İş gezilerinde 2018’de göreceğimiz yeni trendler

İş gezisi sektörü, dünyamızın artan ekonomik bağımsızlığıyla kesintisiz bir yolculuk akışı sağlarken dijital dönüşümle büyük bir değişime uğradığı gerçeğini de ensesinde hissediyor. Zira paylaşım ekonomisinin yükselmesi, değişen demografik beklentiler, büyük veri, yapay zeka ve dijital para pazarlama sektöründe sürekli bir adaptasyon durumunda kalma yönünde baskı yapan birçok güçten sadece birkaçı.

2017 yılı sonu yaklaştıkça, iş seyahati trendlerinin 2018’de nasıl gelişmeye devam edeceğini kendimize sormanın zamanı geldi. TNW’dan Pratik Dholakiya, beklediği değişikleri 5 ana maddede sıralamış..

1. İş gezisi hız kazanıyor

iş gezi seyahat

Global Business Travel Association’ın yayınladığı bir rapora göre, iş seyahatinde beklenen harcamaların 2018’de yüzde 6,1 oranında artacağı ve 2017’de beklenen yüzde 5,1’den yükseleceği belirtildi.

Bu, daha büyük bir eğilimin bir parçası. Terörist saldırılar, siyasi istikrarsızlık, salgın hastalıklar ve doğal afetler sektörü 2016’da yavaşlattı, ancak halen yüzde 3,5 oranında büyüdü.

Rapora göre, iş seyahat endüstrisindeki iyimserlik, son yıllarda yaşanan durgunluğun yankılarına rağmen, küresel ticaretin hızlanmasıyla gerçekleşti. Üretimde büyüme ve gelişmekte olan piyasalar da önemli iki etken.

Bu ekonomik güvenin dezavantajı ise seyahatlerin maliyetinde artış olacak; uçak biletleri yüzde 3,5 oranında artarken ve otel fiyatlarında yüzde 3,7 oranında artış bekleniyor.

2. Blockchain ciddiye alınmaya başlandı

blockchain bitcoin

Blockchain teknolojisi ve Bitcoin yakın geçmişe kadar teknoloji meraklıları için eğlenceli bir oyuncak ya da tehlikeli bir karaborsa aracı olarak görülüyordu. Ancak Bitcoin’in büyümesi sektörde birçok değişikliğe sebep olabilir.

American Express, bu ay sınır ötesi blockchain destekli ticaret işlemlerini açıkladı. Girişim blok zincirinin başlatılmasıyla başlayan Ripple ile birlikte uygulanıyor. Ekim ayında Visa, bir başka startup Chain ile birlikte benzer işlemleri başlattığını duyurdu.

Öte yandan MasterCard, Kasım ayında blok zincir tabanlı işlem prosesinde bir patent aldı…

Lufthansa ve Innfinity Software Systems gibi seyahat tedarikçileri blok zincir tabanlı dağıtım platformlarını benimsemeye başlarken Blockchain, uluslararası işlemlere artan hız ve şeffaflık ile maliyetleri düşürecek.

2018 yılı, sınır ötesi ödeme sorunlarını ortadan kaldırdığı yıl olmamasına karşın bu yolda önemli aşamaları kaydedeceğimiz bir sene olacak gibi duruyor.

3. Paylaşım ekonomisi iş dünyasındaki gelişimini tamamlayacak

uber paylaşım ekonomi

FreshBooks tarafından yürütülen bir anket, paylaşım ekonomisinin küçük iş gezileri üzerindeki etkisinin inanılmaz derecede hızlı olduğunu ve bu yüzden 2018 yılının sonuna kadar doygunluğa yaklaştığımızı ortaya koyuyor.

2014’te küçük işletme sahipleri Uber üzerinden taksi seçtiler, ancak 2017 yılının sonuna gelindiğinde oran tam tersine döndü. Bugün her Uber’i tercih eden 3 küçük işletmeciye göre yalnızca 1 işletmeci taksiyi tercih ediyor.

Airbnb da doygunluğa yaklaşıyor olabilir. 2014’te otel yerine Airbnb’yi tercih eden küçük işletme sahiplerinin oranı 1/16 iken 2017 yılının sonlarına doğru bu oran 1/6’ya düştü.

