
TÜİK Türkiye ekonomisinin 2021’de yüzde 11 büyüdüğünü açıkladı | Son 24 saatin gündemi
TÜİK Türkiye ekonomisinin 2021’de yüzde 11 büyüdüğünü açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2021 yılına ilişkin büyüme rakamlarını açıkladı. Buna göre, Türkiye ekonomisi beklenenin de üzerine çıkarak son çeyrekte yüzde 9,1 büyüme kaydederek 2021’de toplamda yüzde 11 büyüme kaydetmiş oldu.
Üretim yöntemine göre cari fiyatlarla gayrisafi yurt içi hasıla (GSYH), 2021’de bir önceki yıla göre yüzde 42,8 artarak 7 trilyon 209 milyar 40 milyon liraya ulaştı. Kişi başına GSYH değeri cari fiyatlarla 85 bin 672 lira (9 bin 539 dolar) olarak hesaplandı.
AA Finans Beklenti Anketi’ne göre ekonomistler, 2021’de Türkiye ekonomisinin yüzde 11,1 büyümesini, 4. çeyrekte GSYH’nin yüzde 8,7 artmasını öngörmüştü.
Intel ve AMD Rusya’daki çip satışını durduruyor

Rusya’nın Ukrayna’daki savaşı sürdürmesi üzerine tepkiler gelmeye devam ediyor.
Devlet başkanları bu konuda direkt bir müdahalede bulunmasa da şirketler Rusya’ya yaptırım uygulamayı tercih ediyor. Elon Musk Starlink uydusunu açarak Ukrayna’ya destek eli uzatmıştı. Google ve YouTube ise Rusya da platformlar üzerinden gelir elde edilmesini yasaklamıştı. Şimdi bir darbe de Intel ve AMD’den geliyor. Markaların Rusya’ya çip tedarik etmeyeceğini açıklamasıyla birlikte bir süredir global düzeyde yaşanan çip krizi en büyük etkisini Ruya’da gösterecek gibi…
Putin’in yatı hacklendi, yeni rota oluşturuldu!

Rusya ve Ukrayna arasındaki savaş sürmeye devam ederken çatışmalar yalnızca gerçek dünyada değil, siber dünyada da gerçekleşiyor. Rusya’ya karşı düzenlenen siber saldırılarda dünyanın en meşhur hacker topluluğu Anonymous da rol alıyor. Geçtiğimiz gün devlet televizyonlarını hackleyen Anonymous hackerları, bugün farklı bir girişimleriyle daha gündeme geldi.
Bir grup Anonymous hackerı, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’e ait olduğu iddia edilen “Graceful” isimli lüks yata saldırı düzenledi. Yaklaşık 97 milyon dolar değerinde olduğu bildirilen yatın deniz trafik verileri değiştirildi ve yat, Ukrayna’nın Rusya tarafından ele geçirilen Yılan Adası’nda kaza yapmış gibi gösterildi.
Anonymous hackerlarının araştırmacı gazeteci Ryan Gallagher’e verdiği bilgiye göre saldırı, gemilerin sabit verilerini, sefer bilgilerini ve devingen bilgilerini barındıran donanım sistemi Otomatik Tanımlama Sistemi üzerinden yapıldı. Son yıllarda pek çok saldırıya maruz kalan gemilerdeki bu sistem, son saldırıyla birlikte yeniden saldırıya ne kadar açık olduğunu kanıtlamış oldu.
1 Mart Future Day 2022 programı belli oldu!
İlki Türkiye’de olmak üzere tüm dünyada 1 Mart tarihinde kutlanan Future Day, Fütüristler Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğinde online olarak gerçekleşecek. 1 Mart 2022 Salı, Marketing Türkiye ve Fütüristler Derneği YouTube hesaplarından canlı olarak yayınlanacak etkinlikte ana tema bu sene “Yok Oluştan Önce Son çıkış” olarak belirlendi… Konuşmacıları arasında akademisyenler, STK’lar ve yazarlar bulunan Future Day 2022; Abdi İbrahim, Arçelik, Coca Cola, Finish, Ford Otosan ve Yapı Kredi’nin değer paydaşlığıyla gerçekleşecek.
Geçtiğimiz yıllarda Gençliğin Geleceği, Kadının Geleceği, Gelecekte Mutluluk, 2040 Yılında Organik Olmak gibi konuların ele alındığı 1 Mart Gelecek Günü etkinliklerinde Timothy Mack, Peter Bishop, Gerd Leonhard, Cristina Dolan, Dr. Amy Zalman, Erica Orange, Jared Weiner, David Wood gibi Türkiye ve dünyadan saygın fütüristleri geniş kitlelerle buluşturan Future Day, bu yıl iklim krizi karşısında ciddi ve kararlı şekilde sorumluluk almanın vaktinin geldiğini vurgulayacak.
Markaların, STK’ların, merkezi kamu kurumlarının, belediyelerin ve elbette bireylerin hep birlikte harekete geçmesinin önemine yedi ana başlıkta ışık tutulacak: Büyük Uyarı, Su, Ekosistem, Şehir, Tarım ve Gıda, Yeni Teknoloji ve Ekonomi.
Reklam sektöründe kaynak kurudu

“İnsan kaynağı bulmakta zorlanıyoruz…” Son yıllarda belki de reklam sektöründe en çok dile getirilen şikayetlerden biri bu. Peki ama elimizi nereye atsak üniversiteye denk gelen, mezunların fellik fellik iş aradığı bir dönemde neden böyle bir sorun yaşanıyor? Yanıtı basit: Çünkü gençler reklamcı olmak istemiyor. İsteyenler de şartları kabul etmiyor.
İşin gerçeği, freelance iş bulmak öyle zor da değil. Dünya elimizin altında, LinkedIn’de binlerce iş dizilmiş sıraya adaylarını bekliyor. Adaylar da haliyle eskisinden çok daha seçici davranıyor. O zaman, yeni yetenekleri çekmek, profesyonelleri elde tutmak için ne yapmak gerekiyor?
Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilip Digital Advice Lab tarafından analiz edilen İş Memnuniyeti Anketi’ne göre işinden ya da maaşından memnun olan reklamcılar iş değiştirmeyi çok daha az düşünüyor. İkisinden birinde kesinlikle mutsuz olan çalışanların tamamı iş değiştirmeyi düşünüyor olsa da araştırmamız özellikle ücretin motivasyonda önemli bir yeri olduğunu ortaya koyuyor.
Araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer sonuç çalışma şartları, iş arkadaşları, yükselme imkanı ve işini sevme gibi noktaların da reklamcılar için belirleyici unsurlar olduğunu gösteriyor… Reklamcılar ajanslardan kendilerine değer katmasını istiyor. Bu sebeple çözüm, ortalamanın üstünde bir maaş verip ondan sonra reklamcıların hayatını ajansa adamasını beklemekten geçmiyor. Gençleri dinlemek ve anlamak gerekiyor. Araştırmayla ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #MiracKandili |
2 | 34 Türk |
3 | Tüm İslam |
4 | Vefatının 11 |
5 | #UkraynanınYanındayız |
6 | #UkraineRussiaWar |
7 | #NecmettinErbakan |
8 | #GSvCRS |
9 | Özgür Demirtaş |
10 | Ruhları |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | SWIFT sistemi nedir |
2 | Alanyaspor Konyaspor |
3 | Galatasaray |
4 | Gs |
5 | İmsak |
6 | İlber Ortaylı |
7 | Giresunspor-Göztepe |
8 | Harkov |
9 | Imsak |
10 | Ankara Akşam ezanı |