15 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Eğitimin koruyucuları -3: Eğitimin koruyucu liderleri anlatıyor...
Haberler

Eğitimin koruyucuları -3: Eğitimin koruyucu liderleri anlatıyor…

Nafizcan Önder
21 Nisan 2024
4 dk okuma

“Eğitimin Koruyucuları” dosyamızda önce “eğitimde fırsat eşitliği”ni mercek altına almış ardından da bunun için elini taşın altına koyan markalara ve onların fark yaratan projelerine ışık tutmuştuk… Dosyanın son bölümünde ise “iyi ki varsınız” dediğimiz kurumlara bugün liderlik eden isimlere sözü bırakıyoruz ve eğitimde fırsat eşitliğinin önemini bu kez onlardan dinliyoruz…

Bir toplumu yüceltmek bir kişiyi eğitmekle başlıyor

Eğitimin koruyucuları -3: Eğitimin koruyucu liderleri anlatıyor...
Oğuz Güleç
Darüşşafaka Cemiyeti Yönetim Kurulu Başkanı

✓ Ülkelerin, toplumların gelişimi ve kalkınması için en kudretli, en güçlü araçların başında eğitim geliyor. Eğitimi topluma eşit biçimde yayabilen, eğitimin kalitesini sürdürülebilir bir biçimde artırabilen ülkelerin gerek sosyal gerekse iktisadi anlamda çok farklı seviyelere ulaştığını görüyoruz. Eğitim, toplumların geleceğini inşa eden yegâne unsurdur.

✓ Biz Darüşşafaka olarak şuna inanıyoruz: Bir toplumu yüceltmek aslında bir kişiyi eğitmekle başlıyor. Her çocuk eşit doğar ama onların eşit yaşayabilmesi, toplumların sorumluluğundadır. Bu bağlamda markalara da önemli görevler düşüyor. 160 yıldır bu sorumlulukta üzerimize düşeni yapmaya çalışan bir sivil toplum kuruluşu olarak toplum nezdinde eğitime yapılan her yardımın karşılığını bulduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

✓ Şu an pek çok marka sosyal sorumluluk projelerine yatırım yapıyor ve eğitim konusunda farkındalık yaratmaya çalışıyor. Bu çalışmaların etkisini derinleştirebilecek ve daha sistemik bir değişikliğe öncülük edebilecek adımlar atılması da gelecekte büyük katkılar sağlayacaktır. Aynı zamanda, teknoloji ve inovasyonu kullanarak eğitimdeki erişim engellerini kaldırmak için çalışabilirler. Bu tür inisiyatifler, uzun vadede markaların toplum üzerindeki etkisini ve bıraktıkları olumlu izi güçlendirir.

✓ Eğitimde fırsat eşitliği sağlama konusunda öncülük eden markalar ve kurumlar söz konusu olduğunda, genellikle büyük şirket ve holdinglerin yanı sıra yerel ve ulusal düzeyde etki yaratmaya çalışan çeşitli vakıflar ve dernekler öncelikle olarak aklıma gelenler. Bu kurumların genellikle kapsamlı kurumsal sosyal sorumluluk programları yürüttüğünü ve eğitimle ilgili projelere yatırım yaptığını görüyoruz. Eğitim alanında yapılan her projeyi canı gönülden destekliyoruz.

✓ 1863 yılından bu yana “Eğitimde Fırsat Eşitliği” misyonuyla çalışmalarını sürdüren Darüşşafaka Cemiyeti olarak başta Türkiye İş Bankası olmak üzere Türkiye’nin aydınlık yarınlarının ancak ve ancak nitelikli eğitimle kurulacağına inanan pek çok markanın desteğiyle yaşamları değiştirmeye devam ediyoruz.

Mücadeleye devam!

Eğitimin koruyucuları -3: Eğitimin koruyucu liderleri anlatıyor...
Prof. Dr. Ayşe Yüksel
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Genel Başkanı

✓ Markaları, içinde bulunduğu, ürettiği ve etkileşim halinde oldukları toplumdan bağımsız düşünemeyiz. Nasıl ki hepimiz gücümüz yettiğince toplumdaki aksaklıkları gidermek ve çağdaş topluma ulaşmak için çalışıyorsak aynı şekilde markalar da benzer biçimde sürdürülebilir çalışmalar yapmalı.

✓ Yarınlarımızı şekillendirebilmek adına sivil toplum kuruluşlarına ve markalara büyük sorumluluk düşüyor. Pazarlama ve marka evreninde her ne kadar eğitimde fırsat eşitliği yaratmak adına çok sayıda çalışma gerçekleşse de ne yazık ki, bu doğrultuda yapılan çalışmaların en azından bugünün gerçekliğinde yetersiz kaldığını söyleyebilirim. Toplumumuza baktığımız zaman batı ile doğu arasında fırsat ve imkan bakımından çok ciddi farklılıklar var. Bu bağlamda kişi, kurum ya da marka farketmeksizin hepimiz özeleştiri yapmalı, bu konu üzerine düşünmeli ve yapıcı eleştirilere açık olmalıyız.

✓ Markalar tarafından gerçekleştirilen sosyal sorumluluk çalışmalarının karşılığında marka değerinin artacağı bilinen bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor ancak sosyal sorumluluk çalışmalarında marka değerini artırmak ya da markaya katma değer sağlamak bir amaç değil, sonuç olmalı.

