BioNTech, kanser aşısı denemelerine başlıyor | Son 24 saatin gündemi
BionTech, kişiselleştirilmiş kanser aşısı başta olmak üzere çeşitli tedaviler geliştirmek, test etmek ve uygulamak için İngiltere hükümetiyle ortaklık kurduğunu duyurdu. Ortaklık kapsamında İngiltere’de bir AR-Ge merkezi kurulacak ve hedefler doğrultusunda 2030’a kadar yeni kanser aşısı 10 bin kişi üzerinde denenecek. Deneme çalışmaları Eylül’de başlayacak.
Araştırmaya katılacakların bir kısmı kanser tedavisi görmüş hastalardan seçilecek. Aşının hastalığın nüksetmesini engellemesi, kanser tanısı konan kişilerde ise hastalığı yavaşlatması bekleniyor…
BBC’ye konuşan BioNTech Kurucu Ortağı Profesör Özlem Türeci “Burada hedeflediğimiz, hastaların bireysel kanserlerindeki moleküler özellikleri kullanıp onları mRNA aşılarına kodlamak ve bağışıklık sistemini onları saldırmaya yönelik eğitmek” dedi. Kişiye özel şekilde hazırlanan mRNA aşısı, vücuttaki kanserden alınan genetik kodların bilgisini içeriyor ve bunlar bağışıklık sistemine aktarılıyor. Bağışıklık sistemi böylece yalnızca tümörlü hücreleri hedef almak üzere programlanıyor.
Kaynak: BBC Türkçe
Yapay zeka hukuk fakültesinden mezun oldu
Joshua Browder tarafından 2015 yılında kurulan DoNotPay sürücülerin park cezalarına otomatik olarak itiraz etmelerini sağlayacak bir sohbet robotu geliştirdi. Aradan geçen 7 yılı aşkın sürede kapsamı geliştirdi ve “robot avukat” olarak önümüzdeki ay davaya çıkmaya hazırlanıyor.
Bilim ve teknoloji dergisi New Scientist’e göre yapay zeka robotu mahkemede sunulan kanıtları işleyip analiz edecek ve ardından sanığa nasıl yanıt vermesi gerektiği konusunda kulaklık üzerinden tavsiyelerde bulunacak.
Yani DoNotPay tarafından geliştirilen yapay zeka destekli bir akıllı telefon uygulaması mahkemede yaşananları işleyecek ve gerçek zamanlı olarak tepkiler verecek.
DoNotPay, davayı kaybederse ceza ödemeyi de kabul ediyor.
Kaynak: India Times
Windows 7 ve Windows 8.1 artık güncellenmeyecek…
Microsoft, iki popüler işletim sistemi Windows 7 ve Windows 8.1’e yönelik desteğini 10 Ocak itibarıyla sonlandıracağını açıkladı. Bu da artık bu işletim sistemine sahip cihazlar için teknik yardım veya yazılım güncellemesi sunulmayacağı anlamına geliyor.
Her iki işletim sistemi de özellikle küçük işletmeler, yerel yönetimler, okullar ve özel yazılımlara dayanan ve yeni sistemlere yükseltmek için bütçesi olmayan istasyonlarda kullanılıyor. O sebeple bu merkezlerde önemli bir güvenlik riski yaşanabileceği düşünülüyor.
Bu iki işletim sistemini kullananların bundan sonra iki seçeneği bulunuyor: Genişletilmiş destek seçeneklerini değerlendirmek veya operasyonel olarak işletim sistemlerini yenilemek…
Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu kullanıyor?
“Dijital kuşak” olarak adlandırılan Z’ler için sosyal medya olmazsa olmazların başında geliyor… Hemen her platformu aktif olarak kullanan bu kuşağın elbette favorileri var. Peki, Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu tercih ediyor? Yanıtlar Morning Consult’tan geliyor…
Morning Consult‘ın yaptığı araştırmaya göre Z’lerin yüzde 88’inin en çok kullandığı sosyal medya platformu YouTube… İkinci sırada gelen Instagram’ı (yüzde 76) yüzde 68 gibi bir oranla adı sıkça Z kuşağı ile anılan TikTok takip ediyor. Dördüncü sıradaki Snapchat’in, TikTok ile arasında yalnızca yüzde 1 gibi küçük bir fark var (yüzde 67). Ayrıca Snapchat’in favoriler arasında yer alması Z’lerin anlık iletişimi fotoğraflar üzerinden sürdürmeyi sevdiğini kanıtlıyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Yılın en başarılı influencer’ları
Yarattıkları etki ve takipçileriyle kurdukları bağ ile birlikte artık günlük hayatın ayrılmaz birer parçası influencer’lar… Hatta pek çok tüketici için bir güven aracı… Markalar tüketicilerle arasındaki güven bariyerlerini çoğu kez hedef kitlesinin takip ettiği influencer’lar sayesinde aşıyor. Pek çok farklı metriği olan influencer pazarlamasını başarıyla kurgulayan markalar tam da bu sebeple sektöründe farklılaşıyor. Peki, 2022’nin en başarılı influencer’ları kimlerdi? Pandeminin ardından normalleşen hayatımızda kimler hangi platformlarda öne çıktı? CreatorDen ekibinin Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğinde gerçekleştirdiği kapsamlı analiz yılın en başarılı influencer’larını ortaya çıkarıyor… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.