9 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu kez paçayı kurtaramadı: Facebook'a İngiltere'den dev ceza
Haberler

Bu kez paçayı kurtaramadı: Facebook’a İngiltere’den dev ceza

Berçem Sultan Kaya
21 Ekim 2021
1 dk okuma

Facebook, devasa GIF platformu Giphy’i satın alırken birtakım bilgileri kasten gizlediği gerekçesiyle İngiltere Rekabet ve Pazar İdaresi (CMA) tarafından 50 milyon sterlin (70 milyon ABD doları) para cezasına çarptırıldı.

Şirket, 2020 yılında Gify’i 400 milyon dolara satın alma planlarından bahsetmişti. Ancak bu süreçte Facebook’un GIF yapım merkeziyle yaptığı anlaşmalar sebebiyle İngiltere Rekabet ve Pazar İdaresi (CMA) bir soruşturma başlattı.

Dev şirket Facebook, 2020 yılında popüler GIF platformu Giphy’i 400 milyon dolara satın alacağını duyurmuştu. Bunun ardından da geçtiğimiz Ağustos ayında İngiltere Rekabet ve Pazar İdaresi (CMA), Facebook’un Giphy’i satın alma sürecinde yönetmeliğe uygun davranmadığı gerekçesiyle konu hakkında soruşturma başlatmıştı.

CMA’dan yapılan bir basın açıklamasına göre, Facebook birden fazla kez uyarı almasına rağmen uygunluk hakkında gerekli güncellemeleri bilinçli olarak sağlamaması, 70 milyon dolarlık para cezasına çarptırılmasına sebep oldu. CMA, böyle kasıtlı bir ihlal için ilk kez bir şirkete para cezası verdiklerini dile getirdi.

Soruşturmanın hala devam ettiğini belirten CMA’nın birleşmelerden sorumlu kıdemli direktörü Joel Bamford, “Bu ceza, yasaların üzerinde olduğunu düşünen herhangi bir şirket için bir uyarı niteliğindedir” diye uyardı.

Facebook tartışmaların merkezinde

Ancak The Verge‘e göre, bu Facebook’un CMA’dan aldığı ilk ceza değil. Firma, daha önce izin istemeden uyumluluk şefini iki kez değiştirmiş ve bunun sonucunda 700 bin dolar cezayla karşılaşmıştı.

Facebook’un son dönemde pek çok tartışmanın merkezinde olduğu bir gerçek. Firmanın muhtemelen bundan sonra daha dikkatli hareket etmesi gerekiyor. Nitekim büyük bir dönüşümün eşiğinde olan teknoloji devi, yakın zamanda bir metaverse şirketi olmak için çalışmalar yaparken iyi bir pazarlama için önce diğer sorunlarını halletmesi gerekebilir.

Facebook’un ismi değişiyor – Yeni isim ne olacak?

Facebook featured metaverse
1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
3 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
4 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Güncel Haberler
Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
Haberler
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Haberler
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Haberler
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan "Kafeinsiz reklam panoları" ile uykuya davet ediyor
Haberler
Nescafé, geceleri sakin bir şekilde kararan “Kafeinsiz reklam panoları” ile uykuya davet ediyor
Sena Tufan
30 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.