Ağustos’ta sosyal medyayı en etkin kullanan markalar belli oldu…

SocialBrands tarafından 21 binden fazla sosyal medya hesabı incelenerek hazırlanan ve marketingturkiye.com.tr ana sayfasından ziyaretçilerimizle paylaştığımız “Sosyal Medya Marka Endeksi”, bir önceki aya ilişkin marka aktivitelerini inceleyerek, sosyal medyayı en etkin kullanan markaları gözler önüne seriyor. İşte 1-31 Ağustos döneminde sosyal medyada en yüksek performansı gösteren markalar…  

Sosyal medya marka endeksi SocialBrands, 21 binden fazla markanın sosyal medyada gösterdikleri performansı istatistiksel olarak inceleyerek, Ağustos ayının en başarılı markalarını açıkladı. SocialBrands Ağustos sıralamalarında sosyal medyayı en etkili kullanan markalar Madame Coco, Türk Hava Yolları ve Turkcell olarak sıralandı.

Markaların Rekabeti Artıyor

Markaların Facebook, Twitter ve Instagram’da 1-31 Ağustos dönemindeki performanslarını detaylı kriterler kullanarak değerlendiren SocialBrands Eylül sıralamalarında Madame Coco birinci sırada yer aldı. Sosyal medyada yoğun kullanıcı etkileşimi alan Türk Hava Yolları, bu ay tüm sosyal medya kanallarında gösterdiği başarılı performansla ikinci sırada yer buldu. Bu ay gösterdiği başarılı sosyal medya performansıyla Turkcell ise tüm markalar arasında üçüncü sıraya yerleşti.

En Başarılı Markalar

Tüm kanallarda toplam 1,4 milyon sosyal medya iletisi ve 750 milyondan fazla kullanıcı etkileşiminin incelendiği SocialBrands Ağustos sonuçlarına göre sosyal medyada bu ay ilk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Zen Pırlanta, English Home, Ziraat Bankası, Mercedes-Benz Türkiye, Enza Home, Uğur Soğutma ve Audi Türkiye oldu.

Bankacılık ve Otomotiv Yükselişte

En başarılı 100 marka arasında en çok yer bulan sektörler ise bankacılık ve otomotiv oldu. Bankacılık sektöründe yedi farklı banka, gösterdikleri performansla Top 100’de yer aldı. Rekabetin ve sosyal medya aktivitesinin en yüksek olduğu sektörlerden biri olan otomotivde ise on yedi farklı otomobil üreticisi, Top 100 listesinde yer aldı.

Üniversitelerde Yoğun Etkileşim

Tercih dönemi ise üniversitelerin sosyal medya hesaplarının etkileşim oranlarının artmasına ve on bir üniversitenin bu ay ilk 100’de yer almasına neden oldu.

Facebook sıralamalarında Bizim Yağ, Cinemaximum ve Yataş; Twitter’da ise İstanbul Modern, Anadolu Hayat ve Akbank Sanat ön sıralarda dikkat çekti. Instagram’da ise giyim sektöründeki yoğun rekabet ve sektörün Instagram’a uygun görsel ağırlıklı iletişimi, ilk 10’da 6 giyim markasının yer almasını sağladı.

21 Bin Markanın Performansı İncelendi

Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz araçları sunan akıllı iş platformu BoomSonar Suite‘in gelişmiş teknolojisi ve BoomSocial‘ın detaylı verilerini kullanan SocialBrands algoritması, 21 binden fazla markanın tüm sosyal medya aktivitelerini big data prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, büyüme istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, sayfa bilgileri gibi toplam otuzdan fazla kriter, markaları istatistiksel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.

Ücretsiz sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi BoomSocial’ın verilerinin ve eş zamanlı iş platformu BoomSonar’ın altyapısının kullanıldığı SocialBrands, markaları ve sektörleri verilere dayalı ve objektif bir şekilde incelemek ve buna uygun strateji geliştirmek isteyenler için büyük bir fırsat sunuyor.

Marka sayfalarınızın performansını incelemeye hazırsanız, https://www.boomsocial.com/Social-Brands adresini ziyaret edebilirsiniz.

İLGİLİ HABERLER