12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Annelerimizi daha çok seviyoruz
Haberler

Annelerimizi daha çok seviyoruz

Marketing Türkiye
30 Haziran 2018
2 dk okuma

Tüketicilerin Anneler Günü ve Babalar Günü alışkanlıklarını araştıran Related Digital: İnternet ve sosyal medya kullanıcıları Anneler Günü’ne daha fazla ilgi gösteriyor.

Yılın en özel iki günü, Anneler Günü ve Babalar Günü’nün geri kalmasıyla birlikte, dijital pazarlama kampanyalarının karnesi de netleşti. Omnichannel pazarlama otomasyonu platformu Related Digital, bu iki özel günde e-posta üzerinden yapılan dijital pazarlama kampanyalarını değerlendirdi ve Anneler Günü için yüzde 66 oranında daha fazla kampanya yapıldığını belirledi.

Anneler Günü için geri dönüşler yüzde 150 daha fazla
Markalar Anneler Günü’nde müşterilerine yüzde 130 oranında daha fazla e-posta gönderirken, Related Digital verilerine göre tüketiciler Anneler Günü kampanya mesajlarını Babalar Günü’ne oranla yüzde 11 daha fazla okudu. Gelen kampanya mesajlarına tıklama oranındaki fark yüzde 140’a ulaştı. Anneler Günü için düzenlenen kampanyalarda hedef kitleden alınan geri dönüşler ise yüzde 150 daha fazla oldu.

Annelere çanta, babalara cüzdan
Anneler Günü ve Babalar Günü’nde düzenlenen dijital pazarlama kampanyalarında en çok kullanılan sözcük “İndirim” olurken, tüketicilere iki özel günde önerilen hediyeler arasındaki farklılıklar da dikkat çekiyor. Markaların genel ve kişiye özel olarak düzenlediği kampanyalarda anneler için en çok tavsiye edilen hediyeler Çanta, Çiçek, İç Giyim, Ayakkabı, Kahvaltı, Tatil, Parfüm, Güneş Gözlüğü, Takı ve Kahvaltı olarak sıralanıyor. Markaların babalar için en çok önerdiği 10 hediye ise şöyle: Cüzdan, Cep Telefonu, Gömlek, Kravat, Kitap, T-shirt, Parfüm, Bilgisayar, Saat, Ayakkabı.

Anne ve babalar sosyal medyanın “kahramanı” oldu
Related Digital çatısı altında ileri düzey sosyal medya takip ve yönetim hizmetleri sunan  Semanticum, kullanıcıların bu iki özel güne ilişkin sosyal medya alışkanlıklarını araştırdı. Semanticum, Anneler Günü ve Babalar Günü’nde sosyal ağlarda yapılan paylaşımlarda en sık kullanılan ifadenin “Kahramanım” olduğunu belirledi.

Anneler ve babalar herkesin kahramanı olsa da, iki ayrı günde gerçekleşen sosyal medya paylaşımlarının yoğunluğu belirgin farklılıklar gösteriyor. Related Digital, Anneler Günü’nde Babalar Günü’ne oranla yüzde 52 daha fazla sosyal medya paylaşımı yapıldığını açıkladı ve sosyal medya kullanıcılarının Anneler Günü’nden yaklaşık iki kat daha fazla bahsettiğini ekledi.

1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
"Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm...
Haberler
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm…
Sena Tufan
3 hafta önce
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Advertorial
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.