19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Başak Ünal: "Türkiye 1906’dan beri yuvamız"
Haberler

Başak Ünal: “Türkiye 1906’dan beri yuvamız”

Sena Tufan
3 Nisan 2025
4 dk okuma

Nestlé Türkiye, 1906 yılından bu yana Türkiye’nin ekonomisine, toplumuna ve coğrafyasına katkı sağlayan bir yapılanmayla faaliyetlerini sürdürüyor. “İyi Beslen, İyi Yaşa” mottosuyla bugünün ve gelecek nesillerin yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen şirket, 117 yıllık geçmişinde birçok ilke imza attı. Cumhuriyet tarihinin ilk global yatırımcılarından biri olan Nestlé, Türkiye’deki ilk fabrikasını 1927’de kurdu ve bugün 2 bin 800 çalışanı, 50’den fazla markası ve 800’ü aşkın ürünüyle faaliyetlerine devam ediyor. Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Başak Ünal ile şirketin Türkiye’deki yolculuğunu, sürdürülebilirlik hedeflerini, tüketici beklentilerindeki değişimleri ve markanın gelecek vizyonunu konuşmak üzere bir araya geldik…

Nestlé Türkiye, 1906’dan bu yana pa­zardaki varlığını güçlü bir şekilde sürdürüyor. Bu süreçte şirketin Tür­kiye’deki en önemli kilometre taşları neler oldu?

Nestlé Türkiye olarak, faaliyetlerimizi bireyler, aileler, ev­cil hayvanlar, topluluklar ve gezegenimiz için “Ortak Değer Yaratma” anlayışımızla sürdürüyoruz. “İyi Beslen, İyi Yaşa” söylemimizle bugünün ve gelecek nesillerin yaşam kalitesi­ni artırmak için gıdanın gücünü ortaya çıkarma hedefiyle çalışıyoruz. 1906’dan beri Türkiye’nin ekonomisine, toplu­muna ve çevresine fayda sağlama amacımıza odaklanıyor; “Burası Yuvamız” diyoruz. Cumhuriyet tarihinin ilk global yatırımcılarından biriyiz. Türkiye’deki tüketicilerimiz­le 1875’te tanıştık ve Türkiye’deki ilk fabrikamızı 1927’de kurduk. Gönülden bağlı olduğumuz, yuvamız olarak gör­düğümüz ülkemizde itibar endeksine göre global şirketler arasında en güvenilir şirketiz. Bugün 2 bin 800 çalışma ar­kadaşımızla 9 farklı kategoride 800’ü aşkın ürün, 50’den fazla markamızla faaliyet göstermeye devam ediyoruz.

“Özellikle genç nesiller, markaların küresel sorunlara nasıl çözümler getirdiğini bilmek istiyor. Bu nedenle ‘İyi Beslen, İyi Yaşa’ felsefemizi her alanda somutlaştırmak bizim için kritik.”

“Burası Yuvamız” kampanyası, Nestlé’nin Türki­ye’deki marka konumlandırmasını nasıl destekli­yor?

“Burası Yuvamız” bizim için sadece bir slogan değil, 1906’dan beri gençlerimizin geleceği, toprağımızın verimi ve gıdanın iyiliği için çalıştığımız Türkiye’de var oluşumu­zun en samimi tanımı. Türkiye’de ilk defa bir marka, ede­biyat akımına bile adını veren Servet-i Fünun dergisinde, ürününü halka detaylı aktarabilmek için bir tanıtım ilavesi kullanıyor ve bir gazeteyle beraber dağıtıyor. Bu da Nestlé Servet-i Fünun ilavesi olarak geçiyor. 1909 yılında açtığımız ilk satış ofisimize de yer verilen ekte, Osmanlıca Nestlé yazı­larının yazıldığı görülebiliyor. O yıllardan bu zamana Nest­lé’nin Türkiye’deki varlığını anlattığımız reklam filmimizde de vurguladığımız gibi; ürünlerimiz, projelerimiz ve yatı­rımlarımız hep bu yuva hissiyatının etrafında şekilleniyor.

“Burası Yuvamız” kampanyamız kapsamında yayınladığımız kurumsal ve fabrika reklam filmlerimizde yarattığımız de­ğeri, güçlü yerel üretimimizle sürdürülebilirlik hedeflerimi­zi ve istihdama bulunduğumuz katkıyı vurguluyoruz. Nest­lé’de sürdürülebilirliği operasyonlarımızın her aşamasında önceliklendiriyoruz. Nestlé Türkiye olarak, REPİD çatısı al­tında reklam endüstrisinin karbon ayak izini azaltmayı he­defleyen Ad Net Zero’nun Türkiye’deki ilk imzacılarından biri olmaktan gurur duyuyoruz. Ad Green aracılığıyla, pro­düksiyon süreçlerimizin çevresel etki­sini ölçümleyerek minimize ediyor ve Nestlé’nin küresel sürdürülebilirlik yö­nergelerine uygun şekilde hareket edi­yoruz. Filmin çekimleri sırasında, do­ğal ışık kullanımına öncelik verdik, şarj edilebilir bataryalar tercih ettik, den­geli beslenme seçenekleri sunduk ve atıkları ayrıştırarak geri dönüştürmek üzere harekete geçtik. Yuvamız olarak gördüğümüz Türkiye’de olumlu etkiye katkı sağlayacak adımlarla, anlamlı bir fark yaratmak için çalışmalarımızı sür­düreceğiz.