Açıkçası, uyku düzenlemeleri söz konusu olduğunda paylaşım ekonomisini koşulsuz kabul etmek için bir miktar direnç var, ancak otel güzergahına gidecek olanlar bile daha rahat bir yönde değişiklik görecek gibi görünüyor. Markasını kullanıcı dostu eğlence ortamında inşa eden Hipmunk, şimdi Concur Hipmunk ile küçük işletmeler için dikkatini çekiyor.

Bu, özellikle işe alma, müzakere ve diğer ağır ağır pozisyonlarda üst düzey yetenek sahibi olmayı umut eden işletmeler için iş seyahati için gittikçe önem kazanacak olan “tüketim” e yönelik daha büyük bir eğilimin bir parçası.

4. Otonom araçlar gerçek bir rol oynamaya başlayacak

otonom araçlar

Uber, 2016 yılının Ağustos ayında Pittsburgh’da otonom otomobil filosunu tanıtarak herkesi şaşırttı. Sürücü koltuğundaki insanlar arabaları izlerken, büyük bir şirketin kendi kendini kullanan arabalarla herhangi bir kapasitede ticari hale geleceğini düşündüğünden çok daha erken oldu.

Bu değişimin ne kadar hızlı olacağı gerçeği Kasım ayında yapılan 24 bin otonom Volvo otomobilini Uber’in filosuna katacak bir anlaşmanın duyurusu ile ortaya çıktı.

Uber’in araçları 2019’da sokaklara fırlamaya başlayacak, ancak bu büyük anlaşmanın aracılık edildiği gerçeği önümüzdeki yıl iş seyahati yönünde önemli etkilere sahip olacak.

Öte yandan Uber’in rakibi Lyft, Waymo ile beraber otonom araç konusunda yatırımlarına devam ediyor.

5. Yapay zeka endüstriye büyük bir ivme kazandırıyor

Kendiliğinden çalışan otomobillerin etkisi, ön kapıdan çok 2018’de ufukta olacak gibi görünürken, yapay zekaya yapılan yatırımlar muhtemelen daha büyük etkiler uyandıracak.

Bir IBM’in yayınladığı bir rapora göre, seyahat sektörünün liderlerinin üçte birinden fazlası, 2018 yılında dört veya daha fazla bilişsel projeye devam edecek ve yüzde 41’i bilişsel bir proje başlatmayı planlıyor. Yatırımın büyük kısmı şu anda müşteri hizmetlerine ile yardımcı olmak için chatbot’lara gidiyor.

IBM’in raporu, endüstrideki en bilişsel açıdan hazır işletmelerin seyahat deneyiminin kişiselleştirilmesine odaklanacak en önemli noktalardan biri olarak görülüyor. Rapor, adı açıklanmayan bir küresel havayolu şirketinin, kişiselleştirilmiş bir seyahat planını hazırlamak için gezginlerle doğal dilde iletişim kuracak Siri benzeri bir yapay zeka asistanına yatırım yaptığını gösteriyor. Bu kişiselleştirme, diğer yolcularla olan etkileşimlerin analizi ve tercihler hakkındaki büyük veri setleri ile güçlendirilecek.

Halihazırda Quantas Airways check-in sürelerini yüzde 90 oranında kısaltmak için self-servis teknolojisini kullanıyor; Watson Virtual Assistant çağrı merkezi performansını geliştiriyor; Hipmunk bir kişi gibi konuşabileceğiniz bir uygulamayı sundu ve Amadeus, sosyal medya profillerine dayalı teklifler sunmaya başladı.

Yenilikçi bir endüstri

İş seyahati, artık eski bir sektör olsa da sahip olduğu profesyonel liderlik içgüdüsü teknolojinin pazara kök saldığını gösteriyor. Demografik değerleri ve gelişmekte olan ekonomileri değiştirmek, aynı zamanda değişim dalgaları yaratıyor ve küreselleşme, endüstrinin büyümesi üzerinde her zaman mevcut bir güç olmaya devam ediyor.

İLGİLİ HABERLER