Belirsizlik döneminde pazarlama iletişimi nasıl yapılmalı?
Reklam ve iletişim şirketi WPP’nin medya planlama ve satınalma uzmanı GroupM, Türkiye’ye özel markaların belirsizlik ve ekonomik dalgalanma süreçlerinde iletişim yatırımlarında dikkat etmeleri gereken 4 önemli adımı paylaştı.
GroupM Türkiye’de hizmet verdiği markalar için oluşturduğu “Akıllı Çözümler Platformu”nda ekonomide yaşanan dalgalanmalar ve değişen tüketici alışkanlıklarına karşın markaların nasıl bir yol izlemeleri gerektiğine dair yol haritası ve bu günleri fırsata çevirmek için çözüm önerilerini paylaştı.
Ekonomik durgunluk ve belirsizlik dönemlerinde başarı anahtarının “odağı korumak” olduğunu belirten WPP Türkiye Ülke Müdürü ve GroupM Türkiye CEO’su Demet İkiler, “Markalar için başarı ve performansı etkileyecek en önemli faktörler, tüketici ayakizlerini yakından takip ederek marka stratejilerini doğru belirlemekten geçiyor. Sürekli değişen ekonomik koşullar ve tüketici beklentilerine paralel olarak iletişim yatırımlarının geri dönüşünü arttırmak için çeşitlenmiş data ve teknoloji çözümleri bize fırsatlar sunuyor” dedi.
GroupM Türkiye yönetimi olarak hem reklamverenlere hem de sektöre yön vermek adına Akıllı Çözümler Platformu’nu hayata geçirdiklerini belirten İkiler, “Dünyanın içinden geçtiği süreç lokal olarak hepimizin farklı düşünmesi gerektiriyor. Bu süreçte reklamveren markalarımızın sürdürülebilirliğine katkıda bulunma sorumluluğuyla hayata geçirilen Akıllı Çözümler Platform’unun ilk üretimi bugunün fırsatlarını bulmaya odaklanmak oldu. Önümüzdeki dönemde de reklamverenlerimizin işlerine katkı sağlayacak öneriler oluşturmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Zor zamanlarda başarının anahtarı odağı korumak
Şirketlerin, odağını doğru belirleyerek belirsizlik dönemlerinden daha güçlü çıktığını belirten GroupM, markaların bu süreçlerde pazarlama iletişimi üzerinde durması gereken 4 unsuru şu şekilde sıralıyor;
- Markaya odaklanma: Özellikle belirsizlik dönemlerinde markanın kendi kimliğini çok iyi tanıması ve bu doğrultuda strateji belirlemesi hem tüketici hem de marka için son derece önemli.
- Rekabet ve sektör analizi: İlk refleks olarak iletişim stratejilerinde kontrollu hareketler başlar ve böyle bir ortamda rekabetten farklı olarak yapılan hareketler algıda fark yaratmayı da beraberinde getirir.
- Tüketiciyle sürekli iletişim: Tüketici ayakizlerini yakından takip ederek detaylı müşteri analizleri ile en verimli mecrada tüketicinin kaygı ve önceliklere karşılık verebilen kişiselleştrilmiş mesajlar daha hızlı performans dönüşümü sağlar.
- Doğru bütçe yönetimi: Bu mesajların, satınalmaya ya da iş hedefine dönüşümüne göre maliyetlendirme markaların çok daha odaklı ve verimli iletişim yapmalarını sağlar. Bugun data ve teknolojinin sunduğu imkanlarla bütçeyi akıllıca kullanmak en verimli yöntem.