Nestlé, 1933’te Türkiye’nin ilk Antep fıstıklı çikola­tası Damak’ı üretti ve yıllar içinde birçok inovasyo­na imza attı. Bu yolculuğa baktığınızda, Türk tüke­ticisinin damak zevki ve beklentileri nasıl değişti?

Damak, Türkiye’de bugün artık bir nostalji ikonu olduğu kadar, yenilikçiliğin de sembolü. Klasik bir tat olarak hâlâ ilk günkü popülaritesini korurken, yeni kuşak tüketiciler lokumlu, karamel krokanlı, ezmeli gibi zenginleştirilmiş farklı Damak çeşitlerine de ilgi gösteriyor. Bu ilgi, Türk tüketicisinin damak tadına hitap etmenin yanı sıra yeni­liklere de her zaman açık olduğunu bizlere gösterdi. Yıllar içinde tüketicilerin tercihleri hızla çeşitlendi. Özellikle son 10 yılda sağlıklı beslenme trendleri yükselişe geçti. Artık in­sanlar sadece lezzetli ürünler değil, daha hafif alternatifler de arıyorlar. Bu da bizi Ar-Ge çalışmalarımızı genişletmeye yöneltti. Türkiye’ye özgü tatları nasıl daha yenilikçi formül­lerle birleştirebiliriz diye çalışıyoruz.

Başak Ünal: "Türkiye 1906’dan beri yuvamız"

Tüketici beklentilerindeki değişimler, Nestlé Tür­kiye’nin ürün geliştirme ve pazarlama iletişimi stratejilerini nasıl şekillendiriyor? Yeni nesil tüke­ticilerle bağ kurmak için nasıl bir yol izliyorsunuz?

Pandeminin etkisiyle özellikle son 5 yılda tüketicilerde sür­dürülebilirlik konuları ön plana çıktı, dijitalleşme çok hızlı yayıldı. Sağlık trendlerine bağlı olarak tüketiciler beden ve ruh sağlığını daha fazla önemseyerek, alışveriş tercihlerin­de daha akıllı tercihlere yöneldi. Ürünün içeriğine, üretim biçimine, ambalajının doğa dostu olup olmadığına, şirketin çevresel ve toplumsal duruşuna kadar pek çok unsura dik­kat ediyorlar. Bu nedenle “İyi Beslen, İyi Yaşa” felsefemizi her alanda somutlaştırmak bizim için kritik. Dijital platformlarda, sos­yal medyada ve kampüs etkinliklerinde gerçekleştirdiğimiz etkileşim­lerle tüketicilere kulak veriyor, diyalog ve deneyim odaklı iletişim stra­tejilerini hayata geçiriyoruz.

Nestlé Türkiye, sağlık ve beslenme alanında da önemli yatı­rımlar yapıyor. Nestlé Health Science ve Nestlé Purina PetCa­re gibi kategorilerdeki stratejinizin gerisinde nasıl bir içgörü var?

2022’de açtığımız Nestlé Health Science fabrikamız, enteral beslenme ürünlerini yerel olarak üretebilmemizi sağladı. Özellikle medikal gerek­sinimleri olan hastalara yönelik bu ürünler, tedavi süreçlerinde yaşam kalitesini artırmaya dönük bir çözüm sunuyor. Böylece, Türkiye’den dünyanın farklı pazarla­rına ihracat yapma imkânımız da doğdu. Bütün Nestlé fabrikaları arasında globalde ikinci, Avrupa’da ise bi­rinci en yüksek solar enerji üretim kapasitesine sahip fabrika olduk. Bursa Karacabey fabrikamız Türkiye’nin en yüksek kapasiteli Enteral Beslenme Ürünleri üreten tesislerinden biri haline gelirken; operatörlerle yan yana çalışabilen güvenli robot (Cobot) teknolojileri gibi ilk kez kullanım alanı bulan üretkenlik çözümleri, en son teknoloji otomasyon sistemleri ve karbon ayak izi azaltma çözümleri de uygulanmaya başladı. Nestlé Purina PetCare tarafında ise bu yıl Balıkesir’de açılacak yeni fabrikamız hem evcil hayvan beslenmesi sektö­ründe büyük bir atılım hem de ülke ekonomisine katkı sağlayacak önemli bir yatırım olarak öne çıkıyor.

Önümüzdeki dönemde Nestlé Türkiye’nin büyüme hedefleri neler? Bu hedeflere ulaşmak için hangi stratejik adımları ha­yata geçirmeyi planlıyorsunuz?

Özellikle üretim kapasitemizi artıracak yeni yatırımlarımızla birlikte, hem iç piyasaya yönelik ürün tedariğini kolaylaştırmayı hem de ihracat imkânlarımızı genişletmeyi planlıyoruz. 2025’te Balıkesir’de faaliyete geçecek Purina PetCare fabrikamız da bu stratejinin önemli bir ayağı­nı oluşturuyor. Ar-Ge ve inovasyon konusuna her zamankinden daha fazla yatırım yaparak, tüketicilerin hem sağlık hem lezzet beklentilerini karşılayan ürünler geliştirmeyi sürdüreceğiz. de karbon ayak izini azalt­maya, yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmeye ve geri dönüşümü mümkün kılan tasarımlara ağırlık vermeye devam edeceğiz.

featured nestle
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Haberler
Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Sena Tufan
12 Mart 2025
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti
Haberler
Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti
İrem Alimoğlu
23 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.