17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
paper boat gemi vapur
Haberler

“Yeni normalde” geminin kaptanı tüketici

Marketing Türkiye
29 Ekim 2020
2 dk okuma

Havas Group Hindistan tarafından yürütülen “Anlamlı Markalar 2020” çalışmasının Covid versiyonu bulgularına göre, Covid-19 sonrası bir dünyada tüketiciler, markaların uzman gibi davranmasını, empati odaklı olmasını, zihinsel ve duygusal sağlıklarına katkıda bulunmasını bekliyor.

Küresel çalışma, Asya-Pasifik bölgesindeki anlamlı değişimleri belirleme fikriyle 5 pazarda (Hindistan, Singapur, Endonezya, Filipinler ve Güney Kore) gerçekleştirildi.

Hindistan’da iyimserlik hakim

Bulgulara göre Hindistan, Asya-Pasifik bölgesindeki en iyimser ülkelerden biri konumunda. Hindistan’daki tüketicilerin yüzde 53,3’ü (APAC ortalamasına göre yüzde 39), ülkenin gelecekteki ekonomik büyümesine karşı büyük bir iyimserlik gösteriyor. Açıklanan rakamlar, Asya-Pasifik bölgesindeki en yüksek oranlardan biri olarak göze çarpıyor. Ankete katılan çok sayıda tüketici geleceğin umutlu olduğuna ve Covid-19 kaynaklı yavaşlamanın geçici olduğuna inanıyor. Çoğu uzman bunu, salgının saldırısına uğramış ve dünya çapında en yüksek vakalardan birini yakalayan bir pazardan gelen ilginç bir eğilim olarak görecektir.

Markalar yükselen beklentiyi yakalayabilecek mi?

Yükselen iyimserlik, yükselen beklentilere dönüşüyor. Markalar iyimser ve talepkar olan müşteriler için yeterince anlamlı hale gelmek için bu beklentilere yetişmeye çalışıyor fakat ayak uyduramıyor.

Tüketici sağlık ve güvenlik konularında hassas

Pandeminin bariz bir etkisi, markaların tüketici sağlık ve güvenliğine daha fazla odaklanarak yenilik yapması noktasındaki beklentilerin artması oluyor. Salgın sonrası tüketici, bu yeniliklerin elle tutulur ve pratik olmasını bekliyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 61’i sağlıklı kalmalarını sağlayan veya güvenliklerini gözeten marka yenilikleri bekliyor.

Şeffaf ve dürüst markalara talep artıyor

Yüksek güvenlik ve hijyen standartları markalardan en çok talep edilen konular arasında yer alıyor. Katılımcıların yüzde 58’i markaların süreçleri ve ürünleri konusunda daha şeffaf ve dürüst olmasını istiyor. Tüketiciler hayatlarındaki köklü değişimlerle uzlaşırken, dürüstlük talebi hiçbir zaman şu andan daha fazla dile getirilmemişti.

Havas Group India Baş Strateji Sorumlusu Neeraj Bassi, araştırmayı detaylandırırken şunları söyledi: “Markalar karantina nedeniyle beklentinin yeniden tespit edilmesi ve franchise’ları için anlamlı kalmak adına yeni normali nasıl yönlendireceklerini bulmaya çalışıyor. Bu baskının fark yaratnıysa, markaların pandemi nedeniyle oluşan beklenti boşluğunu kapatmalarına yardımcı olabilecek tüketici kategorileri arasında anlamlı değişimleri belirleyerek eyleme geçirebilenler olacak.”

Sektör bazında bazı trendler ve fırsat alanları:

  • Hızlı Tüketim Ürünleri: Tüketicilerin yüzde 44’ü markalardan ev işlerini daha iyi yönetmenin yollarını sunmalarını bekliyor, yüzde 42’si ise markalardan kendilerini eğlendirmelerine yardımcı olacak çözümler talep ediyor.
  • E-ticaret: Tüketicilerin yüzde 54’ü, markaların ülkenin krizden çıkmasına yardımcı olma konusunda kararlılık göstermesini beklerken, yüzde 52’si markaların kriz sırasında işten çıkarılanları desteklemesini bekliyor.
  • Perakende: Tüketicilerin yüzde 59’u, markaların pandemiyi göz önünde bulundurarak aldıkları koruyucu önlemleri göstermesini bekliyor.

Kaynak: The Drum

The Drum tüketici beklentileri yeni normal
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
6 gün önce
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Haberler
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Haberler
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
Haberler
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.