13 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
55 yaş üstü kişilerin yalnızca yüzde 49'u internet alışverişinde güvenliği önemsiyor...
Haberler

55 yaş üstü kişilerin yalnızca yüzde 49’u internet alışverişinde güvenliği önemsiyor…

Marketing Türkiye
3 Ekim 2016
2 dk okuma

Kaspersky Lab ve B2B International’ın en son araştırması 55 yaş üstü insanların internet alışkanlıklarıyla ilgili endişeleri ortaya koydu. “Daha yaşlı ve daha tecrübeli 55 üstü insanların internetteki güvenliklerine genel bir bakış” adlı araştırmanın sonuçları, bu yaş grubundaki kişilerin internette güvenli olmayan şekillerde var olduklarını ve genelde dolandırıcılık kurbanı olduklarını gösteriyor.

Sonuçlar endişe verici, çünkü dünyadaki 12 bin 546 internet kullanıcısının katıldığı araştırma, eski jenerasyonun siber suçlular için aslında oldukça çekici hedefler olduğunu öne sürüyor. İnternetteyken pek çok 55 yaş üstü insan, kendilerini ve önem verdikleri şeyleri siber suçlulardan düzgün bir şekilde korumadan alışveriş yapıyor, banka işlemleri gerçekleştiriyor ve sevdikleriyle iletişime geçiyor.

55 yaş üstü kişiler mobil cihazda güvenlik yazılımını önemsemiyor

Bu yaş grubunun bilgisayarlarına güvenlik yazılımları yüklemelerinin daha muhtemel olmasına rağmen, aynısını mobil cihazlarda daha az yapmaya meyilliler ve internette güvenli kalabilmek için alışkanlıklarını daha az değiştiriyorlar. Örneğin, diğer yaş gruplarına göre sosyal medyada ve tarayıcılarında yüksek güvenlik ayarlarını daha az kullanıyorlar (yüzde 38’e karşılık yüzde 30). Ayrıca cihazlarla birlikte gelen “cihazımı bul” gibi güvenlik özelliklerini ve VPN’i daha az kullanıyorlar. Oran tüm yaşlardaki kullanıcılarda sırayla yüzde 42 ve yüzde 16 iken, bu yaş grubunda yüzde 28 ve yüzde 10.

Eski jenerasyon interneti hayatlarının pek çok alanında kullanıyor ve böylece önlem almadan internete girdikçe siber suçlular için açık verme ihtimallerini artırıyorlar.

İnterneti e-posta ve banka işlemleri için kullanıyor

55 yaş üstü kişilerin yüzde 94’ü düzenli olarak e-posta kullanıyor yani interneti başkalarıyla iletişime geçmek için kullanıyorlar. Aynı zamanda günlük işleri halletmek için de internete giriyorlar. Bu yaş grubu internette finansal işlemler gerçekleştirmeye daha çok meyilli. 55 yaş üstü kişilerin yüzde 90’ından fazlası internette bankacılık işlemleri gerçekleştiriyor. Tüm yaş grupları incelendiğinde bu oran ortalama yüzde 84.

Eski jenerasyonun yüzde 40’ı herkese açık alanda finansal bilgilerini paylaşıyor

Yine de tüm bunlara rağmen 55 yaş üstü kişilerin yalnızca yarısı (yüzde 49) internette alışveriş yaparken güvenliklerini önemsiyor ve çoğunluğu (yüzde 86) sibersuçlular için hedef olduklarını düşünmüyor. Endişe verici olan bir başka nokta ise, bu kişilerin dörtte biri (yüzde 40) herkese açık etki alanlarında (domain) finansal bilgiler paylaşarak kendilerini riske atıyor. Oran diğer yaş gruplarında yüzde 15.

İnternetle fazla haşır neşir olmamaları, 55 yaş üstü kişilerin internet dünyasının tehlikelerine daha az hazırlıklı olmalarına sebep oluyor. Bunun sonucunda bu jenerasyon siber suçluların kurbanı oluyor. Rapora göre genel internet kullanıcılarının yüzde 20’si daha yaşlı olan akrabalarının kötü amaçlı yazılımla karşı karşıya kaldığını ve yüzde 14’ü de sahte ödül çekilişlerine kandıklarını söylüyor. Ek olarak yüzde 13’ü daha yaşlı akrabalarının internette kendileriyle ilgili çok fazla kişisel bilgi paylaştıklarını ve yüzde 12’si de bu akrabalarının online sahtekarlık kurbanı olduğunu, uygun olmayan/cinsel içerik gördüğünü veya tehlikeli yabancılarla konuştuğunu belirtiyor.

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
4 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
Siber saldırıların bir yılda verdiği zarar ABD ve Çin ekonomisini yakaladı…
Siber saldırıların bir yılda verdiği zarar ABD ve Çin ekonomisini yakaladı…
Satış artıran tescilli kampanyalar...
Satış artıran tescilli kampanyalar…
Büyük istifa hareketi bitti: Beyaz yakalı kürkçü dükkanına geri dönüyor
Büyük istifa hareketi bitti. Peki, neden?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Haberler
Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Nafizcan Önder
16 Haziran 2022
bavul hazırlama - tatil
Haberler
Birçok insan tatile giderken eşyalarını unutuyor: Peki hangi eşyalar olmadan devam edebilirsiniz?
Gizem Yıldız
4 hafta önce
Philips
Haberler
Philips’in “daha az tüketim, daha çok geri dönüşüm” ile hedefi sıfır karbon
Seda Başpınar
3 hafta önce
Avrupa'da alkolmetresiz araç kalmayacak
Haberler
Avrupa’da alkolmetresiz araç kalmayacak
Seda Başpınar
7 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.