ticarette lider konumda yer alıyor. Peki, yeni dönemi şekillendiren sosyal ticaret markalara ne vadediyor? Sosyal ticaretten maksimum fayda sağlamanın yolları neler? En güncel sosyal ticaret trendleri hangileri? Yanıtları sosyal ticaret alanında öncü olan marka liderleri ve marrka danışmanlarından dinliyoruz…