Deneyime dair her şey XCO’19’da
Marketing Türkiye’nin müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak amacıyla bu yıl dördüncüsünü düzenleyeceği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’19 için hazırlıklar tamamlandı. “Deneyimde İnovasyon” temasıyla 28 Mayıs Salı günü bomontiada’da gerçekleşecek olan zirvede deneyimin tüm alanlarındaki en son gelişmeler katılımcılarla paylaşılacak.
Türkiye’de UX ve CX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinliği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’19 dünyadan ve ülkemizden önemli isim ve markaları bu yıl dördüncü defa bir araya getirecek. Marketing Türkiye’nin öncülüğünde düzenlenen Marka Danışmanı Uğur Özman’in kürate ettiği, Deloitte’un güçlendirdiği, Userspots’un içerik tasarımına katkı verdiği XCO, “fark yaratan bir deneyim” yaşatma iddiasıyla yola çıktı. Ayrıca ilham veren sunumların yapılacağı zirvenin sonunda gerçekleştirilecek olan A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile 46 kategoride “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak. Dünyada giderek yükselen bir değer olan “deneyim”, pazarlama profesyonelleri tarafından araştırılıyor, anlamlandırılıyor.
“bomontiada” bir deneyim adasına dönüşecek
Bütünleşik pazarlamanın lider dergisi Marketing Türkiye de bu yükselen değeri düzenlediği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO ile taçlandırıyor. İlki Salt Galata’da, ikincisi Kemer Country’de düzenlenen zirve geçen yıl bomontiada’yı deneyim üstüne dönüştürmüştü. XCO bu yıl 28 Mayıs Salı günü bomontiada’da daha da güçlü bir içerikle, gündem yaratan sunumlarla zengin bir konferans deneyimi yaşatılacak. “Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Servis Tasarımı” konularında vizyon yaratma hedefiyle yola çıkan ve Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan zirve, iş dünyasını gerçek hayatla “müşteri deneyim” olgusu etrafında bir araya getirmeyi amaçlıyor. “Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Servis Tasarımı” konularında vizyon yaratmak amacıyla gerçekleştirilen Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’da bu yıl farklı kuşakların finans ve yatırım alışkanlıklarından, değişen bankacılık servisi ve kamu hizmeti deneyimine, sağlık deneyiminden shopper marketing’e kadar pek çok konu ele alınacak. Deneyim tasarımının en önemli konularından olan mükemmel e-ticaret deneyimi, insanlaşan markalar, değişen tüketici beklentileri de zirvede pazarlama profesyonelleri tarafından katılımcılarla paylaşılacak.
Etkinlik biletlerine buradan ulaşabilirsiniz:
İletişim:
0(212) 211 11 12
Deneyim artık başlı başına bir pazarlama yaklaşımı
- Pazarlama disiplininde kavramlar ortak bir dil yaratmak adına önemlidir. “Deneyim” de onlardan biri. Ancak “deneyim” bir kavramdan öteye giderek kendisi başlı başına yükselen bir pazarlama yaklaşımı oluyor. Her ne kadar tüm kuşaklar için “deneyim” çok önemli olduysa da “yeni nesil Y’lerle Z’ler” deneyimlemeyi öncekilere göre daha çok önemsiyor.
- Markalar da durumun farkında ve “ürün veya hizmetle iletişim kurmanın” ne denli elzem olduğunu görüyor. İşin ilginç yanı amaç “müşteriyi anlamak” olsa da deneyim her sektör için farklı bir süreç anlamına geliyor. Bu nedenle önce kavramın içini doldurmak ve olabildiğince fazla örnekle anlatmak gerekiyor. Deneyimi tasarlamak ve yönetmek toplumsal alışveriş kültürümüze de çok uygun. Eh ne de olsa ekmeği de domatesi de dokunmadan almayan “milli” bir alışveriş anlayışımız var.
Deneyim tahmin edilenden daha geniş bir süreci kapsıyor
- Müşteri deneyimi, dükkana veya internet sitesine girmeden çok önce başlıyor. Daha beynimizde ihtiyaç fikri oluşurken… Serin bir havada kazak mı, hırka mı, rüzgârlık mı alsam; karnımız acıktığında şunu mu yoksa bunu mu yesem; işten sıkıldığımızda “Keşke tatilde olsam” diye düşündüğümüz anda deneyim süreci de başlıyor. Deneyim, mağazadan çıkınca hatta ürün veya hizmetin kullanılması bitince sonra ermiyor. Midemize dokunan yemek nedeniyle, lokanta deneyimimiz ertesi gün devam ediyor; otel bankosunda gördüğümüz bir hizmet seviyesini, banka veznesinden de bekliyoruz.