✓ Biz Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği olarak, eğitimin koruyucusu olma konusunda üzerimize düşen sorumlulukları alıyor ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

✓ Eğitimdeki aksaklıkları değiştirir ve eğitimden kopan gençlerimizi topluma kazandırırsak toplumun her kesimine umut ekerek çağdaş, aydınlık ve güçlü yarınlarda buluşabiliriz.

Eğitime destek sürekli bir ihtiyaç

Eğitimin koruyucuları -3: Eğitimin koruyucu liderleri anlatıyor...
M. Özalp Birol
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı

✓ Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) olarak, ilköğrenim çağındaki çocuklarımızın Cumhuriyetin temel ilkelerini özümsemiş, çağdaş, donanımlı ve nitelikli bireyler olarak yetişebilmeleri için, 29 yıldır, devlet tarafından verilen temel eğitimi destekleyen çalışmalar yapıyoruz.

✓ Bu çalışmaların gereği gibi yapılabilmesi ve daha geniş kitleleri kucaklayabilmesi için her zaman nakdi ve ayni kaynağa ihtiyaç var. Bu bağlamda, özel sektör kuruluşlarının ve markalarının eğitim alanındaki çalışmalara destek vermelerini çok değerli ve anlamlı buluyoruz.

✓ Bu desteğin elbette toplumda karşılığı var; bu çalışmalara samimi ve sürdürülebilir destek veren kuruluşların ve markaların kamuoyu farkındalığı oluşturduğunu, kamuoyundaki itibar ve olumlu algılarını yükselttiklerini, fark yaratarak rekabet ortamında ön plana çıktıklarını görüyoruz. Ayrıca, çocuklarımızın akılcı, sağduyulu, özgüven sahibi, düşünen, sorgulayan, yaratıcılığını harekete geçirebilen, barışçıl, farklı düşünce ve inançlara saygılı, insan ilişkilerinde cinsiyet, ırk, din, dil farkı gözetmeyen bireyler olarak yetişmelerinin hepimizin görevi olduğuna inanıyoruz.

✓ Eğitime destek sürekli bir ihtiyaç. Bu konuda daha fazla kurumun ve markanın eğitimde fırsat eşitliği için çalışması, kaynak ayırması ve proje üretmesi gerekiyor. Eğitimde fırsat eşitliği, okul terkini önleme, destekleyici eğitim çalışmaları, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetler noktasında çocuklar için daha fazla destekleyici çalışmalar yapılabilir.

Umut ışığı olmak

Eğitimin koruyucuları -3: Eğitimin koruyucu liderleri anlatıyor...
Banu Taşkın
Türk Eğitim Vakfı Genel Müdürü

✓ Türk Eğitim Vakfı olarak 56 yıldır yürüttüğümüz faaliyetlerle gençlerimizin eğitimde fırsat eşitliğinden faydalanabilmeleri için çalışıyor, eğitim yolcuklarında öğrencilerimizin destekçisi oluyoruz. Yürüttüğümüz bu çalışmalarda bireysel bağışların yanı sıra özel sektör iş birlikleri ve kurumsal bağışların etkisi yadsınamayacak derecede büyük. Öğrencilerimizin hayatlarına dokunduğumuz bu yolculuğumuzda çok değerli eğitim dostu kurumların sağladığı katkılar hem topluma örnek hem geleceğe umut oluyor. Eğitimin koruyucusu rolünü üstlenen markalar bir yandan fayda yaratırken bir yandan da kurumsal sosyal sorumluluk bilincini topluma ve içinde bulundukları sektöre aşılıyor. Bununla beraber markaların eğitim alanına sağladığı destekler uzun vadede kurumun insan kaynakları alanındaki potansiyeline de pozitif yönde etki ediyor. Çünkü bakıldığında eğitim, gelecekteki iş gücünün niteliğini geliştirmede önemli bir rol oynuyor.

✓ Türk Eğitim Vakfı olarak, birçok kurumsal şirket ve marka ile iş birliği yaparak nitelikli ve sosyal etkisi güçlü projeler yaratmaya gayret ediyoruz. Projelerimizi hem dönemsel ihtiyaçlar doğrultusunda hem de Vakfımızın hayata geçirdiği kapsamlı araştırmalarla şekillendiriyoruz.

✓ Bu yolculuğumuzda bugüne kadar hepsi birbirinden kıymetli birçok kurumla bir araya gelerek gençlerimize fırsat eşitliği sağlayabilmek adına çalışmalar yürüttük. 2023 yılında 200’e yakın kurumsal iş birliği ile binlerce öğrencimizin hayatına dokunduk. Yurt içi ve yurt dışı destekçilerimiz ile her geçen gün daha da güçleniyor, öğrencilerimize umut ışığı olabilmek adına özveri ve kararlılıkla çalışmalarımızı yürütüyoruz.

Eğitimin koruyucuları

Eğitimin koruyucuları -2: Eğitimde fırsat eşitliği yaratan markalar

Eğitimin Koruyucuları featured
1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
5 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Güncel Haberler
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
Haberler
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
Haberler
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Avrupa'nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Haberler
Avrupa’nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.