5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ağustos’ta sosyal medyayı en etkin kullanan markalar belli oldu…
Haberler

Ağustos’ta sosyal medyayı en etkin kullanan markalar belli oldu…

Marketing Türkiye
6 Eylül 2017
2 dk okuma

SocialBrands tarafından 21 binden fazla sosyal medya hesabı incelenerek hazırlanan ve marketingturkiye.com.tr ana sayfasından ziyaretçilerimizle paylaştığımız “Sosyal Medya Marka Endeksi”, bir önceki aya ilişkin marka aktivitelerini inceleyerek, sosyal medyayı en etkin kullanan markaları gözler önüne seriyor. İşte 1-31 Ağustos döneminde sosyal medyada en yüksek performansı gösteren markalar…  

Sosyal medya marka endeksi SocialBrands, 21 binden fazla markanın sosyal medyada gösterdikleri performansı istatistiksel olarak inceleyerek, Ağustos ayının en başarılı markalarını açıkladı. SocialBrands Ağustos sıralamalarında sosyal medyayı en etkili kullanan markalar Madame Coco, Türk Hava Yolları ve Turkcell olarak sıralandı.

Markaların Rekabeti Artıyor

Markaların Facebook, Twitter ve Instagram’da 1-31 Ağustos dönemindeki performanslarını detaylı kriterler kullanarak değerlendiren SocialBrands Eylül sıralamalarında Madame Coco birinci sırada yer aldı. Sosyal medyada yoğun kullanıcı etkileşimi alan Türk Hava Yolları, bu ay tüm sosyal medya kanallarında gösterdiği başarılı performansla ikinci sırada yer buldu. Bu ay gösterdiği başarılı sosyal medya performansıyla Turkcell ise tüm markalar arasında üçüncü sıraya yerleşti.

En Başarılı Markalar

Tüm kanallarda toplam 1,4 milyon sosyal medya iletisi ve 750 milyondan fazla kullanıcı etkileşiminin incelendiği SocialBrands Ağustos sonuçlarına göre sosyal medyada bu ay ilk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Zen Pırlanta, English Home, Ziraat Bankası, Mercedes-Benz Türkiye, Enza Home, Uğur Soğutma ve Audi Türkiye oldu.

Bankacılık ve Otomotiv Yükselişte

En başarılı 100 marka arasında en çok yer bulan sektörler ise bankacılık ve otomotiv oldu. Bankacılık sektöründe yedi farklı banka, gösterdikleri performansla Top 100’de yer aldı. Rekabetin ve sosyal medya aktivitesinin en yüksek olduğu sektörlerden biri olan otomotivde ise on yedi farklı otomobil üreticisi, Top 100 listesinde yer aldı.

Üniversitelerde Yoğun Etkileşim

Tercih dönemi ise üniversitelerin sosyal medya hesaplarının etkileşim oranlarının artmasına ve on bir üniversitenin bu ay ilk 100’de yer almasına neden oldu.

Facebook sıralamalarında Bizim Yağ, Cinemaximum ve Yataş; Twitter’da ise İstanbul Modern, Anadolu Hayat ve Akbank Sanat ön sıralarda dikkat çekti. Instagram’da ise giyim sektöründeki yoğun rekabet ve sektörün Instagram’a uygun görsel ağırlıklı iletişimi, ilk 10’da 6 giyim markasının yer almasını sağladı.

21 Bin Markanın Performansı İncelendi

Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz araçları sunan akıllı iş platformu BoomSonar Suite‘in gelişmiş teknolojisi ve BoomSocial‘ın detaylı verilerini kullanan SocialBrands algoritması, 21 binden fazla markanın tüm sosyal medya aktivitelerini big data prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, büyüme istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, sayfa bilgileri gibi toplam otuzdan fazla kriter, markaları istatistiksel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.

Ücretsiz sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi BoomSocial’ın verilerinin ve eş zamanlı iş platformu BoomSonar’ın altyapısının kullanıldığı SocialBrands, markaları ve sektörleri verilere dayalı ve objektif bir şekilde incelemek ve buna uygun strateji geliştirmek isteyenler için büyük bir fırsat sunuyor.

Marka sayfalarınızın performansını incelemeye hazırsanız, https://www.boomsocial.com/Social-Brands adresini ziyaret edebilirsiniz.

1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Erişilebilirlik
Müşterilerle bağlantı kurmanın anahtarı: Erişilebilirlik
3 Şirketlerin yüzde 83'ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
Özel şirketlerin yüzde 83’ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
4 Denizbank'ın reklam konkurunu kazanan ajans belli oldu!
Denizbank’ın reklam konkurunu kazanan ajans belli oldu!
5 Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
e-ticaret
E-ticaretteki büyüme yüzde 68’e ulaştı
hbo max
İddia resmileşti: HBO Max’in Türkiye serüveni başlamadan bitti
şeker
İngiltere’de şeker gibi vergi kaçakçılığı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

sanal alem
Haberler
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
Seda Başpınar
2 hafta önce
Brandverse Awards jürisinin iki günlük mesaisi tamamlandı
Haberler
Brandverse Awards jürisinin iki günlük mesaisi tamamlandı
Marketing Türkiye
30 Mayıs 2022
Netflix abone kaybının faturasını çalışanlara kesti! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Netflix abone kaybının faturasını çalışanlara kesti! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
18 Mayıs 2022
Hepsiburada'ya Amazon modeli: Premium üyelerine BluTV ücretsiz olacak
Haberler
Hepsiburada’ya Amazon modeli: Premium üyelerine BluTV ücretsiz olacak
Gizem Yıldız
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.