Godin: Devir ‘bağlantı ekonomisi’ devri
Bu yıl altıncısı düzenlenen Turkcell Akademi Pazarlama Konferansı’na pazarlama dünyasının duayen ismi Seth Godin konuk oldu. İş ve pazarlama dünyasının önde gelenlerine ve Turkcell çalışanlarına ilham verici bir konuşma yapan Godin, endüstriyel ekonominin yerini “bağlantı ekonomisi”ne bıraktığını vurguladı.
Turkcell Akademi Pazarlama Konferansları’nın altıncısı bin 500 kişinin katılımıyla gerçekleşti. Etkinliğin bu yılki konuğu, her biri bestseller listelerinde en üst sıralara tırmanan kitapları, başarılı girişimleri ve tüm dünyada verdiği konferanslarla pazarlama alanında markalaşan Seth Godin oldu.
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Turkcell İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Meltem Kalender Öztürk, konferansların gördüğü büyük ilgi sonucu, bu ortamın kapsamını, “bilgiyi paylaşma” hedefiyle genişlettiklerini söyledi. Öztürk, ilk kez Pazarlama Konferansı’nı Turkcell Dijital Akdemi’nin portalınden canlı yayınlayarak, tüm Turkcell’lilere Seth Godin’i dinleme fırsatı sunduklarına dikkat çekerek, “Bundan sonra da yalnızca teknoloji ile değil aynı zamanda eğitim ve gelişim hamleleri ile ülkemize ve insanımıza fayda sağlamaya devam edeceğiz” dedi.
Konferansta “Hepimiz Acayibiz” başlıklı bir konuşma yapan Seth Godin ise Turkcell logosuna gönderme yaparak, “Logosu uzay teknolojisini anımsatacak kadar iddialı bir şirket tarafından davet edilince çok heyecanlandım. Zaten Turkcell’in neler yaptığına dair bilgim vardı, buraya gelince hiç kuşkum kalmadı, bu üstün teknoloji sayesinde emin ellerdesiniz ve çok şanslısınız” dedi.
Konuşmasında, tüketim tabanını oluşturan “normal” insanların sayısının hızla azaldığını belirten Godin, pazarlama alanında artık “Farklı insanlara farklı davran” mottosunun geçerli olduğuna işaret etti. Godin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Endüstri ekonomisi, size söyleneni en iyi şekilde yerine getirmenizi gerektiriyordu. 20. yüzyıl boyunca bu yöntemle önemli başarılar elde edildi. Oysa artık endüstriyel ekonomiden ‘bağlantı ekonomisi’ne geçtik. İnternet etkisiyle oluşan yeni dünya, pazarlama alanında da yaygın reklam ve tanıtımın hegemonyasını kırdı. En meşhur markalar, ortalama insana ortalama ürünler sunanlar değil. Bugün artık kimse diğerlerinin aynısı olan bir ürünü satın almak istemiyor.”
“Sürüngen beyine karşı çıkın”
Artık ortak ilgi alanlarının oluşturduğu kabileler halinde yaşandığını belirten Seth Godin, internet ağı daha güçlü hale geldikçe daha fazla insanın bağlantılar kurmak üzere bu ağa katıldığını söyledi. Kendine has özellikleriyle farklılaşan bu “kabile” türü topluluklarda liderliğe ihtiyaç olduğunu belirten Godin, dinleyicilere “Kendinizi ait hissettiğiniz kabile hangisiyse bulun ve ona liderlik edin.” önerisinde bulundu.
Bağlantı ekonomisinde koordinasyon, güven, izin ve fikir alışverişi ile değer yaratıldığını ifade eden Godin, tüm bunların cömertlik ve sanat temellerine dayandığını söyledi. Ünlü yazar, pazarlama profesyonellerini, “Benim işim patronumu mutlu etmek, bana söyleneni yapmak diyemezsiniz. Sürünün bir parçası olmak istemiyorsanız siz de ‘başını yerden kaldırma’ diyen sürüngen beyine karşı çıkmalısınız” sözleriyle harekete geçmeye davet etti.