3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Annelerin yeni terapi yöntemi!
Haberler

Annelerin yeni terapi yöntemi!

Nafizcan Önder
15 Ağustos 2021
3 dk okuma

Mobil oyunların yükselişi her geçen gün artarken, mobil oyuncu olmak da artık tüm dünyada toplumların teknoloji kültürü haline gelmeye başladı. Mobil oyuncular denildiğinde akıllara gelen koltuğun başına oturmuş erkekler klişesi ise çoktan yıkıldı! Çünkü, artık mobil oyunların 7’den 70’e herkese hitap ediyor. Özellikle mobil oyunları seven ve belki de herkesi şaşırtacak bir kitle var ki güçleri asla göz ardı edilemez; Anneler. Kadın mobil oyuncular ve özellikle anneler akıllarda mobil oyuncular kalıbından çıkarılmış olsalar da, aslında oyun oynamak için genellikle cep telefonlarını kullandıkların, sıklıkla mobil oyun oynadıklarını ve hatta mobil oyunların annelerin yeni terapi yöntemi olduğunu kimse inkar edemez… Peki markalar kendileri için en önemli ve büyük hedef kitlelerinden biri olan anneleri mobil cihazlar aracılığıyla nasıl yakalayabilirler? Yanıtlar AdColony‘nin GlobalWebIndex ile gerçekleştirdiği araştırmadan geliyor…

Akıllı telefonlar açık ara önde

Annelerin yeni terapi yöntemi!

Ankete katılan annelerin yüzde 87.1’i oyun oynamak için akıllı telefonlarını kullandığını belirtirken, yüzde 44,9’u ise gün içerisinde bir çok kez mobil oyun oynadığını belirtiyor. Tek bir oturumda, annelerin yüzde 25,8’i mobil oyunlarda 30-60 dakika arası oyun oynadığını belirtirken, bir günde yüzde 20,9’u 1-2 saat arası mobil oyun oynadığını söylüyor.

Annelerin yeni terapi yöntemi!


Mobil oyunların kafamızı dağıtmak, dertlerimizden biraz olsun uzaklaşmak için her an yanımızda olduğu bir gerçek. Anneler için de bu durum değişmiyor. Ankete katılan annelerin yüzde 66,5’i eğlenmek için mobil oyun oynadıklarını belirtirken, yüzde 54,4’ü rahatlamak için, yüzde 40,6’sı ise ruh hallerini iyileştirmek için mobil oyun oynadıklarını söylüyor.

Annelerin yeni terapi yöntemi!

Annelerin yüzde 44,1’i mobil oyun oynarken rahat hissettiğini, yüzde 28,9’unun ise mutlu hissettiğini belirtmesi de mobil oyunların kişiler üzerindeki pozitif etkisini bir kez daha kanıtlıyor.

Annelerin yeni terapi yöntemi!

Anneler akıllı telefonlarında ne tür oyunlar oynuyor?

Annelere akıllı telefonlarında oynamayı en sevdikleri oyun türleri sorulduğunda neredeyse her iki kişiden biri (yüzde 49,6) Kelime Oyunu yanıtını veriyor. Bulmaca oyunları yüzde 43,9 ile listenin ikinci sırasında yer alırken onu sırasıyla Strateji (yüzde 39,4) Aksiyon (yüzde 32,4) ve Macera (32,4) türleri takip ediyor…

Annelerin yeni terapi yöntemi!

Her gün mobil oyun oynayan anneler çoğunlukta

Anneler gün içerisinde gerek eğlenmek gerekse kafa dağıtmak için yine mobil oyunlara koşuyor. Yüzde 51,8’i öğle arası gibi zamanlarda mola verdiklerinde oyun oynadığını belirtirken, yüzde 41,9’u televizyon izlerken, yüzde 41,5’i ise uyumadan önce yatakta mobil oyun oynadıklarını söylüyor.

Annelerin gerek evleri, çocukları gerekse kendileri için alışveriş yaparken annelerin çok seçici ve dikkatli olduğunu inkar edemeyiz. Markalar için de anneleri yakalamak ve ürünlerinin güvenilirliğini kanıtlamak çok önemli. Annelerin yüzde 62,7’si büyük çaplı alışverişlerde tek başına karar verici olduklarını belirtirken, yüzde 84,6’sı küçük çaplı alışverişlerde tek başlarına karar verici olduklarını belirtiyor.

Ek olarak ankete katılan annelerin yüzde 96,3’ü son 6 ayda online alışveriş yaptığını söylüyor. Annelerin yüzde 18,5’i internetten alışveriş yaparken uygulama içi alışveriş yapmayı tercih ediyor çünkü yüzde 46,5’i bunun daha kolay olduğunu düşünüyor.

Annelerin yeni terapi yöntemi!


Annelerin mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlardan beklentileri de değişiyor. Yüzde 50,8’i akıllı telefonlarında karşılaştıkları bir reklamdan doğrudan ürünü satın almaları için ürün veya markanın kendileri ile alakalı olması gerektiğini düşünüyor. Yüzde 44,6’sı reklamın bilgilendirici olması gerektiğini, yüzde 35,8’i ise ilgi çekici olması gerektiğini söylüyor.

Annelerin yeni terapi yöntemi!

Dikkat! Her 2 anneden 1’i reklamlarla etkileşime giriyor!

Akıllı telefonlarında mobil reklamlar ile karşılaşan annelerin yüzde 49,6’sı ürün ile ilgili yorumları araştırıyor ve okuyor, yüzde 48’i markanın web sitesini ziyaret ediyor ve yüzde 44,5’i reklamlarla etkileşime geçiyor. Bu veri ise pazarlama biriminden markalara, oyun yapımcılarından platformlara büyük bir ipucu olma niteliği taşıyor…

Mobil oyunlarda ilk yarı hasılatı 44 milyar dolar

AdColony featured Mobil oyun
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Marketing Türkiye
1 gün önce
Üstad yine durmamış
Haberler
Üstad yine durmamış
Ali SAYDAM
14 Eylül 2025
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Haberler
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
Vogue Amerika'da Anna Wintour'un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Haberler
Vogue Amerika’da Anna Wintour’un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Sena Tufan
3 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.