10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Haberler

Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı

Sena Tufan
27 Haziran 2025
2 dk okuma

Multinet Up’ın, Kuantum Araştırma iş birliği ile gerçekleştirdiği 2025 Mayıs Pazar ve Segmentasyon Araştırması, işverenlerin ve çalışanların yemek kartına yönelik beklentilerini ve değişen tercihlerini mercek altına alıyor. İşverenlerin yüzde 96,9’u çalışanlarına yemek desteği sunarken, yemek kartı sistemini tercih eden işletmelerin sayısı artışta.

Multinet Up’ın, Kuantum Araştırma iş birliği ile Türkiye temsili 12 ilde büyük orta ve küçük olmak üzere bin 500 iş yeri ile gerçekleştirdiği 2025 Mayıs Pazar ve Segmentasyon Araştırması, işverenlerin ve çalışanların yemek kartına yönelik beklentilerini ve değişen tercihlerini gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre, çalışanlarına yemek desteği sağlayan işverenlerin oranı son beş yılda istikrarlı bir şekilde yükselerek 2020’de yüzde 91,9 iken, 2025’te yüzde 96,9’a ulaştı. Ayrıca, araştırmaya katılan işverenlerin yüzde 62’si ekonomik koşullara göre yemek desteğinde artış planladıklarını belirtiyor.

İşletmelerin yüzde 77,4’ü yemek kartına geçmeyi planlıyor

Yemek desteğini yemek kartı çözümü ile karşılayan işverenlerin oranı 2025 itibarıyla yüzde 16,5 oldu. Bu oran, 2024 yılında yüzde 15,6 seviyesindeydi. Yemek kartı kullanmayan işletmelerin yüzde 77,4’ü ise önümüzdeki dönemde bu sisteme geçmeyi planlıyor. Bu veriler, önümüzdeki dönemde yemek kartı kullanımının daha da yaygınlaşacağını açıkça ortaya koyuyor.

Araştırmanın önemli bulgularından biri de kullanıcıların yemek kartına yönelik memnuniyetinin artması. Kullanıcıların memnuniyet puanları son bir yılda 4,3’ten 4,5’e yükseldi. Özellikle kullanım kolaylığı, pratik ödeme süreçleri, bakiye yükleme yönetiminin rahatlığı ve vergi avantajı gibi nedenlerle bu sistem, yalnızca operasyonel değil, aynı zamanda stratejik bir tercih olarak öne çıkıyor.

Ofise dönüş oranı büyükşehirlerde yüzde 80’e yükseldi

Pandemi sonrası dönemde yaygınlaşan hibrit çalışma modelinin yaygınlığına yönelik bulgular da içeren rapora göre, 2025 itibarıyla İstanbul, Ankara ve İzmir’de ofise dönüş oranı ortalama yüzde 80’e ulaştı. Bu dönüşüm, yalnızca çalışma biçimlerini değil, çalışanların yan haklara yönelik beklentilerini de yeniden şekillendirdi. Özellikle yemek kartı, ofisten çalışma modeline geri dönüş birlikte işletmeler için daha görünür ve öncelikli bir ihtiyaç haline geldi.

Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Bora Işık
Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Araştırma hakkında değerlendirmelerde bulunan Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık, “Artan yaşam maliyetleri ve iş dünyasının dönüşen dinamikleri, çalışanlara sunulan yemek desteğini her zamankinden daha kritik bir hale getirdi. Yemek desteğinin gerek çalışan nezdinde gerekse işveren nezdinde her geçen sene daha önemli bir unsur olduğunu gözlemliyoruz. Bu desteğin yemek kartı üzerinden karşılanması ise önümüzdeki dönemde çok daha yaygın bir uygulama olacak. Multinet Up olarak biz de bu dönüşüm sürecinde her zaman olduğu gibi yenilikçi çözümlerimizle, iş dünyasının ihtiyaçlarına uyum sağlayan güvenilir bir iş ortağı olmayı sürdüreceğiz. Şu an yüzde 93,1’lik toplam bilinirlik oranımızla sektörde lider konumdayız, tüm yatırımlarımızı bu konumun gerektirdiği sorumlulukla gerçekleştiriyoruz. İşverenlerin, üye iş yeri ağımızdaki işletmelerin ve çözümlerimizin nihai kullanıcıları olan çalışanların memnuniyetini merkeze alarak faaliyet göstermeye devam edeceğiz” dedi.

featured Kuantum Araştırma multinet up
1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
3 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
4 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
5 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Güncel Haberler
2025’te zihnimizi şekillendirenler...
2025’te zihnimizi şekillendirenler…
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
16 Ekim 2025
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Sena Tufan
17 Ekim 2025
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.