
2021’in kalpleri çalan en iyi 25 reklamı
Finale doğru hızla yaklaşırken, 2021’e dönüp bir baktığımızda pek çok iniş çıkışla dolu bir yıl olduğunu görüyoruz. Sadece Türkiye için değil, dünya genelinde yeni normalin ve ufukta bekleyen değişimlerin konuşulduğu bir yıl oldu. Haliyle reklamcıların da -herkes gibi- uyum sağlaması ve değişimlere adapte olması gerekiyordu.
2021 yılında yayınlanan en yaratıcı reklamlara baktığımızda, son 12 ayda hayatımızın ne kadar çok dönemeçten geçtiğini fark ediyoruz. İnovasyon yapmakta zorlanan markalar için bu genel anlamıyla engellerle dolu bir yıldı; ancak risk alan ve yaratıcılığın sınırlarını zorlamaktan çekinmeyenler bu yıl da birbirinden dikkat çekici işler ortaya koydu.
İşte 2021’de yaratıcılığıyla ön plana çıkan reklamlar:
Nike – “Play New”
Doritos – “Nunca Es Tarde Para Ser Quien Eres”
Woojer and Claire’s Place – “Sick Beats”
McDonald’s – “Lights On”

Le Chocolat des Francais – “Keep the Best of France”

Relief – “A Better Way to Get Out of Debt”

Planters – “Shake It Like Dad”
Reform Alliance – “Technically Illegal”
Spinneys – “The Bread Exam”
Pepsi – “#BetterWithPepsi”
Visit Iceland – “The Icelandverse”
Burberry – “Open Spaces”
Amazon – “Alexa’s Body”
Heinz – “Draw Ketchup”
Change the Ref – “Lost Class”
Heineken – “Shutter Ads”
Anheuser-Busch – “Let’s Grab a Beer”
Axe – “The New Axe Effect”
Sinyi Realty – “In Love We Trust”
NBA – “Welcome to NBA Lane”
BLK – “Vax That Thang Up”
Q1: Unsurprisingly, nostalgia was big, with notable examples like @meetblk’s “Vax That Thing Up” and @Geico’s “Scoop, There It Is.” What other ads powerfully leveraged nostalgia, and how has the use of nostalgia evolved in advertising this year? #AdweekChat pic.twitter.com/k8RUDrw7lT
— Adweek (@Adweek) December 8, 2021
Change.org, Hayata Destek, Amnesty International, Greenpeace, ESHID, Mor Çatı – “Rainbow Hack”

Jimmy John’s – “Meet the King”
Geico – “Scoop, There It Is”
Amadeus – “Writing Amadeus”
