1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş dünyası bu zirveye kitlendi
Haberler

İş dünyası bu zirveye kitlendi

Marketing Türkiye
28 Kasım 2020
3 dk okuma

Marketing Türkiye liderliğinde Kuantum Araştırma ve Deloitte’un uzmanlıklarıyla düzenlenen B2B Marketing & Management Summit, B2B’nin ‘en’lerini bir araya getirdi. Türkiye’de ilk kez düzenlenen zirvede 13 farklı başlık altında ülkemizdeki B2B sektörü ele alındı. Kamu, iş dünyası ve ilgili meslek örgütlerinin yer aldığı zirvede 17 profesyonel konuşmacı birikimlerini paylaştı. Zirveye, 50 bin işletme datasının nabzını tutarak oluşturulan “Türkiye B2B Endeks Raporu” damgasını vurdu. T.C. Ticaret Bakanlığı’nın katkıda bulunduğu, canlı ve online gerçekleşen yarım günlük zirveyi on binden fazla kişi takip etti.

B2B odaklı üreten işletmelerin gelişmesine yönelik bir zirve olan B2B Marketing & Management Summit, iş ve ekonomi dünyasıyla, akademisyen ve B2B profesyonellerini bir araya getirdi. B2B’deki global trendler, dijital dönüşüm ve pandemiyle değişen istihdam, ihracat ve yatırım konularının ele alındığı zirvede 13 başlıkta alanında uzman 17 profesyonel ağırlandı. Vestel, Turkcell, Felece, Ingage, Metro, Multinet Up, Edenred, Avis, Kuantum Araştırma, Deloitte, PLAT (Özel Markalı Ürünler Sanayiciler ve Tedarikçileri Derneği), TÜSMOD (Satın alma ve Tedarik Yönetimi Derneği) ve Kolay İhracat Platformu temsilcilerinin yer aldığı online gerçekleştirilen yarım günlük zirveye; Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, İhracat Genel Müdürlüğü, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Teknolojiler Daire Başkanı Emin Torunoğlu da katkıda bulundu. Torunoğlu, yapay zekayla ihracat arasındaki kolaylaştırıcı ilişkiden ve bu alanda yapılan çalışmalardan bahsetti.

“Türkiye B2B Endeks Raporu”na göre iş dünyası gelecekten umutlu

Kuantum Araştırma’nın 50 bin işletme üzerinden B2B sektör nabzını tutarak hazırladığı “Türkiye B2B Endeks Raporu”; güven, istihdam ve yatırım başlıklarında mevcut ve gelecek durumu sorguluyor. Rapora göre; bu başlıklarda endeks eksiyi gösterse de geleceğe yönelik umut var. İş hacmi son 6 ayda yüzde 63,1 oranda azaldı/kötüleşti diyen işletme sahipleri önümüzdeki 6 aylık dönemde bu durumun yüzde 53,5 iyileşeceğini düşünüyor. Aynı şekilde istihdamın yüzde 45,2 kötüleştiğini söyleyenler, önümüzdeki 6 ay içinde bu durumun yüzde 42,5 düzeleceğine inanıyor.

İşletmelerin yarısından fazlasının yatırım planı yok

Kuantum Araştırma Kurucusu Volkan Kılıç, ilk kez hazırlanan bu raporun ekonomideki güncel durumu göstermesi ve gelecek için öngörüler sunması bakımından son derece önemli olduğunu belirtti. Rapora göre, endeksin en zayıf verileri yatırım alanında. Görüşülen işletmelerin yüzde 55,5’i yani yarısından fazlası son 6 ay içinde işlerine hiçbir yatırım yapmadı. Aynı kitle (yüzde 51,2) önümüzdeki 6 aylık dönemde de maalesef yatırım yapmayı düşünmüyor. İşletmelerin yüzde 89,2’si ofis ya da tesislerinin yerini değiştirmeyi de planlamıyor.

B2B’nin geleceği dijital virajda

Araştırmada en dikkat çekici verilerden bir tanesi de B2B’lerin pandemi öncesi ve sonrasında internet kullanım oranlarındaki değişim oldu. Pandemi öncesinde iş yerlerinin sadece yüzde 38’i kendi ihtiyaçlarını internet üzerinden giderirken pandemi sonrasında bu oran iki katından fazla artış göstererek yüzde 89’a yükseldi. Kendi ürünlerini online kanallardan satan B2B’lerin oranı ise yüzde 23,4’ken, gelecekte satış yapmayı düşünenlerin oranı yüzde 21,4. Özetle B2B iş modelinin dijital alanda özellikle de e-ticarette gidecek uzun bir yolu var.

Dijital geleceğin başrolünde “yapay zeka” var

Kolay İhracat Platformu temsilcisi Özlem Yanmaz ile birlikte zirveye katılan T.C. Ticaret Bakanlığı, İhracat Genel Müdürlüğü, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Teknolojiler Daire Başkanı Emin Torunoğlu, yapay zekayla ihracatın bir araya geldiğinde Türk ihracat sektörü için ne anlama geldiğini aktardı. Torunoğlu, “Kolay İhracat Platformu’nu hazırlarken bakanlık olarak başta A.B.D olmak üzere İngiltere, Güney Kore ve Fransa’nın benzer platformlarını inceledik. Ve her bir platformdan bizim için uygun olduğunu düşündüğümüz modülleri aldık, bunları yorumlayarak ülkemize uyarladık. Temelde amacımız, kullanıcı dostu bir platform oluşturmaktı. Yaptığımız saha araştırmaları, gelen kullanıcı yorumları doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” dedi.

Zirve, dijital platformlarda izlenmeye devam edilecek

Zirveyi ve ödül törenini canlı olarak takip edemeyenler; youtube videosu üzerinden programı izleyebilecek.

Ayrıca Spotify, Dezeer, Google Podcasts ve Apple Podcasts gibi dijital platformlarda arşivlenecek olan zirve, bir yıl boyunca dinleyicilere sunulacak.

apple podcasts B2B Excellence Awards Deloitte google podcasts Kuantum Araştırma ödül töreni Spotify türkiye B2B endeks raporu Yapay Zeka Youtube
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
4 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
5 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Güncel Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
Haberler
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
NikeSKIMS sahnede: Kim Kardashian ve Serena Williams’lı dev lansman
Haberler
NikeSKIMS sahnede: Kim Kardashian ve Serena Williams’lı dev lansman
Nafizcan Önder
25 Eylül 2025
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.