11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka ile müşteri hizmetlerinde çağ atlamak
Haberler

Yapay zeka ile müşteri hizmetlerinde çağ atlamak

Berçem Sultan Kaya
29 Kasım 2021
2 dk okuma

Deloitte, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonellerine yol göstermesi amacıyla “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporunu yayımladı. 2022’ye hakim olacak 7 önemli trendi içeren raporda son ele alınan trend: Müşteri hizmetlerinde yapay zeka ile çağ atlamak.

“Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, 2021’in bitmesine az bir zaman kala önümüzdeki yıl pazarlama alnında bizleri neler beklediğine dair ipuçları veriyor.

Küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalarla zenginleştirilen rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici bir güç olduğunun altını çiziyor.

Raporda yer alan 7 trendin sonuncusu ise müşteri hizmetlerinin önemi ve bu alanda yapay zekayı kullanmanın yaratacağı farklara değiniyor.

Trend #7: Müşteri hizmetlerinde yapay zeka ile çağ atlamak

Doğru zamanlı tekliflerin ve iyi satış sonrası hizmetlerin tüketicilerin satın alma kararları üzerinde önemli etkisi var. İnsan dokunuşu ile yapay zekayı entegre ederek her ikisinde de yeni açılımlar sağlanabilir.

Deloitte’un tüketicilerin bir dizi ürün ve hizmet kategorisinde satın alma kararı verirken en çok hangi bilgileri yararlı bulduğunu daha iyi anlamak için Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin katılımıyla düzenlediği ankette iki taktik öne çıkıyor:

  1. Zamanında yapılan teklifler
  2. Bilgili müşteri hizmetleri

Otomotivden bankacılığa sekiz farklı sektörün tamamında yanıt verenler en çok “zamanında yapılan teklif” ifadesini seçerken, “bilgili müşteri hizmetleri” altı sektörde en yararlı ikinci seçenek olarak gösteriliyor. Bu iki boyut düzenli olarak özelleştirilmiş tavsiyeler, ücretsiz denemeler/numuneler, sorunsuz iade ve iptal politikaları ile daha iyi teknoloji (örneğin, sanal showroomlar) seçeneklerinden daha iyi performans gösteriyor.

Bu geri bildirimi temel alan marka ve pazarlama profesyonelleri ve müşteri deneyimi liderleri şu soruları sormalılar: Müşterilerimizin önüne en çok ihtiyaç duydukları anda en iyi teklifi nasıl çıkarabiliriz ve söz konusu müşterilere en iyi satın alma kararlarını vermelerine yardımcı olacak bir hizmet düzeyini sunmak için müşteri hizmetleri temsilcilerini doğru bilgilerle nasıl donatabiliriz?

Cevabın yapay zekayı müşteri deneyimi içinde optimize etmek ve insanların görevleri ile makinenin becerileri arasındaki uyumu sağlamak olduğuna inanıyoruz.

Müşteri hizmetlerinde çağ atlamanın inceliklerini pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonelleri ile üst düzey yöneticilere önümüzdeki 12-18 ayda ışık tutacağına inandığımız, insan, veri ve deneyimler başlıklarında ortaya koyulan 7 trendi içeren “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu ile keşfedebilirsiniz. Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.

Deloitte featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Haberler
Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Brandverse Awards bu yıl yeniliklerle dolu!
Haberler
Brandverse Awards bu yıl yeniliklerle dolu!
Marketing Türkiye
11 Mart 2025
Bundle 6.0 yayında: Yapay zeka ile kişiselleştirilmiş haber deneyimi
Haberler
Bundle 6.0 yayında: Yapay zeka ile kişiselleştirilmiş haber deneyimi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
PETA, 90'lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Haberler
PETA, 90’lar tarzı kampanyasıyla hayvan deneylerinin karanlık gerçeklerini gözler önüne seriyor
Sena Tufan
20 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.