Apple en değerli marka
Uluslarası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli 500 Markası – 2013” çalışması sonuçlandı.Geçen yıl dünyanın en değerli markası olan Apple, bu yıl marka değerini yaklaşık 17 milyar dolar artırarak, listede yine ilk sırada yer aldı. Geçen yıl 70.6 milyar dolarlık marka değerine sahip olan ve bu değeri 2013’te 87.3 milyar dolara yükselten Apple, böylece iki yıl üst üste dünyanın en değerli markası olma başarısını gösterdi. Ancak en büyük rakibi Samsung, 2012 yılında 6’ncı sırayken bu yıl 2’nciliğe yükseldi. 38 milyar dolarlık marka değerini bu yıl 59 milyar dolara taşıyan Samsung, bu sıralamada da Apple’ın tahtını sallamayı başardı.
Samsung’u ise geçen yılın ikincisi Google takip etti. Geçen yıl 47.5 milyar dolarlık marka değerine sahip olan Google, bu yıl değerini yaklaşık 5 milyar dolar artırsa da listede yine de bir basamak gerileyerek Samsung’un arkasından üçüncüsırada yer aldı. Listede Microsoft 45.5 milyar dolarla dördüncü, Walmart ise 42.3 milyar dolarla 5’inci sırada yer aldı.
Güncel Haberler