18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicinin favori zincir restoranı hangisi?
Haberler

Tüketicinin favori zincir restoranı ve online sipariş uygulamaları hangileri?

Gizem Yıldız
4 Ağustos 2024
3 dk okuma

Yemek sipariş ettiğimizde sipariş bize ulaşana kadar yaşadığımız deneyim ne kadar önemliyse yemeğin nasıl göründüğü de bir o kadar önemli. Bu deneyimin yemeğin damakta bıraktığı tada değilse bile duygu durumuna etki ettiği önemli bir gerçek. Zira Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre tüketici genellikle zamanı kısıtlı olduğunda, yorgunken, iş stresi altındayken ya da ani bir misafir gelmesi durumunda sipariş veriyor. Yani pek de olumlu duygularla başlamayan bu süreçte ödediği paraya karşılık buna değdiğini gördüğünde “mutlu” oluyor.

Bir nevi yemek siparişiyle tüketici aslında “mutluluk” satın alıyor. Restoran deneyimine dair en ilginç veri ise tüketicinin ödediği ücretin beklentisinin altında çıkması durumunda “kaliteden” şüphe etmesi, üstünde çıktığı durumlarda da hemen alternatiflere yönelmesi. Yani restoranlar için yüksek fiyatlandırma ne denli tehlikeliyse ucuz fiyat rekabeti de bir o kadar tehlikeli. Peki, tüketici en çok hangi zincir restoranı ziyaret ediyor? En çok hangi online sipariş uygulamasından yemek söylüyor? Hangi marka hangi özellikleriyle hafızalara kazınmış? Gelin detaylara hep birlikte bakalım…

Köfteci Yusuf zirvede

Tüketici yemek sipariş edip mutluluk bekliyor...

Köfteci Yusuf son üç ay içerisinde ziyaret edilen zincir restoranlar arasında ilk sırada yer alıyor. Onu takip eden zincir restoranlarsa Tavuk Dünyası, Usta Dönerci ve HD İskender oluyor. Tüketicilerin yüzde 87’si kalabalık restoranlar yerine sakin restoranları tercih ediyor. Hatta bu oran kadınlarda yüzde 94’ü buluyor.

Kimi markanın imajı kimininse promosyonları çekici geliyor

Köfteci Yusuf ve Tavuk Dünyası diğer markalara kıyasla daha fazla imaj unsuruyla özdeşleştiriliyor. Köfteci Yusuf, ödenen paraya değer olma, sağlıklı ürünler sunma, müşterilerin memnuniyeti ve kaliteli yemeklerle daha fazla özdeşleştirilirken, McDonald’s ve Burger King markaları reklamlarının görünürlüğü ve çekici promosyonlarıyla diğer markalardan ayrışıyor.

Bir restorana ödenecek makul tutar 330 TL

Tüketicinin favori zincir restoranı ve online sipariş uygulamaları hangileri?

Her 10 tüketiciden yaklaşık 8’i restoran seçimi yaparken fiyat araştırmasını yapıyor. Tüketicilerin bir restorana gittiklerinde ödemeyi bekledikleri ortalama tutar 350 TL olurken, asıl ödenmesi gereken makul tutarın 330 TL olduğunu ifade ediyorlar.

Tüketiciden “alternatifi var” tepkisi

Son bir yıl içinde dışarıda yemek yerken “her seferinde” ve “her birkaç ziyaretle bir” ücret artışını hisseden tüketicilerin oranı toplamda yüzde 53 olarak kaydediliyor. 10 tüketiciden 9’u haksız fiyat artışına “daha uygun fiyatlı alternatif restoranları” tercih etmeye başlayarak tepki gösteriyor.

Yemeksepeti zirvede

Tüketici yemek sipariş edip mutluluk bekliyor...

Tüketicilerin bugüne kadar “tercih ettiği” ve “en sık tercih ettiği” yemek sipariş platformları sorulduğunda liste başında “Yemeksepeti” ve “GetirYemek” yer alıyor.

Bununla birlikte, en sık tercih edilenler arasında Yemeksepeti açık ara farkla birinci sırada geliyor.

Ayrıca, kadınların yemek sipariş platformlarını tercih etme oranının erkeklere kıyasla daha yüksek olduğu kaydediliyor.

Tüketicinin midesine giden yol indirimden geçiyor

Tüketicinin favori zincir restoranı ve online sipariş uygulamaları hangileri?

Her 10 kişiden 3’ü restoran tarafından hediye edilen indirim ve promosyonların kendisini mutlu ettiğini belirtiyor. “Ek ikramlar” ikinci sırada yer alırken, “sunumun güzel ve özenli olmasının” kadınlar nezdinde öne çıkan bir jest olduğu görülüyor. Buna karşın, kişiye özel not ve memnuniyet anketinin (yüzde 4) tüketicide pek bir karşılığı olmadığı dikkat çekiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Yemek Siparişi ve Dışarıda Yeme Alışkanlıkları Araştırmasının saha çalışması 7-12 Haziran 2024 tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi kullanılarak Sia Live ve Fİ Araştırma ve Danışmanlık üzerinden gerçekleştirildi. Araştırma kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa illerinde yaşayan 400 tüketiciyle görüşüldü. Örneklem, 18-45 yaş aralığında, yarısı kadın ve yarısı erkek A, B, C1 SES grubuna mensup tüketicilerden oluşuyor.

featured Sia Insight
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İçişleri Bakanı "Motosiklet Kazalarının Önlenmesine Yönelik Eylem Planı"nı açıkladı, OPET’ten jet hızıyla destek geldi
Haberler
İçişleri Bakanı “Motosiklet Kazalarının Önlenmesine Yönelik Eylem Planı”nı açıkladı, OPET’ten jet hızıyla destek geldi
Nafizcan Önder
13 Mart 2025
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
Haberler
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
Haberler
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.