19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemek sektöründe yeni fırsat: Hayalet mutfak!
Haberler

Yemek sektöründe yeni fırsat: Hayalet mutfak!

Nafizcan Önder
11 Şubat 2021
2 dk okuma

Gelişen teknoloji ve özellikle 2020’de yeni normalin oluşturduğu şartlar pek çok yeni iş kolunun gelişmesine sebep olurken, mevcut sektörlerinde iş yapış şekillerinin değişmesine ve dönüşmesine neden oldu. Bu dönüşümün en çok hissedildiği sektörlerden biri de, pandemi süresince paket servis dışında hizmet veremeyen restoran sektörü oldu. Ancak restoran sektörü bu zorluğu inovatif bir yaklaşımla aşmayı planlıyor. Sektördeki dengeleri değiştirmesi beklenen bu yeni trendin adı, “Ghost Kitchen” yani “Hayalet Mutfak…”

Birkaç yıl önce Amerika başta olmak üzere birçok ülkede yaygınlaşan; ghost kitchen (hayalet mutfak), cloud kitchen (bulut mutfak), virtual kitchen (sanal mutfak), shadow kitchen (gölge mutfak), dark kitchen (karanlık mutfak) gibi farklı adlarla anılan profesyonel bir mutfağın çeşitli işletmeler ya da şefler tarafından paylaşıldığı bir iş modeli geliştirildi. Yalnızca paket servis olarak hizmet sunan bu işletmeler ve iş modeli pandeminin de etkisiyle büyük bir popülarite yakaladı.

Yemek sektöründe yeni fırsat: Hayalet mutfak!

ABD’de de restoranların pandemi sebebiyle kapatılmasının ardından zarar eden pek çok küçük işletme hayalet mutfak sistemine geçerek kira ve lojistik gibi büyük gider kalemlerinden kurtuldu. Kimi işletmeler ortak kullanımlı hayalet mutfaklara yönelirken, kimileri ise yolculuğuna tek başına devam etti. Sonuç olarak da mevcut krizi yeni iş modelleriyle fırsata dönüştürmeyi başardılar!

Hayata geçtiği ilk yıllarda Y ve Z kuşağına hitap eden “hayalet mutfaklar” korona kriziyle birlikte her kesime hitap edebilecek, işletmeci için de yarar sağlayacak bir iş modeli haline dönüştü.

Peki ya Türkiye? Ülkemizde henüz yeni gelişmekte olan bu iş modelinin nasıl bir noktaya geleceğini zamanla göreceğiz.

Son zamanlarda internet üzerinden verdiğiniz yemek siparişlerini düşünün… Gerçekten kaçında fiziksel olarak orada bulunup yemek yediniz? Verdiğiniz online siparişlerde bir restoranın boyutu, kaç masaya servis yaptığı sizin için ne kadar önemli? İşte bu sorulara verdiğiniz yanıtlar yeni trendin geleceğine dair ipuçları taşıyor.

Ghost Kitchen trend
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Haberler
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Marketing Türkiye
6 Temmuz 2025
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Haberler
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
19 Haziran 2025
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Haberler
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İrem Alimoğlu
17 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.