9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

TV’de reklam yatırımları kan kaybediyor

Marketing Türkiye
7 Mart 2012
1 dk okuma

Nar Ajans’ın, reytinglerin ölçümlenemediği süreçte televizyondaki reklamlara yönelik yaptığı aylık araştırma, ekrandaki reklamlarda yaşanan düşüşün devam ettiğini gösterdi. 2011 yılının Şubat ayında ekranda yayınlanan reklamlar toplamda 2 bin 385 saati geçerken, 2012 yılının Şubat ayında bu sürenin bin 970 saatte kaldığı belirlendi. Ekrandaki 29 kanalı kapsayan inceleme, geçtiğimiz Şubat ayında firmaların televizyona verdikleri spot sayısının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 20’ye varan bir oranda düştüğünü de ortaya çıkardı.


Şubat’ta zirveye gıda sektörü yükseldi
Nar Ajans, her ay düzenli olarak yaptığı ve televizyonda yayınlanan reklamlar içinde ilk beş sırayı oluşturan sektörlerin belirlendiği incelemede, geçtiğimiz Şubat ayında ekranda en çok reklamı toplam 352 saat süreyle gıda sektörünün verdiği ortaya çıktı. Eti toplam 33 saat ile sektörde ilk sırada bulunurken, Ülker ve Sütaş yayınlanan reklam sıralamasında ikinci ve üçüncülüğü aldı. İletişim sektörü 338 saati aşan reklam süresiyle ikinci sırayı alırken, sektörün ilk sırasında Turkcell 123 saati geçen süreyle yer aldığı görüldü. Vodafone ve Avea sektörün ilk üç sırasını oluşturan diğer firmalar oldular. Aynı araştırma verilerine göre, geçtiğimiz ay ekranda yayınlanan reklamlar içinde sektör bazında üçüncü sırada, toplam 242 saat ile yayıncılık sektörü yer alırken, CNBC-e toplam 43 saatle birinci sırayı aldı. Melpa ikinci, gazete HaberTürk’de üçüncü oldu.


Elidor sektör birincisi
Nar Ajans araştırmasında, kozmetik ve kişisel bakım sektörü, yayınlanan toplam 220 saat reklamla dördüncü sırayı alırken, Elidor 14 saat reklam vererek Şubat ayını sektöründe birinci sırada tamamladı. Colgade ve İpana en çok reklamı yayınlanan diğer markalar oldu. Finans sektörü yayınlanan toplam 173 saatle beşinci sırayı aldı. Sektör içinde ilk sırayı Finansbank 21 saati bulan süreyle yer alırken, ikinci sırada Garanti Bankası, üçüncü sırada ise İş Bankası bulunuyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Harvard’ta case olur mu, olur!  
Haberler
Harvard’ta case olur mu, olur!  
Günseli ÖZEN
10 Mart 2025
Kültür biziz, sanat ise hayatın ta kendisi!
Haberler
Kültür biziz, sanat ise hayatın ta kendisi!
Marketing Türkiye
9 Mart 2025
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi "YouTube" oldu!
Haberler
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi “YouTube” oldu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Haberler
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.