2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hazır giyim sektöründe "online rekabet" zirvede
Haberler

Hazır giyim sektöründe “online rekabet” zirvede

Nafizcan Önder
9 Ekim 2020
2 dk okuma

Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı Moda ve Hazır Giyim Sektörü İkinci Çeyrek Raporu, dijital rekabette pandemiyle değişen tüketici davranışlarının ve marka stratejilerinin önemine dikkat çekiyor.

Zeo Agency’nin e-ticaret sektörünü farklı kategorilere ayırarak dönemsel olarak derinlemesine ölçümlemek üzere hazırladığı raporlar kapsamında yayınlanan Hazır Giyim ve Moda Sektörü Dijital Pazarlama Raporu; 2019 ve 2020 yıllarının ikinci çeyrek dönemini kıyaslıyor.

Sektörün üç kategoride incelendiği raporda, web sitelerine gelen ziyaretçi trafiğinin kıyafet, ayakkabı ve spor giyim kategorilerinin üçünde de 2019 yılına göre düşüş yaşadığı görülüyor. Bu durum hem pandemi nedeniyle tüketicilerin ihtiyaçları konusunda önceliklerini değiştirdiğini hem de marka web siteleri yerine pazar yerlerine yöneldiğini işaret ediyor.

Zaman çok, seçenek çok: Ekonomik alışveriş önem kazandı

Ziyaretçi hacminde görülen kayıplara rağmen web sitelerinde geçirilen süreler özellikle mayıs ve haziran aylarında ciddi bir şekilde yükseldi. Bu durum evde geçirilen vaktin artmasıyla kullanıcıların ürünleri incelemeye daha çok vakit ayırdığını, ekonomik kaygıların artmasıyla ise fiyat/ürün karşılaştırmasının önem kazandığını gösteriyor. COVID-19’a bağlı olarak firmaların oluşturduğu kampanyalar ve sunduğu yeni ürünlerden haberdar olmak isteyen kullanıcıların sitelerde daha fazla vakit geçirmiş olma ihtimali de buradaki etkenler arasında yer alıyor.

2020’nin ikinci çeyreğinde kıyafet kategorisindeki web sitelerinde geçirilen ortalama süre, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre mayıs ayında yüzde 18, haziran ayında yüzde 16 artış yaşadı. Ayakkabı kategorisindeki artış oranı ise mayıs ayında yüzde 236 ve haziran ayında yüzde 205 olarak dikkat çekici bir seviyeye ulaştı. Spor giyim kategorisinde de gözlemlenen artış trendi, iki ay özelinde ortalama sürenin sırasıyla yüzde 95 ve yüzde 151 artması olarak kendini gösterdi.

Bu durumun başlıca sebebinin, COVID-19’a bağlı olarak firmaların oluşturduğu kampanya ve yeni ürün gelişmelerinden haberdar olmak için kullanıcıların sitelerde daha fazla vakit geçirmesi olduğu söylenebilir.

Spor ayakkabı birinci, ev konforu ön planda 

Rapor kapsamında; sektördeki üç kategori bir arada ele alındığında en fazla trafik alan 10 web sitesinin ortak sıralandığı 10 bin anahtar kelime analiz edildi. Pandeminin etkisinin daha yoğun hissedildiği nisan ayında anahtar kelimelerin aranma hacmi 2019’a göre yüzde 13,44 düşüş gösterdi. Yaz mevsiminin yaklaşması ve karantina sürecine adaptasyon ile birlikte bu oran mayıs ayında 23,29’luk bir artışa dönüşürken, normalleşmenin başladığı haziran ayında ise yüzde 37,74’lük bir yükselme yaşandı.

İkinci çeyrek döneminde yapılan aramalar COVID-19 salgınıyla tüketiciler için önem kazanan ihtiyaçları ortaya çıkarırken, mevsimsel geçişe denk gelen normalleşme döneminin de yansımalarını içeriyor. Yapılan analize göre; tüketicilerin 2020 ikinci çeyreğinde en çok aradığı kelime ‘spor ayakkabı’ oldu. Pandemi döneminde 2019’a göre aranma hacmi en çok artan kelime ise yüzde 233’lük artışla “pijama takımı” oldu. Evde geçirilen zamanın artmasına bağlı olarak eşofman takımı, eşofman altı, erkek pijama takımı, terlik, sweatshirt ve tayt aramaları da hacmi en çok artan kelimeler arasında bulunuyor.

araştırma ayakkabı kıyafet pandemi spor Zeo Agency
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Haberler
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
MrBeast'in CMO'luğuna Sinan Deriş getirildi!
Haberler
MrBeast’in CMO’luğuna Sinan Deriş getirildi!
Sena Tufan
5 Haziran 2025
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.