Cannes’te “Korkusuz Kız” Grand Prix’leri süpürdü…
PR, Outdoor, Glass, Print & Publishing, Promo & Aktivasyon Lions kazananları haftanın ikinci ödül töreninde açıklandı. McCann New York ‘Fearles Girl’ (Korkusuz Kız) çalışmasıyla üç Grand Prix kazandı.
64. Cannes Lions Reklamcılık Festivali’nde PR, Outdoor, Glass, Print & Publishing ve Promo & Aktivasyon Lions kategorilerinin kazananları anons edildi. Gösteri geçen sene Mindshare Mumbai çalışmasıyla Glass Grand Prix’ye layık görülen transeksüel grup The 6 Pack Band’in performansıyla başladı.
PR, Outdoor ve Glass jüri üyelerinin tamamı McCann New York’un State Street Global Advisors için oluşturduğu ‘Fearless Girl’ çalışmasını seçerek cinsiyet eşitliğini ödüllendirmiş oldu. The Glass Lion Jüri Başkanı, DDB Worldwide ve Kuzey Amerika Başkanı ve CEO’su Wendy Clark işin hem dünyaya ilham kaynağı olduğunu ve dünyayı değiştirdiğini hem de coğrafya ve kültürü aşıp dünya için bir ilham kaynağı olmaya yıllar boyunca devam edeceğini söyledi.
Glass: The Lion for Change (Değişim için Lion) için yapılan 203 başvuru arasından jüri Grand Prix ile beraber 2 Altın, 3 Gümüş ve 5 Bronze Lion olmak üzere 11 işi ödüllendirdi. Glass’ten elde edilen 137,765 Euro’nun tamamı UN Women (Birleşmiş Milletler Kadın) ve the Geena Davis Institute on Gender in Media arasında eşit olarak paylaştırılacak.
Outdoor kategorisinde ikinci Grand Prix Twitter San Francisco’nun 10 iş barındıran kampanyasına verildi.
Jüri Başkanı, Publicis Global CCO’su Bruno Bertelli kampanya hakkında ‘çok güzel bir kampanyaydı’ ve ‘sade ve çekici’ sözlerini kullandı. Jüri aynı zamanda 4 bin 716 iş arasından 20’sini Altın, 30’unu Gümüş ve 58’ini Bronz Lion ile ödüllendirdi.
Omnicom Public Relations Group’un CEO’su Karen Van Bergen, PR Lions jürisinin liderliğini yaptı ve bu jüri Grand Prix kazananı ‘Fearless Girl’ün ‘iyilik yaparken işinde iyi olmanın harika bir örneği’ olduğunu belirtti. 2 bin 208 işin arasından 17 Altın, 32 Gümüş, 50 Bronz Lion sahiplerine kavuştu.
Print & Publishing kategorisinde yarışan 3 bin 275 işinden 14’ü Altın, 31’i Gümüş ve 43’ü Bronz Lion’a layık görüldü. Print & Publishing Grand Prix kazananı Burger King için yapılan ‘Oregon’, ‘Pensylvannia’, ‘Aviano’, DAVID, Miami kampanyalarının oldu. Burger King’in işleri cesur, eğlenceli, bıyık altından gülen tavrı sayesinde diğer adaylara fark attı. Jüri
Promo & Aktivasyon kategorisine başvuran 3 bin 432 işten 15 Altın, 37 Gümüş ve 49 Bronz olmak üzere 102 tanesi ödüllendirildi. Grand Prix ise Boost Mobile için yarattığı ‘Boost Your Voice’ ile 180LA, Santa Monica’ya gitti. Jüri Başkanı, BETC Fransa Başkanı ve CCO’su Stéphane Xiberras, kampanyanın ‘zaten toplumların tam kalbinde olan bir markayı alıp Amerikan seçimlerinde yer almasını sağladığını, sadece bir izleyen kitlesi yaratmakla kalmayıp onları bu demokratik sürece dahil ettiğini’ belirtti.