Apple dijital miras meselesini çözdü – Son 24 saatin gündemi
McDonald’s metaverse dünyasına giriş yaptı
McDonald’s OfflineTV’nin düzenlediği bir etkinliğe sponsor olarak metaverse evrenine giriş yaptı. Üç milyondan fazla abonesi olan OfflineTV, etkinlikte katılımcılara dijital hediyeler kazanacakları bir oyun sunacak. Ayrıca, katılımcılar gerçekçi avatarları aracılığıyla OfflineTV ekibiyle iletişime geçebilecekleri gibi duvara da sanal notlarını bırakabilecek. Sanal gerçeklik platformu Spatial’da düzenlenen etkinlik, 17 Aralık’a kadar devam ediyor. Şu an kontenjan tamamen dolu olsa da zaman zaman yer açılması ihitmaline karşılık takipte kalmak gerekiyor. Etkinliğe metaverse uygulaması Spatial uygulaması üzerinden VR gözlüğü, bilgisayar veya mobil cihaz ile tamamen ücretsiz bir şekilde erişebilirsiniz.
Apple dijital miras meselesini çözdü
Apple’ın yeni yazılım güncellemesi 15.2 yayınlandı. Yaklaşık 900 mb boyutunda olan güncellemedeki yenilikler iPhone 6S ve üzeri modellerde etkin olacak.
Güncellemeyle birlikte kullanıcılar Gizlilik Raporu vasıtasıyla uygulamaların son 7 günlük zaman diliminde hangi bilgilere eriştiğini görebilecek.
Dijital Miras konusunu gündeme taşıyan bir düzenleme de mevcut. Apple kullanıcıları artık vefat etmesi durumunda iCloud hesabına erişebilmesi için bir varis atayabiliyor.
Dünya, sağlıklı beslenmenin çok uzağında!
Dünya genelindeki beslenme alışkanlıklarını inceleyen 2021 Küresel Beslenme Raporu, insanların yarısının ya aşırı yemek yediğini, ya da yetersiz beslendiğini ortaya koydu. Raporun 2021 yılındaki bulgularına göre, dünya nüfusunun yarısı (yüzde 48) yetersiz kiloda, fazla kilolu veya obez.
Veriler, yetişkinlerdeki tüm ölümlerin dörtte birinin kötü beslenme ile bağlantılı olduğunu gösteriyor. Dahası, Kötü beslenme kaynaklı önlenebilir ölümlerin sayısı, 2010 yılından bu yana yüzde 15 artmış durumda. Rapor hakkında basına bir açıklama yapan Global Nutrition Report Bağımsız Uzman Grubu Başkanı Renata Micha, “Elde ettiğimiz küresel çaptaki bulgular, geride bıraktığımız 10 yıllık dönemde beslenmemizin iyileşmediğini, artık insanların sağlığını ve gezegeni tehdit eder hale geldiğini gösteriyor” ifadelerini kullandı.
Bunun yanı sıra, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 2025 için belirlenen 9 küresel beslenme hedefinden 8’inin gerçekleştirilmesinin zor olduğunu gösteriyor. Bu hedefler arasında çocukların boyuna göre zayıf ve göre kısa boydu olması ve yetişkin obezitesi de var. Raporda, dünya genelinde 5 yaşın altındaki
- 150 milyon çocuğun yaşına göre kısa boyda,
- 45 milyon çocuğun boyuna göre düşük kiloda,
- 40 milyon çocuğun fazla kiloda,
- Aynı zamanda dünya genelindeki tüm yetişkinlerin yüzde 40’ının, yani 2,2 milyar insanın fazla kilolu veya obez olduğu ortaya kondu.
Bu yıl ilk kez küresel beslenmenin ve gıda tercihlerini gezegeni de nasıl etkilediğini ele alan rapora göre beslenme tercihlerimiz yalnızca kendi sağlığımızı değil, gezegenin ve çevrenin de sağlığını etkiliyor. Gıda üretimi, dünya genelindeki tüm sera gazlarının üçte birinden sorumlu. Et ağırlıklı beslenme alışkanlıkları ise burada aslan payını alıyor. Aradaki fark o kadar fazla ki, 2021 Küresel Beslenme Raporu, bir porsiyon kırmızı et yemeğinin, bir porsiyon bitkisel yemeğe kıyasla 100 kat fazla emsiyona neden olduğunu öne sürüyor!
