CFO’ların yüzde 44’ü CMO’larla işbirliği yapmıyor. Peki neden?
EY CFO’nun DNA’sı raporuna göre; finans yöneticilerinin en büyük öncelikleri günümüz koşullarında organizasyonların korunması ve gelecekte sürdürülebilir büyüme sağlanması. CFO’ların yüzde 82’si uzun vadeli değer yaratılması konusunda şirket paydaşları tarafından kendilerine giderek daha fazla sorumluluk atfedildiğini ifade ediyor.
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young), finans liderlerinin görev ve sorumlulukları bakımından geçirdiği dönüşümü mercek altına alan CFO’nun DNA’sı raporunun sonuçlarını açıkladı. Dünya genelinden 800’ü aşkın finans lideriyle gerçekleştirilen anket sonucu oluşturulan rapor, CFO’ların pandemi dönemi ve sonrasında şirketlerin geleceklerinin yeniden şekillendirilmesinde en önemli üst yönetim rollerinden birini üstleneceğini ortaya koyuyor. İşte araştırmanın öne çıkan bölümleri:
Kısa ve uzun vadeli değer arasında denge sağlanması yeni sorumluluklar getiriyor
- Ankete katılan finans yöneticilerinin yüzde 86’sı en büyük önceliklerinin günümüz koşullarında organizasyonlarının korunması ve gelecekte sürdürülebilir büyüme sağlanması olduğunu belirtiyor.
- CFO’ların yüzde 84’ü kısa vadeli finansal sonuçlar ile uzun vadeli değer yaratılması arasında denge sağlanmasının öncelikleri arasında yer aldığını ifade ediyor. CFO’lar bu önceliğin kurumsal raporlama gibi geleneksel sorumluluklar ile birlikte aynı zamanda dijital dönüşümün denetlenmesi gibi yeni sorumlukları içerdiğini dile getiriyor.
Kurum içinde farklı fonksiyonlarla iş birliği güçlendirilmeli
- Rapor sonuçları, CFO’ların diğer üst yönetim rolleri ile ilişkilerini güçlendirmelerinin gelecek dönem için önceliklerini gerçekleştirmelerine destek olacağına işaret ediyor.
- CFO’ların yüzde 52’si insan kaynakları bölüm başkanları (CHRO) ile sınırlı iş birliği içerisinde olduklarını veya herhangi bir iş birlikleri olmadığını söylerken, bu oranın pazarlama bölüm başkanları (CMO) için ise yüzde 44’e düştüğü görülüyor.
Yatırımcı daha fazla bilgi talep ediyor
- Rapor; CFO’ların piyasa trendlerinde 2020 yılında yaşanan değişime paralel olarak amaç odaklı bir strateji uygulamaya çok önem verdiklerini ortaya koyuyor. Ankete katılan CFO’ların yüzde 82’si uzun vadeli değer yaratılması konusunda şirket paydaşları tarafından kendilerine giderek daha fazla sorumluluk atfedildiğini ifade ediyor.
- CFO’ların yüzde 79’u yatırımcılar tarafından da organizasyonlarının tüm paydaşları için uzun vadeli değer yaratma yöntemleri konusunda önceye göre çok daha fazla bilgi talep edildiğini belirtiyor.
- Rapora göre finans fonksiyonu gelecek beş yıllık dönemde teknoloji öncülüğünde köklü bir dönüşüm geçirecek. Ankete katılan CFO’ların yüzde 77’si 2025 yılında finans BT’sinin bina içerisinde değil, bulut bilişim üzerinden gerçekleşeceğini düşünürken, yüzde 74’ü ise finans fonksiyonunun blockchain temelli bir ekosistemin bir parçası olacağını öngörüyor.