Damak zevki daralıyor: “İlerde her yemek aynı etten olacak”

Metro Toptancı Market, Konda Araştırma ve Danışmanlık ile birlikte Türkiye için “Yeme İçme Değerleri ve Alışkanlıkları Araştırması”nı gerçekleştirdi. 31 ilin merkezi dahil 110 ilçesine bağlı 163 mahalle köyünde 2713 kişiyle hanelerinde yüz yüze görüşülerek gerçekleşen araştırmada yeme-içme alışkanlıklarımız ile ilgili çarpıcı veriler ortaya çıktı. Metro Toptancı Market Yönetim Kurulu Başkanı Kubilay Özerkan ve Konda Araştırma ve Danışmanlık Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Bekir Ağırdır araştırmanın detaylarını aktardı. 

“İlerde her yemek aynı etten yapılacak”

Toplantıda söz alan Kubilay Özerkan damak zevkinin giderek daraldığını ifade etti; “50-60 yıl önce 32 çeşit koyun ırkımız vardı bugün gittikçe azalıyor. Yakın bir gelecekte Adana Kebap ve hamburgerde kullanılan et aynı olacak.”

 

Dışarıda en çok döner ve kebap yiyoruz

Aralık 2017’de gerçekleştirilen Türkiye’nin Yeme İçme Değerleri ve Alışkanlıkları Araştırması’na göre;

 

  • Türklerin %87’si kahvaltıyı evde ortalama 08:46 civarında yapıyor.
  • %95 ise akşam yemeğini, evde, sofraya ailesi ile birlikte oturarak yemeyi tercih ediyor
  • Gelir seviyesi ne olursa olsun bir haftada en çok meyve yeniyor.
  • Türklerin tercih ettikleri gıda sıralamasında meyveyi sebze, pilav, makarna, tavuk ve et takip ediyor.
  • En az sıklıkta tüketilen gıda ise balık ancak balık miktarı (gram olarak) et ve tavuğu geride bırakıyor
  • Türklerin %42’si aldığı ürünün ambalajını okuyor.
  • %67’si her gün yemek pişiriyor buna karşın %5’lik bir kesim de hiç yemek yapmadığını söylüyor.
  • Aile yapısı ne olursa olsun ağırlıklı olarak yemek pişirenler kadınlar.
  • Evde en çok çorba, makarna, pilav pişiyor ancak en çok sevilen yemek sırasıyla et, dolma ve kuru fasulye.
  • Türklerin para derdi olmasa sürekli tüketmek istedikleri yiyecek %62,3 ile et ve et ürünleri.
  • Kahvaltıda bulamadıkları ama özledikleri ürünlerde pastırma, sucuk, bal ve tereyağı öne çıkıyor.
  • Metropole geçiş ve gelirin artması evde yemek yenen alanın değişmesine neden oluyor.
  • Dışarıda yemek yeme oranı %65, kişi başı ortalama harcama ise 30 TL.
  • Dışarıda en çok et, döner ve kebap yeniyor.
  • Yeme içmede en çok dikkat ettikleri, azaltmaya çalıştıkları şeker ve tuz tüketimi.
  • Her 10 tüketiciden 9’u meyve sebze alırken şekile önem veriyor.

İLGİLİ HABERLER