2013 yılında dijital mecrada neler yaşandı?
Nexum, 2013 yılında dijital mecrada meydana gelen gelişmeleri derleyen bir mikrosite hazırladı. Nexum Yönetici Ortağı Filiz Behrendt içeriğin hızlı tüketildiği sanal dünyada neler yaşandığını ortaya koymak için hayata geçirdikleri çalışmada en çok göze çarpan konuların; giyilebilir teknoloji ürünlerinin piyasaya çıkması ve toplumsal olayların sosyal medya kullanımını artırması olduğunu paylaştı. Behrendt, dijital dünyaya yeni katılan mecralardan Vine ve Instagram video paylaşımının yakın geleceğin öncü habercileri olarak karşımıza çıktığını belirtti. Tüketici alışkanlıklarını değiştiren dijital dünyanın yeniliklere ve devinimlere açık olduğunu vurgulayan Behrendt bu dinamik platformun kurallarının her an yenilenebilme ihtimali olduğunun altını çizdi.
Harlem Shake fenomen oldu
2013 yılında, ay bazında yaşanan gelişmelere bakıldığında; ocak ayında, video paylaşım uygulaması Vine’ın, sosyal medyaya giriş yaptığı; şubat ayında Google’ın, “giyilebilir bilgisayarı” Google Glass’ı tanıttığı; mart ayında Tumblr’ın, kayıtlı blog sayısında 100 milyon barajını geçtiği, Flipboard’un yeni sürümünde kullanıcılarına kendi dergilerini yaratabileceklerini açıklaması ve Harlem Shake’in video fenomeni haline gelmesi dikkat çekiyor. Haziran ayına bakıldığında, Gezi Parkı olaylarının ilk gününde 1.819.403 Türk kullanıcının Twitter’a bağlandığı ve asıl rekorun 10 Haziran gününde 9.548.503 kişiyle kırıldığı görülüyor. Oxford İngilizce sözlüğüne, “tweet” kelimesinin resmi olarak eklenmesi de haziran ayında yaşanan bir diğer önemli gelişme. Temmuz ayına bakıldığında Samsung’un şimdiye kadar üretilmiş en büyük ekranlı telefon olan Samsung Galaxy Mega’yı piyasaya sunduğu; ağustos ayında ise 55-64 yaş arası sosyal medya kullanıcı sayısının yüzde 100’den daha büyük bir oranda arttığı görülüyor. Ekim ayının en dikkat çekici gelişmeleri ise şöyle: Pinterest, kullanıcı sayısını yüzde 88 oranında arttırırken Tumblr, yüzde 74 artışla ikinci sırayı aldı; Samsung’un giyilebilir akıllı teknoloji ürünü Galaxy Gear piyasaya çıktı; Foursquare rozeti taşıyan ilk Türk spor kulübü Galatasaray oldu; Linked.in’de son 3 yılda sosyal medya uzman sayısı 3 katına çıktı. Kasım ayına bakıldığında, “Call of Duty: Ghosts”un çıktığı ilk gün 1 Milyar Dolar’lık gelir elde ederek rekor kırması öne çıkıyor.
Son olarak aralık ayına bakıldığında ise Daft Punk’ın şarkısı Get Lucky’nin Youtube’da yaklaşık 150 milyon kez dinlendiği görülüyor. 2013’ün Dijital Güncesi’ne http://www.nexumcreative.com/nexumsocial/2013/ adresinden ulaşmak mümkün.