5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple dijital miras meselesini çözdü – Son 24 saatin gündemi
Haberler

Apple dijital miras meselesini çözdü – Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
15 Aralık 2021
4 dk okuma

McDonald’s metaverse dünyasına giriş yaptı

  • Apple dijital miras meselesini çözdü – Son 24 saatin gündemi

McDonald’s OfflineTV’nin düzenlediği bir etkinliğe sponsor olarak metaverse evrenine giriş yaptı. Üç milyondan fazla abonesi olan OfflineTV, etkinlikte katılımcılara dijital hediyeler kazanacakları bir oyun sunacak. Ayrıca, katılımcılar gerçekçi avatarları aracılığıyla OfflineTV ekibiyle iletişime geçebilecekleri gibi duvara da sanal notlarını bırakabilecek. Sanal gerçeklik platformu Spatial’da düzenlenen etkinlik, 17 Aralık’a kadar devam ediyor. Şu an kontenjan tamamen dolu olsa da zaman zaman yer açılması ihitmaline karşılık takipte kalmak gerekiyor. Etkinliğe metaverse uygulaması Spatial uygulaması üzerinden VR gözlüğü, bilgisayar veya mobil cihaz ile tamamen ücretsiz bir şekilde erişebilirsiniz.

Apple dijital miras meselesini çözdü

  • Apple dijital miras meselesini çözdü – Son 24 saatin gündemi

Apple’ın yeni yazılım güncellemesi 15.2 yayınlandı. Yaklaşık 900 mb boyutunda olan güncellemedeki yenilikler iPhone 6S ve üzeri modellerde etkin olacak.

Güncellemeyle birlikte kullanıcılar Gizlilik Raporu vasıtasıyla uygulamaların son 7 günlük zaman diliminde hangi bilgilere eriştiğini görebilecek.

Dijital Miras konusunu gündeme taşıyan bir düzenleme de mevcut. Apple kullanıcıları artık vefat etmesi durumunda iCloud hesabına erişebilmesi için bir varis atayabiliyor.

Dünya, sağlıklı beslenmenin çok uzağında!

  • Apple dijital miras meselesini çözdü – Son 24 saatin gündemi

Dünya genelindeki beslenme alışkanlıklarını inceleyen 2021 Küresel Beslenme Raporu, insanların yarısının ya aşırı yemek yediğini, ya da yetersiz beslendiğini ortaya koydu. Raporun 2021 yılındaki bulgularına göre, dünya nüfusunun yarısı (yüzde 48) yetersiz kiloda, fazla kilolu veya obez.

Veriler, yetişkinlerdeki tüm ölümlerin dörtte birinin kötü beslenme ile bağlantılı olduğunu gösteriyor. Dahası, Kötü beslenme kaynaklı önlenebilir ölümlerin sayısı, 2010 yılından bu yana yüzde 15 artmış durumda. Rapor hakkında basına bir açıklama yapan Global Nutrition Report Bağımsız Uzman Grubu Başkanı Renata Micha, “Elde ettiğimiz küresel çaptaki bulgular, geride bıraktığımız 10 yıllık dönemde beslenmemizin iyileşmediğini, artık insanların sağlığını ve gezegeni tehdit eder hale geldiğini gösteriyor” ifadelerini kullandı.

Bunun yanı sıra, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 2025 için belirlenen 9 küresel beslenme hedefinden 8’inin gerçekleştirilmesinin zor olduğunu gösteriyor. Bu hedefler arasında çocukların boyuna göre zayıf ve göre kısa boydu olması ve yetişkin obezitesi de var. Raporda, dünya genelinde 5 yaşın altındaki

  • 150 milyon çocuğun yaşına göre kısa boyda,
  • 45 milyon çocuğun boyuna göre düşük kiloda,
  • 40 milyon çocuğun fazla kiloda,
  • Aynı zamanda dünya genelindeki tüm yetişkinlerin yüzde 40’ının, yani 2,2 milyar insanın fazla kilolu veya obez olduğu ortaya kondu.

Bu yıl ilk kez küresel beslenmenin ve gıda tercihlerini gezegeni de nasıl etkilediğini ele alan rapora göre beslenme tercihlerimiz yalnızca kendi sağlığımızı değil, gezegenin ve çevrenin de sağlığını etkiliyor. Gıda üretimi, dünya genelindeki tüm sera gazlarının üçte birinden sorumlu. Et ağırlıklı beslenme alışkanlıkları ise burada aslan payını alıyor. Aradaki fark o kadar fazla ki, 2021 Küresel Beslenme Raporu, bir porsiyon kırmızı et yemeğinin, bir porsiyon bitkisel yemeğe kıyasla 100 kat fazla emsiyona neden olduğunu öne sürüyor!

