Düşünce liderliği kilidinin 5 anahtarı
Düşünce liderliği, finansal hizmet pazarlamacıları için oldukça kritik bir araç. Peki bunu geliştirmek mümkün mü? Yanıt her zaman olduğu gibi evet! Bu zorlu ortamda tutarlı bir şekilde ilerlemeyi ve sadık bir takipçi kitlesi oluşturmayı başaran State Street Global Advisors’ın bu noktada beş temel tavsiyesi var. Önce “Düşünce liderliği nedir?” sorusunu yanıtlayalım ardından da tavsiyelerini birlikte inceleyelim…
Düşünce liderliği, son yıllarda özellikle pazarlama alanında çok önemli bir hale geldi. “Düşünce lideri” terimini, ilk olarak 1876’da Amerikalı filozof Ralph Waldo Emerson’ı tanımlamak için kullanıldığını düşünürsek; aslında kavramın çok da yeni olmadığını anlayabiliriz. O zamandan beri, “Düşünce Liderliği” iş bağlamında, endüstriler hakkındaki görüşlerini seslendiren şirket liderlerini tanımlamak için kullanılıyor.
Esasen bu kavram; hangi sektörde olursanız olun, işinizde uzmanlık seviyenizi ispatlayarak itibarınızı artırmak anlamına geliyor. Yani temelde düşünce lideri; uzmanlaşmış olduğu alanda otorite olarak tanınan, uzmanlığına ihtiyaç duyulan ve çoğunlukla bunun karşılığını alan kişi ya da kuruma verilen isim.
Peki Düşünce Liderliği’nin pazarlamadaki iz düşümü için State Street Global’in tavsiyeleri neler?
1- Müşterinin ihtiyaçlarına veya endişelerine odaklanın
2- Farklı bir bakış açısına sahip olun
3- Otantik olun
4- Güvenilir olun
5- Hedef kitlenize bir topluluk gibi değil “birey” gibi yaklaşın
Tavsiyelerini, oldukça başarılı bir biçimde uygulayan State Street’in başarısının merkezinde de, “özgünlük ve özgünlüğe olan bağlılık yatıyor. Ürettikleri içeriklerde karmaşık fikirleri ilgi çekici ve bilgilendirici bir temele oturtan şirket, kitlenin dikkatini çekmeyi ve sektörle ilgili konularda farkındalık yaratmayı özgün bir biçimde başarıyor.
Kaynak: LinkedIn Marketing Solutions Blog