Oyunlara haftada 1,7 milyar dolar harcandı
Mobil oyunlara gösterilen talep pandemi sürecinin başından günümüze kadar artmaya devam etti. App Annie ve IDC tarafından pandemi dönemi kapsamında gerçekleştirilen araştırmaya göre, dünya genelindeki kullanıcılar 2021 yılının ilk çeyreğinde 2019 yılının son çeyreğine kıyasla yüzde 30 daha fazla mobil oyun indirdi ve haftada 1 milyardan fazla oyun indirme hızına ulaşıldı.
Tüketiciler, pandemi sürecinde mobil oyunların uygulama içi satın alma işlemlerine her zamankinden daha fazla harcama yaptı. 2021 yılının ilk çeyreğinde tüketiciler, salgın öncesindeki döneme göre yüzde 40 artışla mobil oyunlara haftada 1,7 milyar dolar harcadı. Mobil oyunlar, 2021’de 204 milyar doları aşan oyun pazarında 120 milyar dolar ile diğer tüm oyun türlerinden yüzde 50 daha fazla gelir sağladı.
Pandemi başlangıcından bu yana dünya genelinde yükselen oyun tutkusu ülkemizde de karşılık buldu. Digital Report Dergisi ve DORinsight Araştırma Şirketi tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye’deki katılımcıların yüzde 75’i mobil, yüzde 22’si bilgisayar, yüzde 3’ü ise konsol oyunlarını tercih etti. Katılımcıların yüzde 23’ü mobil üzerinden en çok bulmaca oyunlarını oynadı. Mobilde en çok oynan diğer oyunlar ise yüzde 16 oranla strateji ve yüzde 15 oranla aksiyon oyunları.
LinkedIn’de etkili bülten yayımlama kılavuzu
Tüm platformlar için son yılların öne çıkan konusu “bülten gönderimi” ile kişiler, şirketler mesajlarını, tanıtımlarını belirli periyotlarda abonelerine daha hızlı ulaştırabiliyor. Bülten pazarına son giren LinkedIn ise bu konuyu 1 yıldır test aşamasında tutuyordu ve sadece pilot kullanıcılar kullanabiliyordu. Türkiye’den pilot kullanıcı olarak yer alan ve 1 yıldır Türkiye’nin ilk LinkedIn bülteni olan “Sadece 20 Dakikada Gündem” LinkedIn bültenini yayımlayan eğitmen ve dijital iletişim profesyoneli Gamze Nurluoğlu bülten kullanımında etkili olmak için ipuçları veriyor.
Eğer bülten özelliğini kullanacaksanız mutlaka belirli bir sıklıkla paylaşım yapmalısınız. Bu sizin için belki ayda bir, başkası için haftada bir olabilir. Önemli olan; belirli bir periyotta planlıyor olmak. Aksi halde LinkedIn zaten post paylaşım ve makale alanıyla istediğiniz an içerik üretmenize imkan tanıyor. LinkedIn, bültenine ayrıca bir isim atamanızı istiyor. Bu da demek oluyor ki bu bültenin bir teması var. Tabii her bültende farklı isim kullanmanız da mümkün; ancak o zaman bu bültenin bir konsepti olmaz ve ürettiğiniz her bülten birbirinden bağımsız içeriklere dönüşür. LinkedIn bülten, pek çok özellik barındırıyor. Görsel ve video ekleme, link verme, slayt linki paylaşma gibi pek çok seçeneğiniz var. LinkedIn, bu araçları kullanmanızı istiyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Serkan Kıyak |
2 | Müge Anlı |
3 | Bülent Arınç |
4 | Önder |
5 | #AsgariÜcret |
6 | Biji Serok Apo |
7 | #Şüphe |
8 | Arif Kocabıyık |
9 | Ayhan Bilgen |
10 | Barış Pehlivan |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Real Madrid |
2 | Remziye Hisar |
3 | Yerli Malı Haftası |
4 | Barcelona |
5 | Asgari ücret 2022 |
6 | Fenerbahçe |
7 | Şampiyonlar Ligi |
8 | Şampiyonlar Ligi kura çekimi |
9 | Ayhan Bilgen |
10 | Marsilya |