E-posta okumak için ayrılan vakit giderek daralıyor
Litmus tarafından yapılan bir araştırma gösteriyor ki insanların bir e postaya ayırdığı süre giderek kısalıyor. Verilere göre e posta başına düşen okuma süresi son 5 yılda 13,4 saniyeden 9 saniyeye düştü.
E-postalar önemli bir iletişim biçimi olmaya devam ediyor ancak araştırma sonuçları insanların e-postaları pür dikkat okuyacakları günlerin geride kalmış olabileceğine işaret ediyor. Bir başka deyişle ilgi çekici ve az zaman alan e-postalar oluşturmak giderek önem kazanıyor. Araştırmanın öne çıkan diğer bulgularını ise şöyle:
- 2018’de bir e-postayı okumak için ayrılan süre 13.4 saniye iken bu süre 2020‘de 11.8, 2021’de 10, 2022’de 9 saniye düştü.
- Ayrıca tüm e-postalara aynı düzeyde öncelik verilmiyor. E-postaların yaklaşık yüzde 30’u 2 saniyeden daha az dikkat çekerken yalnızca yüzde 29’u 9 saniyenin tamamını alıyor ve yüzde 41’ini okuma 2 ila 8 saniye arasında sürüyor.
- Çoğu e-posta genellikle saat 10.00 ile 11:00 arasında açılıyor. Söz konusu saatlerin pek çok kişi için işe başlama saati olduğunu düşünürsek, insanlar genellikle mesaiye aldıkları e-postaları kontrol ederek başlıyor.
- E-postaları kontrol etmek için en az tercih edilen zaman sabah 3.00 ile 4.00 arası.
Son model sosyal medya trendleri
Kepios, Ekim 2022’de dünya çapında 4,74 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu açıkladı. Yani geçtiğimiz yıldan bu yana 190 milyon insan daha sosyal medya evrenine katıldı ve global olarak 13 yaş üstü nüfusun yaklaşık yüzde 75’i sosyal medya kullanıyor. Hootsuite’e göre temelde hala sosyalleşmek ve boş zamanları doldurmak için kullanılsa da sosyal medya platformlarının ticari gücü katlanarak artıyor. Zira markalar için bir satış kapısı olan sosyal medya influencer’lar ve içerik üreticileri için de önemli bir gelir kapısı artık. Sözün özü sosyal medya taşıdığı potansiyelle pazarlamacılar için artık tam bir harikalar diyarı. 2023’te bu devasa pazara yön verecek trendleri sizler için derledik…
Güncel Haberler