11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…
Haberler

6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…

Marketing Türkiye
11 Kasım 2015
3 dk okuma

Mark Zuckerberg son olarak yaptığı soru-cevap oturumunda neredeyse Facebook kurulduğundan beri kullanıcıların en çok talep ettiği ve hakkında en çok soru sorduğu “dislike” butonunu hayata geçirmeyi düşündüklerini açıkladı. Her ne kadar Zuckerberg bu butonun “beğenmemek” ten ziyade bir empati aracı olacağını ima etse de kullanıcılarda ciddi bir heyecan oluştu bile. Markalar ise endişeli. Ölüm, afet, terör saldırısı gibi durumlarda kullanıcıların iletileri “beğenmek”ten kaçınması “dislike” butonu fikrinin doğmasına neden oldu. Ancak söz konusu butonun diğer iletilerde nasıl işleyeceği merak konusu. Peki, sosyal medya çalışmalarında etkileşime önem veren markalar bu özellik hayata geçtikten sonra nelerle karşılaşacak? Olası gelişmeleri ListeList.com’dan Duygu Arslan listeledi…

1. Dislike butonu Facebook’un tüm dinamiklerini değiştirebilir

6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…

Kullanıcılara “beğen” tuşu dışında içeriklerle etkileşime girebilecekleri alternatif sunulması Facebook’un dinamiklerini tümden değiştirebilir ve dolayısıyla bu markalar için farklı bir atmosfer oluşturabilir. Kullanıcıların içerik hakkındaki duygu ve düşüncelerini ifade etmek için “dislike” butonuna başvurması markaların içerik yönetiminde farklı yaklaşımlara yönelmesini de beraberinde gerektirebilir.

2. Markaların kampanya içeriklerini yeniden gözden geçirmesi gerekebilir

6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…

Markaların takipçilerinin bu butonunu beğenmedikleri içerikler için kullanması ya da bazılarının bu butona daha içeriği okumadan “trollemek” için başvurması etkileşim metriklerinin de karmaşıklaşmasına ve sağlıklı analizlerin önüne geçmesine de neden olabilir.

3. Dislike’lar analizleri karmaşıklaştırabilir

6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…

Markaların takipçilerinin bu butonunu beğenmedikleri içerikler için kullanması ya da bazılarının bu butona daha içeriği okumadan “trollemek” için başvurması etkileşim metriklerinin de karmaşıklaşmasına ve sağlıklı analizlerin önüne geçmesine de neden olabilir.

4. Markalar içerik etkileşimlerini farklı bir açıdan analiz etmek zorunda kalacaklar

6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…

Artık sadece beğenilerden ziyade “beğeni dışında” gelen etkileşimlere de dikkat etmek zorunda kalacak olan markalar Facebook pazarlama kampanyalarını bu ışıkta yeniden gözden geçirmek durumunda kalacak.

5. Beğenilmeyen içeriklerin analiz edilmesi ve tüm içerik planlarının baştan yeniden düzenlenmesi şart

6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…

Dislike özelliğinin marka sayfalarında aktif olması durumunda artık marka sayfalarının yöneticileri en fazla dislike alan içeriklerin analizini yapmak durumunda kalacak. Bu durum onların şimdiye kadar yaptıkları içerik pazarlaması planlarını ters yüz edebilir. Yani bu durum markaların tüm sosyal medya kampanyalarını yeniden planlaması anlamına gelebilir.

6. Bir olasılık da Facebook’un bu butonu marka sayfalarında aktif etmeyecek olması

6 Adımda Facebook’taki “Dislike” Butonunun Markalar İçin anlamı…

Markaları platformuna çekmek ve burada reklam kullanmalarını sağlamak için her fırsatı deneyen Facebook bir ihtimal bu özelliği marka sayfalarında hayata geçirmeme kararı alabilir. Zira “dislike” özelliğinin en fazla zarar vereceği alan marka ve yayıncı sayfaları olacak ve Facebook zaten organik erişim sıkıntısı yaşadıkları için şikayet eden markaları bir de bu şekilde kaybetme riskini göze almayabilir.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Nafizcan Önder
1 ay önce
Google Mesajlar, dolandırıcıları tespit edecek!
Haberler
Google Mesajlar, dolandırıcıları tespit edecek!
Sena Tufan
6 Mart 2025
OpenAI'dan Elon Musk'a dava!
Haberler
OpenAI’dan Elon Musk’a dava!
Sena Tufan
11 Nisan 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları... (Mart 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mart 2025)
Sena Tufan
1 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.