- Bazı kurumlar, doğrudan “müşteri deneyim haritasını çıkaralım” diye başlıyorlar. Elbette bir yerden başlamak, hiçbir şey yapmamaktan daha iyidir. Ancak, müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ve bu doğrultuda ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi amaçlanmışsa daha geniş bir perspektiften bakılması gerekir.
- Deneyim tasarımı süreci de müşterinin ilk ihtiyacının oluştuğu andan çok daha önce başlarsa ve kullanım bittikten sonra devam ederse başarılı oluyor. XCO 19’da deneyim stratejilerinin oluşturulması, paydaşların yönetimi, kurum içi kültürün geliştirilmesi ve iletişimin müşteri odaklı olması, müşterinin sesini dinlemek konusunda gelişen teknolojiler, deneyimin aşamaları ve ölçüm metotları, sonuçların performanslara yansıtılması konuları tartışılacak.
Deneyimde yeniliğin ve inovasyonun etkisi konuşulacak
“Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’da bu yıl rekabetin yeni ekseni olan deneyimde yeniliği, inovasyonu ve yeni iş modellerinin etkisini bulacaksınız. Uçtan uca deneyimi düşündüğümüzde nerede fark yaratabiliyorsak ve müşterimize nerede değer katabiliyorsak, bunların stratejileri ve yöntemlerini birlikte keşfetmeyi planlıyoruz. Deneyim unsurlarının yarattığı duygu, yeni teknolojilerle nasıl mümkün kılınacağı, iş sonuçlarına etkisini bol bol konuşmayı hedefliyoruz.”
XCO’da katılımcıları sürpriz workshop’lar bekliyor
“XCO çok farklı şirketlerin deneyim alanında ürettiklerini dinlemek açısından son derece faydalı bir platform. İyi müşteri deneyiminin müşteri bağlılığını artırdığını ve şirketlerin bilançolarına doğrudan bir etkisinin olduğunun farkındalığını yaratmak XCO’nun katkılarının başında geliyor. Geçtiğimiz yıllarda Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’da sunumların yanında workshop’larla beraber farklı deneyim uygulamalarını da ‘deneyimlememiz’ mümkün olmuştu. Bu yıl da birbirinden farklı workshop’lar katılımcıları bekliyor.”
Yılın “Customer Brand”leri için araştırma süreci başladı!
Değişen tüketici alışkanları markalar için sürdürülebilir bir müşteri deneyimi yaşatmayı giderek daha zor bir hale getiriyor. Aranan ürünlere müşterilerin farklı kanallardan ulaşabilmesi, alternatiflerin çokluğu, markaların işini zorlaştırarak onların markalarla uzun vadeli ilişki kurmasının da önüne geçiyor. Sürekli artan rekabet ortamında firmalar kârını arttırmak için yeni müşteri edinmenin yanı sıra yeni stratejilerle mevcut müşterisine daha iyi bir deneyim yaşatmayı hedefliyor. 2015 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards deneyim yönetimindeki başarılarıyla müşterisiyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markaları onurlandırıyor.
Bu sene beşinci defa yılın “Customer Brand”ini belirleyecek olan “A.L.F.A. Awards”un araştırma süreci başladı. Marketing Türkiye adına AKADEMETRE tarafından gerçekleştirilecek olan araştırmayla 46 kategoride müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar belirlenecek. 28 Mayıs Salı günü Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’19’un hemen ardından bomontiada’da gerçekleştirilecek ödül töreninin ardından markalar “A.L.F.A. Awards”un temel aldığı kapsamlı araştırmanın raporuna da sahip olabilecek.
A.L.F.A. Awards’un Metodolojisi:
- A.L.F.A. Awards bu sene AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle ölçülüyor. Bilindiği üzere A.L.F.A Awards’un jürisi tüketiciler.
- Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen; İstanbul, Bursa, Balıkesir, İzmir, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep, Malatya, Samsun, Trabzon, Erzurum illerindeki 1.200 kişiyle yüz yüze görüşme gerçekleştirildi. Yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu”, “İletişim boyutu” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendiriliyor.
- Akabinde “Müşteriye çok kanaldan ulaşabilmek”, “Müşteri gözünden şirketlerin çalışan memnuniyetine verdiği önem”, “Rekabet avantajı sağlayan kişiselleştirme uygulamaları” ve “Müşteri odaklı teknoloji kullanımı” gibi müşteri deneyimini önemli ölçüde etkileyen, marka deneyiminin süreçlerini ortaya koyan yaklaşımlar değerlendiriliyor.
- Günümüzde yavaş yavaş gelişim gösteren ve marka sadakatini olumlu yönde etkileyen “Satış sonrası ilişki devamlılığı”; “Çözüm odaklı hizmet”, “Şikayete dönüş hızlılığı” gibi kriterler bazında değerlendirilerek, şirketlerin müşteri devamlılığını arttırma düzeyleri tespit ediliyor.