Oyunlara haftada 1,7 milyar dolar harcandı

  • Apple dijital miras meselesini çözdü – Son 24 saatin gündemi

Mobil oyunlara gösterilen talep pandemi sürecinin başından günümüze kadar artmaya devam etti. App Annie ve IDC tarafından pandemi dönemi kapsamında gerçekleştirilen araştırmaya göre, dünya genelindeki kullanıcılar 2021 yılının ilk çeyreğinde 2019 yılının son çeyreğine kıyasla yüzde 30 daha fazla mobil oyun indirdi ve haftada 1 milyardan fazla oyun indirme hızına ulaşıldı.

Tüketiciler, pandemi sürecinde mobil oyunların uygulama içi satın alma işlemlerine her zamankinden daha fazla harcama yaptı. 2021 yılının ilk çeyreğinde tüketiciler, salgın öncesindeki döneme göre yüzde 40 artışla mobil oyunlara haftada 1,7 milyar dolar harcadı. Mobil oyunlar, 2021’de 204 milyar doları aşan oyun pazarında 120 milyar dolar ile diğer tüm oyun türlerinden yüzde 50 daha fazla gelir sağladı.

Pandemi başlangıcından bu yana dünya genelinde yükselen oyun tutkusu ülkemizde de karşılık buldu. Digital Report Dergisi ve DORinsight Araştırma Şirketi tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye’deki katılımcıların yüzde 75’i mobil, yüzde 22’si bilgisayar, yüzde 3’ü ise konsol oyunlarını tercih etti. Katılımcıların yüzde 23’ü mobil üzerinden en çok bulmaca oyunlarını oynadı. Mobilde en çok oynan diğer oyunlar ise yüzde 16 oranla strateji ve yüzde 15 oranla aksiyon oyunları.

LinkedIn’de etkili bülten yayımlama kılavuzu

  • linkedin bülten yayınlama ipuçları

Tüm platformlar için son yılların öne çıkan konusu “bülten gönderimi” ile kişiler, şirketler mesajlarını, tanıtımlarını belirli periyotlarda abonelerine daha hızlı ulaştırabiliyor. Bülten pazarına son giren LinkedIn ise bu konuyu 1 yıldır test aşamasında tutuyordu ve sadece pilot kullanıcılar kullanabiliyordu. Türkiye’den pilot kullanıcı olarak yer alan ve 1 yıldır Türkiye’nin ilk LinkedIn bülteni olan “Sadece 20 Dakikada Gündem” LinkedIn bültenini yayımlayan eğitmen ve dijital iletişim profesyoneli Gamze Nurluoğlu bülten kullanımında etkili olmak için ipuçları veriyor.

Eğer bülten özelliğini kullanacaksanız mutlaka belirli bir sıklıkla paylaşım yapmalısınız. Bu sizin için belki ayda bir, başkası için haftada bir olabilir. Önemli olan; belirli bir periyotta planlıyor olmak. Aksi halde LinkedIn zaten post paylaşım ve makale alanıyla istediğiniz an içerik üretmenize imkan tanıyor. LinkedIn, bültenine ayrıca bir isim atamanızı istiyor. Bu da demek oluyor ki bu bültenin bir teması var. Tabii her bültende farklı isim kullanmanız da mümkün; ancak o zaman bu bültenin bir konsepti olmaz ve ürettiğiniz her bülten birbirinden bağımsız içeriklere dönüşür. LinkedIn bülten, pek çok özellik barındırıyor. Görsel ve video ekleme, link verme, slayt linki paylaşma gibi pek çok seçeneğiniz var. LinkedIn, bu araçları kullanmanızı istiyor.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1Serkan Kıyak
2Müge Anlı
3Bülent Arınç
4Önder
5#AsgariÜcret
6Biji Serok Apo
7#Şüphe
8Arif Kocabıyık
9Ayhan Bilgen
10Barış Pehlivan

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Real Madrid
2Remziye Hisar
3Yerli Malı Haftası
4Barcelona
5Asgari ücret 2022
6Fenerbahçe
7Şampiyonlar Ligi
8Şampiyonlar Ligi kura çekimi
9Ayhan Bilgen
10Marsilya

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Burak Bulut & Ebru Yaşar & Kurtuluş Kuş – İçime Ata Ata
2Tozkoparan İskender 30. Bölüm
3BÜLENT ARINÇ HALK TV’YE BAĞLANDI SALİM ŞEN VE BARIŞ PEHLİVAN İLE TARTIŞTI
4DOĞA İÇİN ÇAL 12 – DENİZ ÜSTÜ KÖPÜRÜR, KAĞIZMAN
5Brawl Stars: Brawl Talk – 2 NEW BRAWLERS, BRAWLIDAYS, AND MORE!
6Race Highlights | 2021 Abu Dhabi Grand Prix
7Inter 4-0 Cagliari | Inter go top of the table | Serie A 2021/22
8ACILI EV TURU! @Cemre Solmaz @Tuna Tavus @Orkun Işıtmak
9Arka Sokaklar 608. Bölüm Fragmanı – 2
10YENİ EV VLOGU @Mami Emen
featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
28 Mayıs 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
Haberler
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.