20 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Turkcell 2012’de 1,7 milyar yatırım yapacak

Marketing Türkiye
23 Şubat 2012
2 dk okuma

Turkcell, 2011 yılsonu ve dördüncü çeyrek finansal-operasyonel sonuçlarını açıkladı. 2011’de Turkcell Grup gelirleri, iştiraklerin artan katkısı ve artan mobil internet gelirleriyle bir önceki yıla göre yüzde 4 oranında büyüyerek 9,37 milyar TL oldu.  Grup AVFÖK, bir önceki yıla parallel şekilde 2,91 milyar TL olarak gerçekleşti. Ayrıca Turkcell tarihindeki en yüksek son çeyrek gelirini de 2011’de kaydetti.


Abone sayısı 2011’de 1,1 milyon arttı

Müşteri memnuniyetine ve yeni teknolojilere yaptığı yatırımlar sayesinde Turkcell, 2011 yılında 1,1 milyon net abone alımı kaydederek toplam abone sayısını 34.5 milyona yükseltti. Turkcell faturalı abone sayısı bir yılda yüzde 16 oranında artarak 12 milyona yaklaştı. Abone başı aylık ortalama kullanım 2011’de yüzde 20 artarak 214 dk oldu. Abone Başı Aylık Ortalama Gelir (ARPU) ise mobil data servis gelirlerindeki büyümenin de etkisiyle artarak 19,8 TL oldu. Turkcell mobil internet ve mobil servislerin kullanımı ve fiyatlarıyla ilgili karşılaştırmaları da  kamuoyuyla paylaştı. Turkcell’in şebekesindeki mobil internet trafiği 2011’de, 3G’nin Türkiye’ye geldiği 2009 yılının 13 katına ulaştı.  Aynı iki yıllık dönemde Turkcell’in mobil internet gelirleri yüzde 177 oranında arttı ve 2011’de 724 milyon TL oldu. Kullanım bazında birim fiyatlar iki yılda yüzde 81 oranında düşerken abone başı mobil internet kullanımı yüzde 560 oranında artış gösterdi. Mobil servisler ve mobil internet gelirlerindeki artışla Turkcell’in ses dışı gelirleri toplam gelirlerinin 4’te 1’i seviyesine yaklaştı. Turkcell’in yurtiçindeki ve yurtdışındaki iştirakleri başarılı performansa önemli katkılar sağladı. Türkiye’yi saniyede 1000 Mb hızlı fiber internet ile tanıştıran Turkcell Superonline 2011 yılını yüzde 37 gelir büyümesiyle tamamladı. Türkiye’nin “ışık hızında” fiber internet hizmeti sunan ilk ve tek operatörü olan Turkcell Superonline fiber internet abone sayısı 260 bini, erişilen hane sayısı ise 1 milyonu geçti. 7 Milyon abonesiyle Ukrayna’nın en yenilikçi operatörü olan life:) 2011’de gelirlerini yüzde 9, AVFÖK’ü ise yüzde 46 oranında artırarak önemli bir başarıya imza attı. 

2012 Hedefleri: 1,7 milyar TL yatırım, 2000 yeni istihdam

Turkcell 2012’de Türkiye’ye yatırım yapmayı sürdürecek. 2012’de yaklaşık 1,7 milyar TL teknoloji ve altyapı yatırımı yapmayı planlayan şirket Anadolu’daki çağrı merkezleri aracılığıyla istihdam yaratmaya devam edecek. 2011 yılını 2000 ek istihdamla tamamlayan Turkcell 2012 yılında da aynı sayıda yeni istihdam hedefliyor. Turkcell’in 2010 yılı finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv “Türkiye’de pazar payı odaklı fiyat rekabeti bütün yıl boyunca devam ederken, müşteri memnuniyetine verdiğimiz önem ve daha da güçlenen lider marka algımız ile müşterilerin tercihi olmaya devam ediyoruz. Yıl boyunca, 3G ve fiber altyapımıza önemli yatırımlar yapmaya devam ederek Türkiye’nin iletişim ve teknoloji altyapısını dünya liginde ilk sıraya yerleştirdik.  En iyi müşteri deneyimini en uygun fiyata sunduğumuz Turkcell markalı T serisi cihazlarımız 2011 yılında en çok satan android telefon oldu.  Grup şirketlerimizin 2011 yılındaki yükselen performansından ve katkılarından son derece memnunuz” dedi.  “Başarıyla kapattığımız zorlu bir yılın ardından, 2012 yılında da bu ivmeyi devam ettireceğimize inanıyorum” diyen Süreyya Ciliv Turkcell’in müşterileri, çalışanları, iş ortakları ve hissedarlarına destekleri için teşekkür etti.

1 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
2 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
3 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
4 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
5 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Güncel Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
yapay zeka teknolojileri
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler
CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Sena Tufan
6 Nisan 2025
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
7 gün önce
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Haberler
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.